netnic Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Jeg har en xp 2700+ som med Asus A7N8X kjører på over 60 grader idle(viser bios). Problemet er at Asus Probe 2 som følger med viser en mye lavere temperatur(ca 20 grader lavere enn den i bios). Hvis temperaturen i bios stemmer, skulle man brenne seg ganske kraftig på kjøleribba, noe jeg ikke gjør. Har rimelig bra kjøling som holdt en XP 1700+ nede på 30 grader. Denne skal faktisk utvikle mer varme enn XP 2700+. Er det noen andre som har hatt samme erfaringer som meg? Lenke til kommentar
Lyskryss Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 jeg har samme hovedkort og en XP2400+. BIOSn min viser 56-57 grader. Probe i windows viser ca. 35-40. Har du PC3200 RAM?? funker denne i tilfelle bra?? For min er ikke medgjørlig. Lyskryss Lenke til kommentar
Andreas18 Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 Har samme hovedkort og pc3200 twinmos ram... mitt problem er at nforce2 chipen (kjøleribba) er glovarm.. jeg brenner meg på den når jeg tar på den! forøvrig er cputempen på ca 33 grader..(vannkjøling) Lenke til kommentar
Andreas18 Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 Har dette systemet.. : Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A nForce2SPP (dual ddr?, lyd, dual nic) TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 256MB CL2.5 Gainward AGP GeForce4 Ti4200-8X 128M DDR AMD Athlon XP2400+ 2.0 GHz 266 MHz bus chipsettet er glovarmt.. og i det siste har pcen restartet når jeg har spilt spill over lengre tid (romtemp ca 25 grader) noen forslag? må jeg kanskje sette en vifte på den? Asus pcprobe viser at MB er på 37(!) grader.. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 24. desember 2002 Del Skrevet 24. desember 2002 Har også ASUS A7N8X Deluxe med XP2600/333 og minne i synk. med CPU. Har "gjennomtrekk" i kassa, 2 stk. 12dB Papst på 7V på innsug og 2 Enermax på 7V avsug bak. Nye Taisol "Heatpipe-kjøleren" nedjustert til ca. 2400 O/min, CPU er nå 36 Celsius og MB 28 ifølge ASUS PC Probe, rom ca. 19 grader. Har sett i Bios, der er CPU tempen nesten 10 grader høyere. Spørsmålet er om tempen i Bios er fra den integrerte temp.føleren i XP prosessoren og den i PC Probe fra temp.føler bak socket? Henger det slik sammen kommer litt av forklaringa på 10 til 20 grader forskjell mellom temp. i Bios og PC Alert, siden føleren "bak" socket kan ha ulike avstander til CPU. HAr ikkje forsket i hvilke temperatur avlesningsmetode ASUS kortet bruker for Bios og PC Alert. Lenke til kommentar
netnic Skrevet 24. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2002 Jeg tror nesten at bios og Asus Probe må bruke forskjellige målere. Det hadde vært litt fint å vite hva som er akseptabel temperatur i bios. Siden bios sansynligvis bruker måleren som er integrert i cpu er det jo naturlig at den er mye varmere. Har ikke hatt noe problemer med restarting av maskin på grunn av chipset. Men Asus Probe/bios viser en temperatur på omtrent 35 grader, noe som skal være helt normalt. Har TwinMos pc3200 minne. Hat ikke hatt noe problemer med minnet. Jeg har skifta goop til artic silver 3. Dette førte til at temperaturen sank med 7-8 grader. Men jeg tror jeg må skaffe bedre prosessorvifte... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå