jahas Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 (endret) statusen er slik: Vi har en Volkswagen Vento, mellom 95 og 98 modell. Den er bare utstyrt med en gammal radiospiller. Har nå lyst til å sette inn en cd/radio-spiller + et par høytalere. Prisen skal ikke overstige 2500kr, og dette skal da som dere skjønner bare være noe helt enkelt. Skal jeg bytte ut de høytalerene jeg har med noen nye? Eller skal jeg sette inn to/en ekstra(isåfall hvor)? Er det vanskelig å få det sammenkobla(mye ledninger og styr)? Er dette vanskelig eller kan jeg gjøre det selv? Er det bare å butte inn en cd-spiller der radioen stod? Er som dere skjønner helt blåst på detta området så håper dere vil hjelpe meg Endret 28. april 2007 av jj_89 Lenke til kommentar
Boogeyman Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Det absolutt billigste er å kjøpe en cd/mp3 spiller som du får til ca 1200,-kr, 2stk 6x9tom i hattehylla og bytte ut høytalerene i dørene/dash'en. Da vil du komme opp i ca 2500kr som budsjettet ditt ligger på. Å koble dette er veldig enkelt da du får kjøpt iso-kontakter som passer overens med spilleren og bilen din. Det eneste du må gjøre er å trekke kabler bakover i bilen. Da anbefaler jeg deg på det sterkeste å gjøre dette ordentlig dvs, skru opp deksler og slik og legge kablene under gulvteppet og baksetene. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 28. april 2007 Forfatter Del Skrevet 28. april 2007 Det absolutt billigste er å kjøpe en cd/mp3 spiller som du får til ca 1200,-kr, 2stk 6x9tom i hattehylla og bytte ut høytalerene i dørene/dash'en. Da vil du komme opp i ca 2500kr som budsjettet ditt ligger på. Å koble dette er veldig enkelt da du får kjøpt iso-kontakter som passer overens med spilleren og bilen din. Det eneste du må gjøre er å trekke kabler bakover i bilen. Da anbefaler jeg deg på det sterkeste å gjøre dette ordentlig dvs, skru opp deksler og slik og legge kablene under gulvteppet og baksetene. 8489368[/snapback] Vil det f.eks. si: - Bilstereo: http://www.biltema.no/products/product.asp...&iItemId=130510 - 2 stk: http://www.biltema.no/products/product.asp...&iItemId=130395 - og 2stk. nye i dørene: http://www.biltema.no/products/product.asp...0&iItemId=78477 Dette vil jo ikke koste noe serlig mer enn 1900,- Er det forøvrig nødvendig med to stk. i hattehylla? Lenke til kommentar
Boogeyman Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Er ikke nødvendig med høytalere bak, men du får ikke noe lave frekvenser av kun frontsett. Det helt optimale er mellomtone og diskanter i alle dører og dash+sub i bagasjen. Men det går over budsjett. Hold deg forørig unna biltema. Dra på den lokale torshow eller expert som selger pioneer. Bare sørg for at spilleren har mosfet forsterker. Lenke til kommentar
smalltowngangster Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 hvis du kun skal bruke 2500 på så mange komponenter, kommer man nesten ikke unna biltema. det som er veldig dumt, er at du etter to uker er lei skurringa i høytalerene, og må kjøpe nytt da må alt byttes igjen. har du lave krav til lydkvalitet og ikke spiller høyt fungerer biltema til sitt. kommer det derimot en god'låt som du drar på litt vil du få en ubehagelig opplevelse. ville kjøpt brukt var jeg deg. da får du mye mye mer for pengene. sjekk lit på finn.no så finner du nok: spiller med mp3 og linjeutganger: 500 - 1000 komp.sett evt coax og ha forran 1000. anbefaller komp sett. diskant og mellomtone sepparat. og så kjøper du en to kanals forsterker av meg pluss alt du trenger av ledninger. 700 da skal du jaggu få med 6x9 av meg og. pioneer. eller en billig sub.. jeg trenger litt plass i garasjen da bruker du spilleren som forsterker på frontsettet og 2-kanaleren på 6x9/sub. totalt 2500-2700 spenn bilstereo er noe som holder i mange år hvis det blir brukt riktig, og du kan spare mye penger på å kjøpe brukte produkter. bare pass på å få med kvittering, så slipper du å sponse ett rasshøl som har bøffa alt i bil i nabobyen. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 28. april 2007 Forfatter Del Skrevet 28. april 2007 Er det mulig å kjøpe en cd-spiller først, og deretter (noen måneder senere) montere på noen høytalere? Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Er det mulig å kjøpe en cd-spiller først, og deretter (noen måneder senere) montere på noen høytalere? 8489945[/snapback] Såklart er det det. Er faktisk lurere og. Legge litt penger i hver komponent er det beste det. Lenke til kommentar
Jung Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Kjøp fra http://www.bilstereo.no Det finner du mangen gode pakketilbud til en lav pris, cd-spiller finner du på finn.no til en 300kr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå