Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problemer med bremser :S

Anbefalte innlegg

Hei!

Merket i dag at bremsene mine ikke virker om de skal :cry:

Trykker inn pedalen og det er ingen motstand! Bilen bremser såvidt..

Merker også at når jeg trykker inn pedalen så spruter det ut veske(bremseveske?) nede ved høyre hjul.

Hva kan være galt? så under og så at det var bremseveske overalt, så ut som det kom fra et rør der...

Kan være jeg har kjørt på noe, eller så var det fyrverkeriet som smalt rett ved hjulet tidligere i dag :nei:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Njo, vis en har ett diagonalt bremsesystem så mener jeg nå at en skal ha bremser selv om ett av røra ryker. Liksom noe av poenget. Nå er ikke jeg no mekanisk geni, så jeg skal ikke påstå noe, men hvis du ser hva som lekker så bytt det og alt blir bra igjen, men som sagt før, pass på at du har lufta skikkelig. hehe. Litt kjpit hvis pedalen går å gølvet ved første lyskryss og du planter fronten din inn i bagasjen til han foran deg ;)

Lenke til kommentar
Bare en liten lekkasje i bremseslange/rør.. Bytte det og alt er tilbake til normalen. Hvis du finner på å gjøre det selv, pass på at du får lufta systemet skikkelig etterpå.  :thumbup:

8489419[/snapback]

definer "lufte systemet" ? :p

8489438[/snapback]

Når du har bytta slangen/røret, så er det alltid luft i det.. Pumpe litt på pedalen for å få vekk den lufta før du skrur til koblingene.. Etter det jeg veit så er det en lufteskrue eller noe lignenede på kalipperen din. Har aldri hatt hue oppunder en audi 80 før. Sikkert noen her som har hatt det som kan svare deg bedre ;) hehe.

Lenke til kommentar
Njo, vis en har ett diagonalt bremsesystem så mener jeg nå at en skal ha bremser selv om ett av røra ryker. Liksom noe av poenget. Nå er ikke jeg no mekanisk geni, så jeg skal ikke påstå noe, men hvis du ser hva som lekker så bytt det og alt blir bra igjen, men som sagt før, pass på at du har lufta skikkelig. hehe. Litt kjpit hvis pedalen går å gølvet ved første lyskryss og du planter fronten din inn i bagasjen til han foran deg ;)

8489446[/snapback]

lufte? :p

som i å tømme all bremseveske og fylle på ny eller?

Lenke til kommentar

8489446[/snapback]

lufte? :p

som i å tømme all bremseveske og fylle på ny eller?

8489455[/snapback]

Må vel kjappt fylle på litt ekstar for å kompensere for det som har rent ut ja.. Men som jeg sa over osv... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...