Gå til innhold

Kabinett fra grunn av.

Anbefalte innlegg

Om du ikke har annet enn skrutrekkere hjemme, og ikke har ferdigheter til å anvende mer en skrutrekkere, så vil jeg ikke anbefale deg i å prøve å lage en colaboks kabinett av metall.

Det kreves ganske mye verktøy og kunskaper for å lage noe sånt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En god start er å heller bygge i et eller annet som allerede finnes, men som ikke er et er laget for å ha pc i. Bare se deg om etter noe du kan putte en PC i. Enten for å bruke det som grunnform (feks røret i MeTube) eller for å bygge PCen inn i objektet som det er. Så lenge du kan få ordna ventialsjon og du behersker materialet er det nesten ikke grenser for hva du kan bygge PCer i. Ikke behøver det å være alt for stort heller. MicoATX er kanskje det letteste, 24 x 24 cm. Men det finnes mye mindre enn det også. Slev planlegger jeg en HTPC med Core 2 Duo og Radeon X1550 som skal inn i en boks som er 16cm dyp, 27 cm bred of 5.5cm høy, og det verste er at det faktisk kan funke!

Mitt råd er altså: prøv å bygge i et allerede eksisterende objekt for å få litt erfraring før du prøver å lage hele kassa fra grunnen av!

-G.g.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Dersom du håper på kontanter, tviler jeg på at du får det. Tror heller ikke de har en colaboks i den størrelsen som er egnet til ditt formål. Uansett vil neppe resultatet bli så veldig bra siden dette er første gang og med det begrensede utstyret du har. Jeg sier som jeg tidligere har sagt; finn deg noen plater eller en firkantet kasse og lag en slik en først. Du lærer veldig mye av det, det kan jeg love deg. Dersom du syns det gikk greit, kan du avansere :)

Goscinny ;)

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar
fikk svar fra cola og blir ikke noe støtte derfra så da må jeg vel over på noe annet, noen som har noen ideer??

vil ha et litt kult kabinett med lys og lcd skjerm og sånne ting, bare et konge kabinett

8662079[/snapback]

jeg fåreslår at du ser på noen av prosjektene her på forumet for å se hvordan det kan gjøres... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...