Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2007 Hva Er XXX Nivå? 8509198[/snapback] Menes nok bare at du ikke bør kjøpe XXX-versjoner av et grafikkort, når det er lett å få det opp i samme hastigheter selv. 8509215[/snapback] nettopp, med "XXX" nivå mente jeg det nivået de fabrikkoverklokkede kortene fra xfx er klokket til, av den enkle grunn at det tar deg ikke mange sekunder og klokke deg opp til samme hastigheten. Kan også kalle det "KO" nivå, siden det er det feks. EVGA med flere kaller sine fabrikkoverklokkede kort Lenke til kommentar
AP Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. mai 2007 Vet Noen Hva Memory Interfaced På Et Grafikkkort Er Og Om Det Er Viktig? Har Tenkt Å Ta 2X 8600GTS Men Da Får Jeg Det Kun Opp I 128 Bit X2 Mens 8800GTS Har 320 Bit Lenke til kommentar
AP Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. mai 2007 Hva er det i grafikkkorte som får det til å vise best grafikk er det minne eller Memory Interface....... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2007 Hva er det i grafikkkorte som får det til å vise best grafikk er det minne eller Memory Interface....... 8512654[/snapback] minne har lite og si på hvor bra et skjermkort er, mange tror at et med feks. 512mb ram er bedre enn et med 256mb, hvis det hadde vært sant så hvorfor hadde vi ikke alle kjøpt feks. x1300 med 512 mb minne, istedenfor 7900gt? Memory interface har litt og si det også, men den er som regel tilpasset ytelsen på kortet, det som har mye og si er selve kjernen, GPUen. Lenke til kommentar
AP Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Hva er det i grafikkkorte som får det til å vise best grafikk er det minne eller Memory Interface....... 8512654[/snapback] minne har lite og si på hvor bra et skjermkort er, mange tror at et med feks. 512mb ram er bedre enn et med 256mb, hvis det hadde vært sant så hvorfor hadde vi ikke alle kjøpt feks. x1300 med 512 mb minne, istedenfor 7900gt? Memory interface har litt og si det også, men den er som regel tilpasset ytelsen på kortet, det som har mye og si er selve kjernen, GPUen. 8512758[/snapback] 2X 8600GT Er Det Bedre En 8800GTX? Endret 1. mai 2007 av AP Lenke til kommentar
AP Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) Hva er det i grafikkkorte som får det til å vise best grafikk er det minne eller Memory Interface....... 8512654[/snapback] minne har lite og si på hvor bra et skjermkort er, mange tror at et med feks. 512mb ram er bedre enn et med 256mb, hvis det hadde vært sant så hvorfor hadde vi ikke alle kjøpt feks. x1300 med 512 mb minne, istedenfor 7900gt? Memory interface har litt og si det også, men den er som regel tilpasset ytelsen på kortet, det som har mye og si er selve kjernen, GPUen. 8512758[/snapback] 2X 8600GT Er Det Bedre En 8800GTX? 8512813[/snapback] Endret 1. mai 2007 av AP Lenke til kommentar
edge Skrevet 1. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2007 2X 8600GT Er Det Bedre En 8800GTX? 8512813[/snapback] 8512814[/snapback] Nei. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 7. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2007 (endret) Ja den TV'en har en HD oppløsning. Som betyr at du vil få en merkbar forandring hvis du har koblet den til en spillkonsoll som kan levere HD grafikk (PS3 og Xbox 360) Eller hvis du har en Blue-Ray spiller eller en HD DVD spiller. Noe som du ikke informerer om i denne tråden. Men hvis du har noe av disse maskinene så, ja den TV'en er et bra valg. Men da ser jeg ikke helt hvorfor du skal ha den som en skjerm til en heftig gamer PC. Da kjøper du en god LCD dataskjerm og den TV'en hvis du har en spillkonsoll som kan levere HD grafikk (PS3 og Xbox 360) Eller hvis du har en Blue-Ray spiller eller en HD DVD spiller. 8498755[/snapback] Jeg har et spørsmål til enhver som kan svare. Hvis normale HD-Tv er(f.eks den jeg har selv, i 5-10k klassen) ikke har mer enn 1300x768 (elns) oppløsning, vil det da si at bildet egentlig ikke er HD, i hvert fall ikke i forhold til PC grafikk. Vet ikke helt om jeg har forklart meg ordentlig her.. Jeg synes det ser riktig pent ut når jeg kobler min Xbox 360 til HD-TV'n, men ut i fra det jeg har lest her (stor skjerm sammen med liten oppløsning = dårlig) så er det ikke noe særlig å spille på store LCD-TV'er...? Eller forandrer HD egenskapene til konsollen TV'ens evne til å vise høy oppløsning? Edit: Ser det er snakk om å ha to skjermkort her! (eller har jeg misforstått?) Det har jeg aldri hørt om faktisk. Blir det bare å gange summen kortet får i benchmark med 2 da? Endret 7. mai 2007 av Jakoozie Lenke til kommentar
Zash Skrevet 7. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2007 Tror AP vurderte to "dårlige" skjermkort i stede for et godt...! Men til trådstarter, siden du først skal svi av en hel haug med penger, ville jeg ha valgt en Raptor disk til OS/programfil disk... http://www.komplett.no/k/search.asp?q=raptor Lenke til kommentar
AP Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. mai 2007 Hva er forsjellen mellom 720i og 1020p ? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 29. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2007 (endret) Hvordan går det AP, har du kommet noe nærmere et valg? Ditt siste spørsmål dreier seg om to forskjellige oppløsninger på tv'er, men jeg trodde du nå hadde gått bort fra tv som spillskjerm? Ellers er det ikke alltid lett verken å få hjelp, eller gi hjelp, jeg kan forstå at XXX-nivå og en rekke liknende betgnelser som kanskje er en selvfølge for de som kjenner til disse tingene, ikke er innlysende for en "utenforstående" som bare vil ha "bra bilde" i sine spill, og helst da på en diger skjerm. Modell- betegnelser, frekvenser, minnemengder og kjerneantall er sikker også svært forvirrende, og det som høres mest imponernede ut trenger slett ikke være det. Men jeg syns du har fått mange gode forslag underveis, men du fremstår for meg som noe vinglete i hva du ønsker, og hvilke råd du velger å lytte til. For å få gode råd er det viktig å ha litt klart for seg hva man vil ha, hva det skal brukes til, hva det skal koste osv osv. Vel vel, lykke til med ny maskin i alle fall Fjernet noen unødvendigheter. Endret 30. mai 2007 av Heilage Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 30. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2007 Hold dere til topic folkens. Sak, ikke person. Et haug med unødvendig tullprat er slettet. Lenke til kommentar
Zoxc Skrevet 11. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2007 720i og 1020i vises annenkvar rekke av pixles om gangen. På 720p og 1020p vises alle pixelene av bilder om gangen. 720 har oppløsningen 1280x720 og 1020 har oppløsningen 1920x1020. Også denne skjermen er på salg nå: http://accessories.euro.dell.com/sna/produ...odhs1&sku=59237 Den er en hundrings dyrere, men har bedre bildekvalitet. Den har høgre responstid så den er ikkje så *super* bra på spill. Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 11. juni 2007 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2007 (endret) Ikke se så veldig mye på responstid. Siterer fra dell jeg: "Ideal for multi-taskers, high-end graphic designers, content creation users, financial sector analysts and gamers". Så tror ikke det skal vere noe problem med den skjermen der i forhold til noe som helst av AP sitt bruk zaltmann Endret 11. juni 2007 av zaltmann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå