Gå til innhold

Er Det Noen Som Kan Fortelle Meg Hva Overklokking


Anbefalte innlegg

Egentlig Ikke Fordi Den Blir Jo Ødelagt, Og Garantien Sier Jo At Den Skal Erstattes Gratis Vis Den Blir Ødelagt smile.gif

 

Hmm, Det Var En Pussig Logikk. Du Mener At så Lenge Produktet Er Ødelagt Så har Du rett På Erstatning, Uavhengig Av Hvordan Den Er Blitt Ødelagt ?

8490769[/snapback]

 

Ja :D Viss Produsenten Ikke Vill Ta Inn En Hav Med Ødelagte Produkter Kan De Lage Et Skikkelig Produkt :)

8490821[/snapback]

Ja men de har jo allrede laget et skikkelig produkt... det er din egen feil at den har blitt ødelagt..

 

En prosessor er ikke laget for å bli overklokket, selv om folk gjør det. Som regel så er det en grunn til at de har den frekvensen som de har.

 

ps. de store forbokstavene i hvert jævla ord er skikkelig irriterende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ps. de store forbokstavene i hvert jævla ord er skikkelig irriterende.

 

Hysterisk !

 

Kanskje vi kan utvide den litt. HvA MeD AnNeNhVeR BoKsTaV ? Trådstarter både skriver og tenker på en måte som gir denne tråden nye (og rare) aspekter.

Endret av Filla
Lenke til kommentar
Egentlig Ikke Fordi Den Blir Jo Ødelagt, Og Garantien Sier Jo At Den Skal Erstattes Gratis Vis Den Blir Ødelagt smile.gif

 

Hmm, Det Var En Pussig Logikk. Du Mener At så Lenge Produktet Er Ødelagt Så har Du rett På Erstatning, Uavhengig Av Hvordan Den Er Blitt Ødelagt ?

8490769[/snapback]

 

Ja :D Viss Produsenten Ikke Vill Ta Inn En Hav Med Ødelagte Produkter Kan De Lage Et Skikkelig Produkt :)

8490821[/snapback]

Ja men de har jo allrede laget et skikkelig produkt... det er din egen feil at den har blitt ødelagt..

 

En prosessor er ikke laget for å bli overklokket, selv om folk gjør det. Som regel så er det en grunn til at de har den frekvensen som de har.

 

ps. de store forbokstavene i hvert jævla ord er skikkelig irriterende.

8490840[/snapback]

 

Jeg Er Ganske Sikker På At Du Ville Bytte Prossesoren Din Viss Du Hadde Overklokka Den Og Ødelagt Den. :hrm:

Endret av AP
Lenke til kommentar
Egentlig Ikke Fordi Den Blir Jo Ødelagt, Og Garantien Sier Jo At Den Skal Erstattes Gratis Vis Den Blir Ødelagt smile.gif

 

Hmm, Det Var En Pussig Logikk. Du Mener At så Lenge Produktet Er Ødelagt Så har Du rett På Erstatning, Uavhengig Av Hvordan Den Er Blitt Ødelagt ?

8490769[/snapback]

 

Ja :D Viss Produsenten Ikke Vill Ta Inn En Hav Med Ødelagte Produkter Kan De Lage Et Skikkelig Produkt :)

8490821[/snapback]

Ja men de har jo allrede laget et skikkelig produkt... det er din egen feil at den har blitt ødelagt..

 

En prosessor er ikke laget for å bli overklokket, selv om folk gjør det. Som regel så er det en grunn til at de har den frekvensen som de har.

 

ps. de store forbokstavene i hvert jævla ord er skikkelig irriterende.

8490840[/snapback]

 

Jeg Er Ganske Sikker På At Du Ville Bytte Prossesoren Din Viss Du Hadde Overklokka Den Og Ødelagt Den. :hrm:

8490918[/snapback]

hveM villE ikkE deT? troR ikkE dE kaN sE hvilkeN hverkeN spenninG elleR frekvenS dU haR hatT prosessoreN pÅ.

Lenke til kommentar

Hvis jeg hadde overklokket prosessoren min til den døde så hadde jeg bare sagt noen nøye utvalgte banneord og tatt en tur til netshop for å skaffe en ny.

 

Hvorfor?

 

Fordi jeg vet at jeg ikke kan få erstattet et produkt som jeg selv er ansvarlig for at er ødelagt.

 

Ta deg et øyeblikk og tenkt deg at du produserer f.eks. prosessorer.

Også er det noen som overklokker prosessoren sin til den dør.

