Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er homofil, trenger råd om venn

Gjest Gjest_usikker_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_usikker_*

Jeg er en homofil gutt, som har kommet opp i et virkelig dillema:

Jeg er forelska i en av mine beste venner, han vet ikke at jeg er homo eller noe. Men han er liberal og respekter homfile.

Forleden dag så han at jeg hadde han som bakgrunn på mobilen, han ble litt sjokka - men så var han normal etter en stund igjen. Så har alt bare vært fint de siste dagene.

Men nå står jeg og lurer på hva jeg skal gjøre: skal jeg fortelle at jeg er homo, og eventuellt at jeg også er forelska i han.

Og kommer vennskapet til å holde hvis han er hetro, og da får en venn som er forelska i han.

Jeg kan i allefall takle om han ikke er homo. Men jeg vil uansett ikke miste det gode vennskapet vi har!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hold kjeft du tror det funker best, litt kjipt å miste sin beste venn

eller prøv å se det beste i damer enklest det ass

8489240[/snapback]

Han kan jo ikke bestemme om han er homofil eller ikke da :ermm:

er et lite dilemma det der da :(

hadde en god kammerat av meg sagt at han var homo, så hadde det ikke vært noe problem.. men vist han atpåtil var forelska i meg.. :S

trur ikke jeg hadde brutt vennskape for det altså :p

men så er jo ikke jeg han kammeraten din heller da :S

Lenke til kommentar

Hvis han er som du sier, respekterer homofile, kan du godt si at du er homofil. Men å si at du er forelska i han vil, er jeg ganske sikker på, påvirke vennskapet deres!

Siden han er hetero er det ikke sjangs for dere uannsett. Vil du at vennskaper skal være som før burde du droppe forelskagreia. det ville nok ha forandra vennskapet endel.

men nå kjenner ikke jeg han, eller deg, så du får bedømme situasjonen etter beste måte selv.

Lenke til kommentar

Nja. Det er vel en viss fare for at noe slikt vil komme frem på fylla før eller senere, og sånn sett kan det være fordelaktig å ha det overstått i kontrollerte former. Dessuten kan det hende at tjommien din begynner å tenke sitt hvis du kommer ut av skapet samtidig som han vet at du bruker ham som bakgrunnsbilde på moben, og det er sikkert et vell av andre signaler han kan plukke opp i tillegg. Det er kanskje bedre at han vet hvor skapet står, i stedet for å gå rundt og mistenke ting, noe som kanskje vil få ham til å trekke seg unna. Kanskje du skal si at du er forelsket i ham, og trenger hjelp til å komme over det. Kveldens boktips: "Mannen som elsket Yngve". :)

Lenke til kommentar

Sett fra min side så har du tre valg:

1:

Si til han at du er en homo, men ikke nevn for han at du er forelska i han. Hvis ikke han har probs med homoer men er hetro så er vel ikke det ett stort problem. (for han i hvertfall). Kan jo prøve å omvende han over tid (host, host, lykke til osv...)

2:

Hold kjeft og bevar vennskapet ditt..

3:

Si at du er en homo og at du er forelska i han.. Enten så vil han si FY FAEN, å be deg brenne i helvete, eller hvis han er av den tolerante typen som ikke har problemer med det, eller er homo selv så syns han det er helt ok.

Pick you're poison.

Som sagt før meg, det kommer uansett frem en eller annen gang, å gjerne i fylla, noe som absolutt ikke er bra. Sånne ting ender stort sett i forferdelse.

Jeg hadde selv en, vet ikke helt om jeg vil kalle det kamerat, heller en bekjent, som fortalte at han var en smule tiltrukket av meg. Jeg takket for komplimanget jeg, men svarte at jeg ikke helt svinger den veien hvis du skjønner hva jeg mener.. Ting ble ikke uggent av den grunn. Lenge siden jeg har hatt noe med han å gjøre nå, men det har ikke noenting med den saken å gjøre.

Lei for at jeg ikke kan gi no spes med råd ang. dette her annet enn min egen erfaring, men jeg ønsker deg lykke til.. Hvis ikke den kameraten din er helt blåst i topplokket så går det nok greit uansett hva du gjør.

Vennskap har ikke noe med legning å gjøre, men om person.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Jeg ville sagt at jeg er homo og at jeg liker han, og om han ikke føler det samme får det bare være. Enkelt og greit, om han slutter å være venn med deg har du ikke godt av han uansett, men om han er liberal når det gjelder homofili tviler jeg på at han kommer til å hate deg.

Lenke til kommentar

Litt av et dillemma. Dette er like vanskelig enten bestevennen er gutt eller jente, om man er bi eller ikke.

Sjansen for at forelskelsen ikke kommer til å ende lykkelig er nok større da sannsynligheten for at kompisen din ikke er homofil foreligger. Mulig at det å fortelle ham det er det som skal til for at han også kommer ut av skapet ;)

På den annen side.. Selv respekterer jeg homofile nokså liberal, men jeg blir litt nervøs i deres nærvær. Er vel helst fordi jeg er redd for å sende ut feil signaler (jeg vil f.eks. ikke at noen skal tro jeg er homofob).

Dette er jo ikke så forskjellig fra å fortelle ei venninne at man er kjempeforelska i henne mens hun ikke har noen andre interesse enn vennskap. Sannsynligheten for at alt ender godt er muligens litt mindre.

Hvis man forteller ei bestevenninne at man er forelska i henne, hvordan skal da den jenta kunne fortelle deg at hun har skaffet seg type? At hun liker han og han? Hvis jeg hadde en kamerat/venninne som er kjempeforelska i meg, hadde jeg hatt problemer med å fortelle at jeg hadde følelser for noen andre.. Det er igrunn en del ting jeg ville tenkt to ganger før jeg sa.. "Jeg var såååå full i går og hadde meg med 3 damer på samma kvelden!!" - også ser man at vennen får tårer i øyekrokene.. Da får man dårlig samvittighet, ass! Og sånne ting KAN ødelegge et vennskap. Enten man er homo, hetro, bi, gutt, jente, etc.

Lenke til kommentar

Dette dillemmaet suger maks!

Jeg er selv homofil og det gikk delvis opp for meg da jeg forelsket meg i en av mine beste venner... Det endte med at jeg fortalte at jeg var homo. Det var helt ok for han, vi er like gode venner i dag! :)

Derimot fikk han aldri vite at jeg var forelska i ham.. Vet ikke hvordan han hadde tatt det. Jeg vet at han er streit.

Heldigvis er jeg ikke forelska i ham nå lenger, så jeg vet ikke om jeg trenger å fortelle ham det heller.. Men kanske han synes det er gøy eller bare tar det som et kompliment om jeg sier det i etterkant?

En litt verre ting er at jeg nå er håpløst forelsket i en av mine andre beste venner.. Det fine her, er at han også er homo (og han vet at jeg er det også). Det dumme er at han er forelsket i en hans beste venner, som er streit... Vanvittig komisk situasjon, jeg vet..

Hadde samfunnet bare vært litt mer åpent for homofili blant ungdom, så hadde det vært mye lettere!

Lenke til kommentar

Dette handte faktisk med en venn av meg.

En i klassen fant ut at han var homofil, og forelsket i kompisen min.

Vi hadde altid hatt mistanker om at han kansje "spilte for det andre laget" så det kom ikke som noe stort sjokk, men at han var forelsket i en klassekamerat var litt uventet.

Men de to snakket sammen, og fant ut at de fortsatt ville være venner.

Jeg anbefaler deg å si til ham at du er homofil, for å så vente litt og føle på reaksjonen hans.

Hvis den er positiv/nøytral så kan du jo hinte frempå dine følelser.

Hvis den er negativ så kan du jo altids ty til "Suprise butsex" :tease:

Legg in svar og la oss få vite hva konklusjonen din ble, og utfallet av den. :)

Lenke til kommentar
Men han er liberal og respekter homfile.

8489169[/snapback]

Ikke fortell ham med en gang at du er forelsket i ham. Heller burde kanskje du fortelle at du er homo jmf quoten, og så avventer du og ser ting litt an etter dette før du bestemmer deg for å fortelle det eller ikke. :)

Lenke til kommentar

Ikke fortell han det. Jeg aksepterer homofile, er for at de skal få adoptere barn, og vil gjerne ha flere homofile i samfunnet.

Likevel ville jeg ikke følt meg komfortabel med en venn av samme kjønn, som jeg visste var forelsket i meg. Jeg ville ha trukket meg unna etterhvert. Jeg kunne gjerne hatt en homofil venn, men ville ikke likt tanken på at han var forelsket i meg.

Mitt råd; ikke fortell han det. Behold ham som venn, ta vekk bakgrunnsbildet av han, og la det ligge (til du eventuelt finner ut om han kan være homofil han også)

Lenke til kommentar

Ikke fortell han det. Jeg aksepterer homofile, er for at de skal få adoptere barn, og vil gjerne ha flere homofile i samfunnet.

Likevel ville jeg ikke følt meg komfortabel med en venn av samme kjønn, som jeg visste var forelsket i meg. Jeg ville ha trukket meg unna etterhvert. Jeg kunne gjerne hatt en homofil venn, men ville ikke likt tanken på at han var forelsket i meg.

Mitt råd; ikke fortell han det. Behold ham som venn, ta vekk bakgrunnsbildet av han, og la det ligge (til du eventuelt finner ut om han kan være homofil han også)

8494580[/snapback]

Enig med Mojo Pin. Uansett det kan vel aldri bli noe mellom deg og kompisen din siden han er hetrofil. Jeg kan ikke se noe positivt i at du forteller at du er forelsket i han.

Lenke til kommentar
Fortell han at du er homofil, men ikke at du er forelsket i han. Å godta homofile betyr ikke det samme som at han reagerer bra på at bestekameraten brått er keen på han.

8491274[/snapback]

Helt enig.

Jeg hadde hvert fall blitt glad om jeg fikk vite at bestekompisen min fortalte til meg at han var homofil. Tror ikke jeg hadde brydd meg noe om han hadde sagt han var forelska i meg heller. Jeg hadde bare sagt at jeg liker jenter, og ikke er interessert i å være kjæreste med han.

Sånn er det jo når man blir forelska i jenter også. Mankan jo være venner med dem selv om følelsene er gjensidige.

Mojo Pin: Hva om ei jente du ikke liker er forelska i deg da?

Trekker du deg unna de?

Endret av Minus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...