Gå til innhold

Digitalt bakkenett og tv-kort

Anbefalte innlegg

Jeg har et tv-kort av denne typen: TV-Kort

Jeg får inn analoge kanaler og finner også digitalle kanaler som NRK1, NRK2, NRK3, TV2 og sånn. Signalstyrken står også omtrent på full. Men de kommer ikke frem på det programmet som fulgte med tv-kortet. Programmet er Pinnade TV-senter Pro. Er det programmet som ikke støtter digitalt bakkenett, eller er det umulig å få inn noen av kanalene?

Kom gjerne med råd om evt det finnes et bedre progam som kan installeres, som virker med digitalle bakkenettet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får inn analoge kanaler og finner også digitalle kanaler som NRK1, NRK2, NRK3, TV2 og sånn. Signalstyrken står også omtrent på full. Men de kommer ikke frem på det programmet som fulgte med tv-kortet. Programmet er Pinnade TV-senter Pro.  Er det programmet som ikke støtter digitalt bakkenett, eller er det umulig å få inn noen av kanalene?

Kom gjerne med råd om evt det finnes et bedre progam som kan installeres, som virker med digitalle bakkenettet.

8489006[/snapback]

Gå Inn På Pinnacle Sin Hjemmeside Der Finner Du Nok Programvare Driver Støtte OSV :)

Lenke til kommentar

Jeg får inn analoge kanaler og finner også digitalle kanaler som NRK1, NRK2, NRK3, TV2 og sånn. Signalstyrken står også omtrent på full. Men de kommer ikke frem på det programmet som fulgte med tv-kortet. Programmet er Pinnade TV-senter Pro.  Er det programmet som ikke støtter digitalt bakkenett, eller er det umulig å få inn noen av kanalene?

8489006[/snapback]

Prøvesendingene skjer nå med MPEG4, mens programvaren/dekoderne dine sannsynligvis bare klarer MPEG2.

Med DVBviewer (dvbviewer.com) og Cyberlink H.264-dekoder (begge koster penger) kan man se bildene, men lyden er det foreløpig ikke mulig å høre, pga kodingen som brukes.

Endret av tevgyrt
Lenke til kommentar

Prøvesendingene skjer nå med MPEG4, mens programvaren/dekoderne dine sannsynligvis bare klarer MPEG2.

Med DVBviewer (dvbviewer.com) og Cyberlink H.264-dekoder (begge koster penger) kan man se bildene, men lyden er det foreløpig ikke mulig å høre, pga kodingen som brukes.

8507606[/snapback]

Kortet skal også støtte mpeg4, og på systemet på programmet, så står det også at mpeg4 støttes og virker som det skal.

Men jeg får bare svart skjerm når jeg f.eks går på nrk1, nrk2, nrk3 og sånn...

Når jeg ser på signalene, så vipper de mellom gult og grønt...

Men uansett, det er ingen vits å se på det uten lyd :(

Takker for svar ihvertfall :)

Lenke til kommentar

Jeg regner med at de ikke sender noe digitalt fast her for tiden.

Også håper jeg at de får en løsning for de med pc-kort, når det gjelder smartkort og slikt. Ellers blir det bare mulig å finn NRK :cry: Det var jo snakk om at Svensk TV4 skal få en gratiskanal i Norge, som skal komme inn i gratispakka. Men dette liker selvsagt ikke TV2, så siste ord er nok ikke sagt.

Lenke til kommentar

8489006[/snapback]

8507606[/snapback]

CoreAVC er bedre en cyberlink og billigre ^^ og mye mindre ressus kreven

Lenke til kommentar
Det er ikke foreløpig avklart om det skal være gratis. Foreløpig har de fått nei av Giske.

Det var strengt tatt ikke Giske, men Samferdselsdepartementet som kom med sin tolkning av konsesjonen, som var at MTG ikke kunne kreve å få sende gratis. MTG kommer ikke til å ta saken videre, og dermed blir Viasat 4 ikke gratis. Se http://www.dagsavisen.no/kultur/article291116.ece

MTG satser på å komme inn som betal-TV-aktør i bakkenettet når det analoge nettet stenges, men det spørs om gratiskanaler plutselig ikke passer så bra allikevel da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...