Gå til innhold

Min første printer! Trenger hjelp! :)

Anbefalte innlegg

Hehe.. Har trøkket på PC siden 1983, hatt egen PC siden 1991, men har ikke eid en eneste printer noensinne. Har lånt osv., men nå er det på tide å anskaffe seg sin egen printer.

Mitt problem når det kommer til PC hardware (og alt annet egentlig..) er at jeg alltid må ha noe som er bra nok, og vel så det. Egentlig er det greit å helgardere seg og skaffe noe som er overkill hver gang. Har man råd, da er det greit. Sier ikke at jeg er rik, men, la oss komme oss til poenget!

Hvilken printer skal jeg kjøpe? Jeg aner ikke engang hva jeg skal bruke den til! Det kunne nemlig ha vært morsomt å printe ut fotografier osv., og å gjøre diverse andre ting med min første printer. Ok, det jeg VET jeg kommer til å bruke den til er å printe ut dokumenter. En grei laser hadde egentlig vært bra nok. Men så var det "resten" av tingene man kan finne på å gjøre med en ny printer nå om dagen da. Kan noen komme med noen gode råd her? Hva kan man egentlig bruke en printer til? Og hvor morsomt er det? :p

Mine foreløpige krav til ny printer er:

* Den skal være svart (kan godt ha LITT grått/sølv på seg)

* Den kan godt være stillegående

* Den kan vel også være litt rask

Noe mer vet jeg ikke om akkurat nå..

Hjelp meg med mitt luksusproblem! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe.. Har trøkket på PC siden 1983, hatt egen PC siden 1991, men har ikke eid en eneste printer noensinne. Har lånt osv., men nå er det på tide å anskaffe seg sin egen printer.

Mitt problem når det kommer til PC hardware (og alt annet egentlig..) er at jeg alltid må ha noe som er bra nok, og vel så det. Egentlig er det greit å helgardere seg og skaffe noe som er overkill hver gang. Har man råd, da er det greit. Sier ikke at jeg er rik, men, la oss komme oss til poenget!

Hvilken printer skal jeg kjøpe? Jeg aner ikke engang hva jeg skal bruke den til! Det kunne nemlig ha vært morsomt å printe ut fotografier osv., og å gjøre diverse andre ting med min første printer. Ok, det jeg VET jeg kommer til å bruke den til er å printe ut dokumenter. En grei laser hadde egentlig vært bra nok. Men så var det "resten" av tingene man kan finne på å gjøre med en ny printer nå om dagen da. Kan noen komme med noen gode råd her? Hva kan man egentlig bruke en printer til? Og hvor morsomt er det? :p

Mine foreløpige krav til ny printer er:

* Den skal være svart (kan godt ha LITT grått/sølv på seg)

* Den kan godt være stillegående

* Den kan vel også være litt rask

Noe mer vet jeg ikke om akkurat nå..

Hjelp meg med mitt luksusproblem! :)

8489448[/snapback]

http://www.bestbuy.no/product.asp?sku=53286&site=3 Prøv Denne :) Bruker Kun 0,15 Sekunder På En Side :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har nettop kjøpt meg en Samsung CLP-300N.

Link

Det er kanskje litt for mye lys grå, men den kan kobles til nettverket så du kan plassere den hvor som helst...

Ellers skriver den ut bilder, dokumenter osv og er stillegående og rask.

Egentlig en helt topp skriver :thumbup:

Lenke til kommentar

Uansett hvilket merke du velger, så gå for en laserskriver om du bruker skriveren noe særlig siden blekk koster ca 25k for literen. Laserskrivere er som regel raskere, gir bedre utskriftsøknomomi og mer holdbare utskrifter.

Hva med en av disse?

https://prisguiden.no/product.php?productId=19192

https://prisguiden.no/product.php?productId=47301

<edit> lagt til linker </edit>

Endret av zyx
Lenke til kommentar
Lurer på om trådstarter også kunne tenke seg å printe ut bilder. Har ikke erfaringer med laserskrivere, men hvordan er det å printe bilder på en slik?

8660862[/snapback]

Som du ser over har jeg anbefalt en Samsung CLP-300N - som er en fargelaser.

Den (og fargelasere generelt) skriver ut gode bilder på vanlig ark til bruk i feks dokumenter og inivitasjoner et.c.

På glanset papir har nok en god blekkskriver et fortrinn.

Personlig sender jeg bilder til Direktefoto eller liknende for utskrift - det er både raskt, billig og bra.

Lenke til kommentar

Har selv en Oki C3400N og den fungerer utmerket, til bilder blir det også bra men kan ikke sammenlignes helt med utskrift på en fotoskriver eller å sende bildene til "fremkalling". Det ska også legges til grunne at det å benytte glossy fotopapir (fotopapir generelt) til en laserskriver er bortkastet papir..

Lenke til kommentar
Uansett hvilket merke du velger, så gå for en laserskriver om du bruker skriveren noe særlig siden blekk koster ca 25k for literen. Laserskrivere er som regel raskere, gir bedre utskriftsøknomomi og mer holdbare utskrifter.

Hva med en av disse?

https://prisguiden.no/product.php?productId=19192

https://prisguiden.no/product.php?productId=47301

<edit> lagt til linker </edit>

8660842[/snapback]

Men det koster ca 800 KR (x 3) får å bytte laser blokken vis den blir tom.

For blekk koster det ca 300 KR

Har selv en HP C6180 som funker perfekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...