Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Finnes USB-router? Trådløst nettverk fra laptop?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vist du setter opp det trådløste kortet i maskinen din til ad-hoc modus vil andre kunne koble seg til. Da trenger man ikke en trådløs ruter eller AP.

8491906[/snapback]

Hvordan gjør man dette? Har en Acer 5100 med XP.

Vil andre da kunne søke etter nettverk - og få opp min? Genialt, hvis det er tilfellet :)

Lenke til kommentar

En annen måte å stille spørsmålet på:

Hvordan kan jeg spille med folk over LAN uten ledninger og om det ikke er trådløst nettverk i nærheten vi kan kople oss til?

Kan jeg ha en greie i USB-porten min som gjør at folk kan koble seg til denne trådløst og spille med meg?

Er det en slik greie som har blitt linket til tidligere i denne tråden, eller er det noen antenner som søker etter trådløse nettverk?

Sondre

Lenke til kommentar

Med et vilket som helst trådløst nettverkskort kan man opprette et Ad-Hoc nettverk. Helt hvordan dette gjøres er jeg desverre ikke sikker på, og hvordan det gjøres varierer nok også etter hvilket program man bruker for å administrere kortet.

Når man setter opp et Ad-Hoc nettverk vil andre maskiner kunne koble seg til denne, og man får et lokalt LAN som man f.eks. kan spille over.

Lenke til kommentar

Vet noen her hvordan man setter opp et Ad-Hoc-nettverk? Hadde vært smud :)

Greiene i linken som førstemann her gav, kan de brukes som aksesspunkt for trådløs tilkobling? Altså at det blir punktet alle gamerene må koble seg til for å ha LAN?

Endret av SondreR
Lenke til kommentar
Du kan bruke en helt vanlig tråløs router,bare koble strøm på den så kobler alle seg opp til den.

At du ikke har internett inn på routeren har ingenting å si.

8495817[/snapback]

Finnes det USB-routere? Er det slike som er linket til av kar nummer to i tråden her?

Lenke til kommentar

Med adhoc kan du kun koble deg opp mot en annen pc om gangen.. tror jeg..

Du kan koble deg mot ruteren med en nettverkskabel eller du kan bruke et trådløst nettverkskort på din pc. Alle andre må også ha et trådløst nettverkskort..

Her har du en ruter som er meget bra, du kan ikke regne med en rekkevidde over 100m. Varierer i forhold til ytre påvirkninger.. Du kan også linke rutere mot hverandre, du får da dekket et større omeråde..

Det er vel sannsynligvis innebygd trådløst nettverkskort i din pc, du behøver da ikke å kjøpe klientkortet..

https://prisguiden.no/product.php?productId=66535 (ruter)

https://prisguiden.no/product.php?productId=58800 (Klient)

Endret av sitdown
Lenke til kommentar
Finnes det USB-routere? Er det slike som er linket til av kar nummer to i tråden her?

Er ikke helt med på hvorfor du trenger USB.

Skal du koble til routeren med USB?

Vist det er det du tenker på så er det bortkastet da du kan koble til routeren enten via kabel(nettverks kabel) eller tråløst.

Du kan ha 4 maskiner via kabel og/eller 50stk+ via tråløst om du vil.

Da er alle som er tilkoblet enten via kabel eller tråløst på samme LAN.

Denne fixer det for deg

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312606

Eller

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314078

Eller hvilken som helst Wlan router.

Endret av taz
Lenke til kommentar

Det er helt rett som taz sier, hvilken som helst ruter fungerer. Men rekkevidden på den jeg foreslo er en god del bedre samt at det er den raskeste ruteren på trådløst for privatmarkedet. Prisen er et argument.

Av de to ruterne som taz foreslår ville jeg valgt den siste, men denne er overpriset på komplett. De er begge stabile, men den siste har linux firmware som mange mener er mer stabil samt at du kan bytte til alternativ firmware (os).

https://prisguiden.no/product.php?productId=38359

Endret av sitdown
Lenke til kommentar

Takker for mange svar!

Jeg ser ikke etter slike store routere, men heller noen USB-penn-lignende greier som fungerer som en router - som til laning.

Eller, jeg kan vise dere min problemstilling: Du og vennene dine sitter i et rom uten noen trådløse nettverk dere kan lane på. Dere har heller ingen hub og masse kabler så dere kan spille. Jeg ser da etter en USB-greie som fungerer som en router: Jeg kobler denne dingsen i PC-en min, og denne greien lager et nettverk folk kan koble seg til og lane på.

Lenke til kommentar
Takker for mange svar!

Jeg ser ikke etter slike store routere, men heller noen USB-penn-lignende greier som fungerer som en router - som til laning.

Eller, jeg kan vise dere min problemstilling: Du og vennene dine sitter i et rom uten noen trådløse nettverk dere kan lane på. Dere har heller ingen hub og masse kabler så dere kan spille. Jeg ser da etter en USB-greie som fungerer som en router: Jeg kobler denne dingsen i PC-en min, og denne greien lager et nettverk folk kan koble seg til og lane på.

8501682[/snapback]

Det finnes ikke det du er på jakt etter,ganske enkelt.

Kjøp deg en liten wlan router.

Eller sette opp Ad-Hoc nettverk,da bruker du wlankortet som du allerede har i maskinen.

Endret av taz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...