Ville du da ha ersattet den?

Hvis du ersatter den så må du erstatte prosessoren til alle som overklokker prosessoren sin, og dreper den.

Og for hver prosessor du erstatter så taper du penger.

 

PS. Jeg nekter å tro at noen er så dumme som det du prøver å vise at du er i denne tråden.

Endret av fatalicus
Lenke til kommentar
Hvis jeg hadde overklokket prosessoren min til den døde så hadde jeg bare sagt noen nøye utvalgte banneord og tatt en tur til netshop for å skaffe en ny.

 

Hvorfor?

 

Fordi jeg vet at jeg ikke kan få erstattet et produkt som jeg selv er ansvarlig for at er ødelagt.

 

Ta deg et øyeblikk og tenkt deg at du produserer f.eks. prosessorer.

Også er det noen som overklokker prosessoren sin til den dør.

Ville du da ha ersattet den?

Hvis du ersatter den så må du erstatte prosessoren til alle som overklokker prosessoren sin, og dreper den.

Og for hver prosessor du erstatter så taper du penger.

 

PS. Jeg nekter å tro at noen er så dumme som det du prøver å vise at du er i denne tråden.

8490990[/snapback]

 

:thumbdown: Hva Er Poenge Ditt?

Lenke til kommentar
Hvis jeg hadde overklokket prosessoren min til den døde så hadde jeg bare sagt noen nøye utvalgte banneord og tatt en tur til netshop for å skaffe en ny.

 

Hvorfor?

 

Fordi jeg vet at jeg ikke kan få erstattet et produkt som jeg selv er ansvarlig for at er ødelagt.

 

Ta deg et øyeblikk og tenkt deg at du produserer f.eks. prosessorer.

Også er det noen som overklokker prosessoren sin til den dør.

Ville du da ha ersattet den?

Hvis du ersatter den så må du erstatte prosessoren til alle som overklokker prosessoren sin, og dreper den.

Og for hver prosessor du erstatter så taper du penger.

 

PS. Jeg nekter å tro at noen er så dumme som det du prøver å vise at du er i denne tråden.

8490990[/snapback]

 

:thumbdown: Hva Er Poenge Ditt?

8493920[/snapback]

Poenget hans er vel at du bør ta det som en mann hvis du dreper CPU-en din ved overklokking - dvs. å kjøpe en ny fremfor å bløffe en garantisak. Overklokking er en "risikosport", så styr heller unna hvis du ikke er villig til å ta konsekvensene av egne handlinger.
Lenke til kommentar

Klokkesignalet til en prosessor begrenses blant annet av tidsforsinkelser som oppstår transistorene. Dersom klokkesignalet går fortere enn tidsforsinkelsene vil kretsen begynne å "regne feil", som fører til et ubrukelig system.

 

Alle er interesserte i stabile systemer, derfor gir prosessorprodusentene alle prosessorer en klokkefrekvens de kan leve godt med, men som regel er denne sikkerhetsmarginen noe stor (og på noen modeller helt ekstrem). Derfor kan man øke klokkesignalet en del før maskinen ikke vil mer (begynner å fryse, gjøre merkelige ting osv.)

 

Overklokking vil gi noe økt ytelse på systemet ditt, men er ikke støttet av produsenten og vil som regel bryte garantien din. Overklokker du for mye vil du få et system som ikke er stabilt lenger.

 

Overklokking som sport baserer seg på å få datamaskinen til å yte mest mulig, her bruker man som regel kjøleutstyr osv. til store beløp for å få det beste systemet, men til vanlig brukes overklokking for å spare noen kroner, eller øke ytelsen litt ekstra.

Lenke til kommentar
Men Når Prossesoren Er Helt Død Kan De Ikke Vite Hvorfor Den Har Blitt Ødelagt :whistle:

8494124[/snapback]

Nei, det kan de mest sannsynlig ikke, men hvorfor gidde å gjøre deg til løgner bare fordi du driter på leggen? Synes du det er riktig at andre skal ta støyten for at du eksperimenterer med noe du ikke har peiling på?

 

Jeg skjønner selvsagt hva du mener, men synes moralen din er ganske kvalmende...

Lenke til kommentar
Men Når Prossesoren Er Helt Død Kan De Ikke Vite Hvorfor Den Har Blitt Ødelagt :whistle:

8494124[/snapback]

Jeg skjønner selvsagt hva du mener, men synes moralen din er ganske kvalmende...

8494173[/snapback]

 

Jeg Skulle Bare Se :hrm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...