Gjest ForgottenSunrise Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Vi ble sammen for litt over 2 måneder siden. Vi går på samme skole, men jeg la egentlig ikke spesielt merke til henne før hun helt uventa smilte til meg en dag... Hun har et vakkert smil og jævlig pene øyne. Vi fant raskt ut at vi deler mange interesser. Bl.a liker vi mye av den samme musikken. Hun er råsexy, men desverre er dette noe hun har problemer med å se selv. Hun har fortalt meg at hun har blitt mobba tidligere, men har ikke ønska å gå i detaljer ift. det. Hun henger mest med gutter på fritiden, noe som plager meg en del, da jeg ikke har så god selvtilitt selv. Hun har fortalt meg at hun liker mye bedre å drive med såkalte gutteting som å headbange etter rå musikk og drikke øl enn å sladre, shoppe o.s.v. Jeg har sett både disse og hennes mer feminine sider. Hun fortalte meg tidlig at hun røyka hasj i helgene, noe jeg tenkte var okei. Jeg har vært med henne og guttegjengen noen ganger og røyka og noen ganger sammen med bare henne, så jeg er vel langt ifra noen fanatiker. Men gradvis har jeg merka hvordan hun har forandra seg. Hun sier skolen er ekstra stressende for tida. Har klaga mye på hvor lite hun føler hun får utretta. Hun har blitt mer og mer høyrøsta. Noen ganger later hun til å ha det dødsmorsomt når ingen andre kan skjønne hva som var spesielt morsomt. Andre ganger kan hun bli hissig for ingen ting. Hun kan være skikkelig frekk, både mot meg og andre. Andre ganger kan hun bli helt svakelig og ute av stand til å ta ordentlig vare på seg selv og det er disse gangene som bekymrer meg mest. Helt jævlig! Tanken har slått meg at hun kanskje bruker flere stoffer enn hasj og at bruken er ganske hyppig, men dersom jeg spør henne blånekter hun selvsagt. Nå sitter jeg her våken uten å få sove fordi jeg tenker på den jævlige krangelen vi hadde tidligere i kveld:( Har begynt å tenke litt. Vet ikke om jeg orker dette lenger. Er dette forholdet verdt å satse videre på? Jeg elsker henne jo, men hun er så jævla ustabil at jeg nesten blir skremt. Føler hun lyger meg rett oppi trynet Jeg vet at han ene kameraten hennes bruker amfetamin. Jeg vil jo hjelpe henne, men det er så vanskelig når hun ikke gidder høre på hva jeg har å si. Er det noen andre her som har lignende erfaringer eller råd å gi? Selv føler jeg meg helt hjelpeløs. Trenger hjelp til å finne ut av ting. Hilsen en som sliter for tida. Lenke til kommentar
araziel Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Tenkte amf før du nevnte det.. 8489543[/snapback] Ditto. Sånne moodswings mellom sinne/eufori/forvirring og panikk er erketypisk amf. Men det kan jo bare være normal teen-angst også da, jeg vet ikke akkurat hvor alvorlig det er ut fra det du skriver. Hva med å forsøke å finne på andre ting i helgene enn å røyke etc Iallefall et første steg. Trenger jo ikke si noe som "Slutt nå med det", som gjerne bare gjør det verre, men heller dra henne med på annet og se hvordan det går etterhvert. Høres jo også ut som om hun kanskje hadde hatt godt av å ikke henge med de vennene hele tiden. Kino, tv-kveld, middag, en eller annen hobby eller sport dere kan praktisere sammen? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Vi minner om reglene for gjesteposting. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk. Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
Windkin Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Det kan nok virke som dama har et stoffproblem ja. Du bør jo kanskje prøve å snakke med ho om dette, men her er det viktig å trå varsomt. Prøv som azariel sier, dra ho med ut på andre ting, gjør andre ting enn å gå på puben. Dette er jo helt klart ei dame det ikke er sunt å være sammen med dersom hun fortsetter i samme bane eller blir værre. Jeg vet helt ærlig ikke hvilke tips jeg kan gi deg, men det er nok viktig at du prøver å snakke med henne. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 En kar jeg kjenner ble sammen med ei som driver å kutter seg selv og bruker dop. Nå har han starta med amfetamin og hasj. Han har også fått seg noen nasty brennmerker på armene som han kommer til å ha resten a livet, så for al del, ikke start med dop pga henne. Lenke til kommentar
Vidar Busk Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Prøv å snakk med henne om det! Hvis ikke ville jeg latt a være jeg Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 La henne lese denne tråden. Lenke til kommentar
CrashTestDummy Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Løp, det der har jeg sett før, de kjører både deg og seg selv i grøfta før du aner det. Å bruke dop fordi hun gjør det, er bare patetisk, hasj er ok, men ikke bruk deg pga henne... Fortell henne engang at hun får velge mellom deg og den dritten hun driver med... Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Eksen min fortalte meg om sine opplevelser som rusa på andre ting enn alkohol.. Blant annet marijuhana (Stavet riktig?) og hennes opplevelser på en pub lignende sak der ingen 16 åring burde være, der hun gikk i den klassiske fella og fikk "noe" i glasset..! Spurte henne om dette er noe hu ville fortsette med, dvs røyke rare ting, bruke kroppen sin for og manipulere gutter og være generelt drittsekk mot meg til tider. Og ja, hu så ingen grunn til å slutte med noen av delene.. Ikke lenge etterpå ble det slutt logisk nok.. Poenget er at i ettertid så kan man som oftest være glad for at man kom seg unna sånne folk som har null problemer med og dra deg ned i hullet. Men det er jo et valg, vil man prøve og hjelpe denne personen og samtidig risikere og falle ned i samme hull som hun, eller vil man komme seg langt unna og redde sitt eget skinn? Lenke til kommentar
Arinomi Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Hun ligner litt på eksen min, som pleide å lyge meg rett i fjeset, drikke og ta dop. Slike jenter er ikke verdt tiden din, dump henne før det er for sent. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Jeg oppførte meg lignende når jeg var yngre, og jeg gikk ikke på stoff. Kan godt være angst og usikkerthet som er grunnen og det blir forsterket av et hasj-forbruk som har eskalert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå