Gå til innhold

Sapphire RADEON 9700 Atlantis Pro 128 MB

Blib

Anbefalte innlegg

Ser at alle de billigste Pro kortene er "Atlantis". Hva er dette, hvorfor er alle det, er disse så mye dårligere enn andre Pro kort, hvor stor er ytelsen i forhold til 9700 eller 9500Pro?

Okay, mange spørsmål: Simply: Er dagens tilbud verdt å kjøpe? Hvis ja bestiller jeg ASAP! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, ser lett at 9700Pro sparker rompe :). Men det jeg hovedsakelig lurte på var denne "Atlantis" delen av navnet.. Hva betyr det, hvorfor heter den det og betyr dette at det er en svak verisjon av 9700Pro eller noe? (Siden nesten alle de billigste 9700Pro har "Atlantis" i navnet) Eller er de bare billige fordi de ikke har støtte for ett eller annet (Som flatscreen TVer eller noe..?)

Edit: I følge hardware.no sin test av Radeon 9700Pro så har kortet

Standard frekvens for ATI Radeon 9700 Pro er 324/310 MHz
mens hos Komplett.no står det
RAMDAC-klokkehastighet 400 MHz

Hva er den klokket til og hva med RAM?

Lenke til kommentar

Hei...

Har hatt dette kortet noen uker nå.... Brotsett fra at det kranglet litt med HK de første dagene, så har alt vært fryd og gammen! 8)

Når det gjelder Atlantis navent, så er det bare å se på andre merker, slik som Hercules, som bruker et litsvarende "ekstra navn", Prophet, og Creative som bruker 3Dblaster.... Altså bare et navn...

En ting jeg har merket, og som vises i mange tester på nett, er at forskjellen til billigere GF kort, kommer ikke særlig fram før man setter på AA, AF og høye oppløsninger... Tester viser at i for eks. 1024x768 uten AA/AF, så er det ofte CPU'n som er begrennsnigen, som igjen gjør at forspranget til GF4 ikke er så stor. Men liker man å "peise på" med AA/AF for forbedret grafikk, så vil en trives meget godt med et 9700(pro) kort.. :wink:

Er det noen andre Shappire 9700Pro eiere som har testet OC på dette koret, så gjerne post hvor høy dere har fått GPU/minne (evt økning i 3Dmarks... )

Lenke til kommentar

Sitter på en tordenfugl og SD RAM så det er egentlig bare lydkortet og skjermkortet som kommer til å bli flasken i systemet mitt. Resten er en stor flaskehals. Kommer derfor til å pumpe fullt på med AF og AA for å nyte det så mye jeg kan.. Holder FPS nede på et nivå som resten av PCen kan klare også da kanskje :)

Lenke til kommentar
Er det noen andre Shappire 9700Pro eiere som har testet OC på dette koret, så gjerne post hvor høy dere har fått GPU/minne (evt økning i 3Dmarks... )

Jeg prøvde såvitt litt og kom frem til at 356/349 iallefall går stabilt med standard kjøling. Orket ikke å prøve så mye lengere før jeg byttet kjølingen, men jeg fikk det iallefall ikke til å gå uten artifacts på 375/350 (noen som hadde testet kortet fikk det opp i denne hastigheten med standard kjøling).

Måtte jo bare prøve om jeg kunne slå det ;)

Jeg fikk en liten økning i spill (gikk litt glattere i battlefield med 4xAA og 8xAF) men 3d-mark økningen var ikke mye å skryte av. Fra ca. 11300 til ca. 11800 med standard innstillinger på resten av pcen og skjermkortinnstillingene.

Epox 8kha+

XP 1700

512Mb PC2100 DDR (256+256)

Får prøve å presse litt mere ut av det senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...