Hellemyr Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Om du ikke har annet enn skrutrekkere hjemme, og ikke har ferdigheter til å anvende mer en skrutrekkere, så vil jeg ikke anbefale deg i å prøve å lage en colaboks kabinett av metall. Det kreves ganske mye verktøy og kunskaper for å lage noe sånt. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 En god start er å heller bygge i et eller annet som allerede finnes, men som ikke er et er laget for å ha pc i. Bare se deg om etter noe du kan putte en PC i. Enten for å bruke det som grunnform (feks røret i MeTube) eller for å bygge PCen inn i objektet som det er. Så lenge du kan få ordna ventialsjon og du behersker materialet er det nesten ikke grenser for hva du kan bygge PCer i. Ikke behøver det å være alt for stort heller. MicoATX er kanskje det letteste, 24 x 24 cm. Men det finnes mye mindre enn det også. Slev planlegger jeg en HTPC med Core 2 Duo og Radeon X1550 som skal inn i en boks som er 16cm dyp, 27 cm bred of 5.5cm høy, og det verste er at det faktisk kan funke! Mitt råd er altså: prøv å bygge i et allerede eksisterende objekt for å få litt erfraring før du prøver å lage hele kassa fra grunnen av! -G.g. Lenke til kommentar
mariusberg89 Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 ok, har tenkt litt på det jeg også ja og vurdert om det kansje blir for vanskelig for meg! men har tenkt og kontakte CocaCola Norge og spørre om støtte! Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 ok, har tenkt litt på det jeg også ja og vurdert om det kansje blir for vanskelig for meg!men har tenkt og kontakte CocaCola Norge og spørre om støtte! 8656196[/snapback] Hva skal de støtte deg med? Gratis cola? Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Det er kansje ikke så dumt, mulig de har et gammelt kjøleskap eller noe men ikke regn med for mye! Uansett har du jo ingenting å tape på å spørre... Lenke til kommentar
mariusberg89 Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2007 har nå sendt mail om støtte, hvis dette går så blir det jo mer penger i kassa og da kan jeg få mer hjelp til og få fulført prosjektet. hvis jeg ikke får støtte derfra så trenger jeg hjelp til og finne på noe annet som jeg kan klare!! Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Nyaktig hvordan har du planer om at Coca Cola skal støtte deg? Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 (endret) Dersom du håper på kontanter, tviler jeg på at du får det. Tror heller ikke de har en colaboks i den størrelsen som er egnet til ditt formål. Uansett vil neppe resultatet bli så veldig bra siden dette er første gang og med det begrensede utstyret du har. Jeg sier som jeg tidligere har sagt; finn deg noen plater eller en firkantet kasse og lag en slik en først. Du lærer veldig mye av det, det kan jeg love deg. Dersom du syns det gikk greit, kan du avansere Goscinny Endret 20. mai 2007 av Goscinny Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Hva med å støpe det i glassfiber? Man bør selvsagt kunne noe om glassfiberstøping og det kan nok koste litt å lage det i glassfiber, men tenk på hvilket lett og kraftig kabinett det ville blitt! Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Jeg har også tenkt på et glassfiberkabinett. Det tror jeg kunne blitt veldig bra! Det er som du sier relativt lett og tåler mye. Litt vanskeig å jobbe med, da. Sliter ut alt mulig av bor og slikt ganske fort ... Goscinny Lenke til kommentar
mariusberg89 Skrevet 21. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2007 fikk svar fra cola og blir ikke noe støtte derfra så da må jeg vel over på noe annet, noen som har noen ideer?? vil ha et litt kult kabinett med lys og lcd skjerm og sånne ting, bare et konge kabinett Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 fikk svar fra cola og blir ikke noe støtte derfra så da må jeg vel over på noe annet, noen som har noen ideer??vil ha et litt kult kabinett med lys og lcd skjerm og sånne ting, bare et konge kabinett 8662079[/snapback] jeg fåreslår at du ser på noen av prosjektene her på forumet for å se hvordan det kan gjøres... Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Hva var det som stod i mailen du sedte til cola? Lenke til kommentar
mariusberg89 Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2007 etter og ha tenkt og funnet ut av at jeg egentlig ikke klarer og bestemme meg for hva slags annet kabinett jeg vil ha siden det finnes så mye forskjellig tror jeg at jeg har endt med og lage et kabinett ut av et slags nattbord! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå