just-_-me Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 (endret) parallell_port_styring.pdf Endret 30. april 2007 av just-_-me Lenke til kommentar
kons Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 hvor høy spenning har du tenk å ha på rele utgangene? om det er 220V bør du tenke litt på om isolasjonen er god nok og på hvordan du vil koble til. Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 28. april 2007 Forfatter Del Skrevet 28. april 2007 hvis jeg skal ha 230V på utgangene, hvordan kan jeg isolere bedre? Hadde tenkt og ha disse på utgangen: http://www.futurlec.com/Connectors/PCBT2.shtml og disse relèene: http://www.futurlec.com/Relays/HFD2-12.shtml (jeg ser nå at jeg kanskje kjøpte feil type, siden max er 230V) Lenke til kommentar
kons Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Ser OK ut de komponentene der, relet tåler 230V ~1A, det var mest banene mellom relet og kontaktene jeg tenkte på. Ser ut som det bare er ca 1mm isolasjon og det er ikke så mye. Om det var meg ville jeg heller tatt tynnere baner (releet tåler uansett bare ca 1A) og heller ha mer isolasjon. Ser heller ingen grunn til å ha masse kobber rundt kontaktene. Ringene på de ubrukte relepinnen kan du ta bort så blir isolasjonen bedre. Med standard 35um tykt kobber kan du kjøre 1A i 0,3mm bred bane og forstatt bare ha 10 grader temperaturstigning. PCB trace kalkulator (om lasten kortslutter kan du da også håpe på at banene oppfører seg som sikring og brenner av) Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 er det ingen som kunne etset dette for meg? (har endret designet litt, sjekk første post...) Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 er det ingen som kunne etset dette for meg? (har endret designet litt, sjekk første post...) 8498152[/snapback] Har dere ikke etsemaskin på skolen da? Du kan også vurdere å kjøpe det hos futurlec.com. Det er ikke så fryktelig dyrt. Sjekk her Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 Nå har jeg sendt bestilling til futurlec. blir under 200kr. totalt med frakt osv. Hvor mye er dollaren på nå? 6? 6,5? 7? med frakt så ble det på ca. 25$ (akkurat under tollgrensa ) Lenke til kommentar
space17 Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 For å finne verdien av annen valuta er det greit å bruke valutakalkulatorene på DNB sine sider. https://www.dnbnor.no/portal/biztools/valut...alkulator.jhtml 25$ blir ca 155,- NOK. 200,- kroners grensa gjelder kun for verdien av varene og ikke for frakt. Dvs. at man slipper å betale mva. på varer og frakt hvis verdien på varen er 200 eller mindre. Dette gjelder samme hva frakten koster. Er verdien på varene derimot 200,50 eller mer må man betale mva. for både varen og frakten. Eks. Vareverdi 200, frakt 800 => total kostnad 1000,- Vareverdi 201 frakt 799 => total kostnad 1250,- space Lenke til kommentar
Mikkel194 Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 For valutakalkulering fungerer også google bra, bare skriv inn 25USD in NOK i søkefeltet. Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 30. april 2007 Forfatter Del Skrevet 30. april 2007 så da ble det ikke så gæern pris allikevel ikke verst med 150kr. for et PCB kort lagd av profesjonelle folk Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 så da ble det ikke så gæern pris allikevel ikke verst med 150kr. for et PCB kort lagd av profesjonelle folk 8504439[/snapback] Ikke ta gleden på forskudd. Det KAN være noe feil med bestillingen! ...ikke at det er trolig, men ting kan skje... Det hadde vært fint om du kunne lagt ut bilde av kortet når du får det. Jeg har ikke selv bestilt derfra, så det kunne vært fint å sett hvordan det ble. Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 30. april 2007 Del Skrevet 30. april 2007 Eneste problemet jeg hadde med futurlec når jeg bestilte fra dem før siste sommer var at de i motsetning til (mer eller mindre) alle andre produsenter ser på hull diameteren som diamateren FØR plattering av hullene noe som gjør at hullene kan bli for små. Personlig måtte jeg utvide en del av hullene manuelt noe som var litt kjeisamt for å si det mildt (forventer at det er korrekt). Håper de har forandret på dette nå, ellers syntes jeg kortene jeg bestilte var av bra kvalitet! Lenke til kommentar
space17 Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 b-cybe: Hvor lang tid tok det å få kortet/ne dine? Dobbelsidige kort? space Lenke til kommentar
b_cybe Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Var dobbeltsidige ja, tok vel rundt en uke å lage kortene, og så frakten som med vanlig frakt tok noen uker (husker ikke det helt spesifikt men mener det tok mellom 2 til 3 uker). Lenke til kommentar
weebl Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 du kan etse uten en sånn maskin som bobler og bruser. og den belysningssaken er jo bare uv lys eneste er at du må ikke tømme ut den syra i vasken mange ganger begynnte å dryppe syre på en pult i klasserommet under etserommet på skolen vår Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 (endret) ja, jeg vet om den metoden også. men har ikke hatt penger til og kjøpe alt utstyr jeg trenger (press-n-preel) heter det forresten. Nå har det snart gått 2uker siden jeg bestilte, så nå burde det komme noe snart... ""glede seg"" Endret 11. mai 2007 av just-_-me Lenke til kommentar
Talker Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 ja, jeg vet om den metoden også. men har ikke hatt penger til og kjøpe alt utstyr jeg trenger (press-n-preel) heter det forresten. Nå har det snart gått 2uker siden jeg bestilte, så nå burde det komme noe snart... ""glede seg"" 8591047[/snapback] Kommet? Hvordan var isåfall resultatet? Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 Nei, har faktisk ikke kommet noe enda... leenge siden jeg bestilte, så nå begynner jeg og lure litt på hva som skjer... Lenke til kommentar
Bilbergeren Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Bare et lite tips til dere andre som ønsker å få etset kretskort: Prøv denne produsenten. både rimelige og raske Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) så da ble det ikke så gæern pris allikevel ikke verst med 150kr. for et PCB kort lagd av profesjonelle folk 8504439[/snapback] Ikke ta gleden på forskudd. Det KAN være noe feil med bestillingen! ...ikke at det er trolig, men ting kan skje... 8505345[/snapback] Hvorfor måtte du si det? Fikk hentelappen i går, og gikk i dag for og hente. Kom hjem, og gledet meg til og åpne pakken, for og se hvordan det ble. Når jeg åpner pakken, ser jeg umiddelbart en feil, det er to kort, og ikke en, som jeg bestillte. Så åpner jeg plastikken for og se hvordan det ble... men det blir mer skuffelse enn glede.... det var ikke det jeg hadde bestillt som jeg har fått! Nå er jeg skikelig irritert! gått og venta på dette over 1mnd, og resultatet er 2 stk. feil kort!! Helvette! Satan! Skulle vært: https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...=post&id=146026 Det som kom: Endret 5. juni 2007 av just-_-me Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå