sexyafro Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 (endret) Investerte endel penger i gaming pc for noen år tilbake, men jeg greier ikke lengre å kjøre de mest krevende spillene, så tror jeg må oppgradere, jeg har store problemer med overheating når jeg prøver å kjøre spillene(spesiellt etter jeg begynte å kjøre vista 32-bit), vet ikke hva som overheater, men misstenker skjermkortet fordi skjermen blir svart også kommer den tilbake med feilmeldingen om at "skjermkortdriveren sluttet å funke men har recovered". Speccs: Hovedkort MSI MS-7100 CPU AMD Athlon 64 4000+ 2,4 ghz RAM 1024 (2x 512) Corsair GPU Gainward Nvidia Geforce 6800 ultra HDD ST320082 2AS SCSI 200 GB Nvidia nforce4 Serial ATA controller Hva må jeg kjøpe nytt her for å være i stand til å kjøre de nye spillene? Endret 28. april 2007 av sexyafro Lenke til kommentar
Arne Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Utan at eg skal uttale meg mtp. dei andre delane, så trur eg eg ville kjøpt ein gigabyte til med RAM. Lenke til kommentar
sexyafro Skrevet 28. april 2007 Forfatter Del Skrevet 28. april 2007 Ja, er egentlig det jeg tenker også. En ting jeg lurer på, har en annen pc her, som er ganske så gammel som det står 512 mb ram i, kommer jeg til å få bedre ytelse om jeg flytter den over? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Sjølvsagt blir ytelsen betre, men det er jo ikkje så mykje meir med 1536mb ram, då... Ville heller gått for 2, om ikkje 3 gb ram. Då har du forhåpentligvis ei stund... Lenke til kommentar
sexyafro Skrevet 28. april 2007 Forfatter Del Skrevet 28. april 2007 er alle de andre delene bra nok til at jeg kan kjøre de nyeste spillene sammen med 1 ekstra gig med ram da? Lenke til kommentar
foffle Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 er alle de andre delene bra nok til at jeg kan kjøre de nyeste spillene sammen med 1 ekstra gig med ram da? 8489724[/snapback] Nytt skjermkort! Og gjerne mer ram Lenke til kommentar
Kokkelibae Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 etter å ha fått 1 gb til med minne (ihvertfall for deg som kjører vista) så ville jeg gått for et nyere skjermkort (muligens et 8800gts 320mb, tror det vil gi deg mye for pengene) Lenke til kommentar
sexyafro Skrevet 28. april 2007 Forfatter Del Skrevet 28. april 2007 Når jeg kjøpte pcen så sa de at hovedkortet støttet to skjermkort, kan jeg ikke bare kjøpe et billig et og sette det inn sammed med 6800 kortet? eller er det best å bare investere i et skikkelig et? ram blir iallefall førsteprioritert Lenke til kommentar
Kokkelibae Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 skjønner godt at rammen er førsteprioritet du kan jo sette inn et til (likt) skjermkort og kjøre i SLI, men hvor mye mer ytelse du får av dette vet jeg ikke (har aldri prøvd, kjører enda med agp skjermkort ) men med tanke på at du har vista tror jeg at jeg ville prøvd meg på et av disse nye directx10 klare kortene, da vil du jo være klar for fremtidige spill også og av disse kortene er det mange som mener at 8800gts 320mb er der du foreløpig får mest for pengene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå