_M@ts_ Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Hei, har tenkt å dele nettforbindelsen min, dvs laptop og en stasjonær pc, begge kjører WinXP. Jeg prøvde først å koble sammen med en switch men det viste seg at da fikk bare den ene pcen tildelt en ip adresse. Så da trenger jeg vel en router og lurer på hvilken funker bra ? (ikke trådløs). Er denne grei ? https://prisguiden.no/product.php?product_id=50550 Er det noe spesielt man må passe på eller er det bare å plugge inn og kjøre ? Mvh Lenke til kommentar
lain Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Den er i utgangspunktet helt grei. Og vil nok gjøre nytten for din bruk. Hva du må være ops på, er at i forhold til diverse program du bruker, må du kanskje inn i routeren og sette opp port forward. Det vil si at du sier ifra at f.eks alle pakkene som kommer fra modemet på port 28999 skal gå til ip'en til den stasjonære der utorrent venter på tilkoblingene. Men om du ikke har noe spesielt der folk skal koble seg til deg, dvs, der ikke du lager forbindelsen ut av ditt net. Er det hovedsaklig bare tut og kjør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå