Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Slippe militærets rep-øvelse

Rivers

Anbefalte innlegg

Militæret er ikke noe man kan melde seg ut av. Man må bare møte på rep-øvelse år etter år (kom hjem fra årets øvelse for noen timer siden)

Hva kan man gjøre for å komme seg ut av dette systemet.

Er drit lei hele militæret :hrm:

Taper penger på det gjør man også :(

En mulighet jeg har hørt om er å si at man er blitt passifist.

Tok noen ting med knusendes ro når jeg var inne nå og det ble lagt merke til, men jeg tviler på at det er nok.

Er 32 år og håper noen vet om noen utveier :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du søker om fritak fra rep-øvelser på bakgrunn av livssyn/overbevisning vil du sannsynligvis bli overført til Sivilforsvaret. Og der holder de på deg LENGE. Og de har (hvis ikke jeg husker feil) også årlige øvelser som er lenger enn én uke.

Ville holdt meg i Forsvaret, og heller tatt en uke i året...

Lenke til kommentar

Urgh :hm:

For trappe opp gi faen tendensene på neste øvelse og bli litt mer drittsekk :devil:

Hvis man ikke har en case hvis man har allergier.

Er noe plaget under pollensesongen. Snørring, kløendes øyne og slapp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Jeg hadde ikke giddi å møtt opp. Hadde ringt og sagt at jeg ikke vil være med på øvelser, vil ikke sløse tid på det!

8524351[/snapback]

Neppe den beste fremgangsmåten.

Generelt er helsemessige problemer (psykiske, fysiske, imaginære) den beste måten å slippe unna på - symptomene kan du tenke ut selv.

Lenke til kommentar
Jeg hadde ikke giddi å møtt opp. Hadde ringt og sagt at jeg ikke vil være med på øvelser, vil ikke sløse tid på det!

8524351[/snapback]

Gjør det du :)

Hvis IKKE du ønsker politianmeldelse, stor bot, mulig fengsel og flekk på rullebladet ditt - så møter du opp.

Lenke til kommentar

Glad jeg slapp å bli med i HV, fikk først innkalling dit, men etter noen mailer til Vernepliktsverket så ble jeg innkalt til Luftforsvaret, etter rekrutten fikk jeg også en av tjenestene jeg ville ha :D.

Om man ikke vil ha rep-øvelser, anbefaler jeg andre å gjøre det samme.

Endret av Svedge
Lenke til kommentar
Glad jeg slapp å bli med i HV, fikk først innkalling dit, men etter noen mailer til Vernepliktsverket så ble jeg innkalt til Luftforsvaret, etter rekrutten fikk jeg også en av tjenestene jeg ville ha :D.

8527901[/snapback]

Mange som blir overført til HV lenge etter endt førstegangstjeneste. Så det at du havner i Marinen eller Luftforsvaret garanterer IKKE at du slipper unna HV.

En kamerat av meg er nylig overflyttet til HV og har nettopp vært på sin første HV-øvelse. Han er 35 år, og har aldri vært på en eneste rep-øvelse etter at han dimmiterte fra Hæren.

Endret av Caze
Lenke til kommentar

De prøvde å få meg inn også i HV. Nå tror jeg de har gitt seg men Politiet møtte opp på døra med innkalling! :thumbdown:

Er det du som er XXX? " " Ja.......... i og for seg..... " :hrm:

Mange av oss med førstegangstjeneste på ett år blir pålagt HV i tillegg. Det er drøyt.

Etter det har jeg riktignok ikke hørt noe. Ta og ring og klag.

Vil ikke skrive for mye , siden VPV kan lese her.

Lenke til kommentar

8524351[/snapback]

Gjør det du :)

Hvis IKKE du ønsker politianmeldelse, stor bot, mulig fengsel og flekk på rullebladet ditt - så møter du opp.

8525835[/snapback]

Og ha årlige tvangsøvelser til du blir 44 år!? Vær umotivert. Husk : Han har gjort sin plikt allerede, mer enn veldig mange andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Husk at det er en grunn til at militæret har øvelser 1 gang i året :)

8539934[/snapback]

Åh, ja?............. Russen og tysken?

Det er vel for at befalet skal få tjenestetillegg også. Menige er dumme og får selvfølgelig ingenting. :D

Lenke til kommentar
Urgh  :hm:

Hvis man ikke har en case hvis man har allergier.

Er noe plaget under pollensesongen. Snørring, kløendes øyne og slapp.

8520610[/snapback]

Det fins jo vinterøvelser for HV også.

8527901[/snapback]

Som en tidligere nevnte kan du godt bli overført dit om en stund. Tipper de venter noen år så overflyttes du også.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

I alle dager, er det årlige rep-øvelser nå? Det er nå over 10 år siden jeg dimmet fra hæren, men jeg har ennå ikke blitt innkalt til rep. Men nå har ikke jeg bodd i Norge de siste 6 årene, og jeg tror ikke man blir innkalt når man bor i utlandet, men det er jo likevel litt rart at enkelte må inn hvert år mens andre slipper helt unna...

Lenke til kommentar

En kompis av meg er ikke en gang kalt inn til førstegangstjeneste.

Lucky bastard. Vet ikke hva jeg er mest mot - kaste bort et helt år av livet ditt på militærtull, eller kaste bort ei uke eller så hvert år senere.

Kan du slippe militæret eller rep, gjør det. Hele systemet er forelda, vi har ikke behov for at alle aktive menn i landet skal kunne å skyte med AG3 lenger. Er et gedigent pengesluk for samfunnet, samt at man taper penger personlig på førstegangstjeneste / rep også.

Avskaff dritten!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...