gxi Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Dette er egentlig ren latskap.. i.o.m at jeg rett og slett ikke gidder å ringe til noen som jobber med dette og spørre. Saken er at frontvinduet mitt er veldig "utslitt". Er fullt av riper på utsiden. Disse ripene følger vindusviskerenes bane, og er svært synlig når det kommer litt lys mot. Hva kan gjøres med dette? Kan vinduet slipes ned slik at ripene blir borte? Hva er ca.-pris jeg må forvente for å få gjort dette? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Du må nok bytte vindu. Dette kommer nok til å koste deg rundt 3- 6000kr. Avenger litt av modell, varmetråder osv. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Varmetråder i frontvindu? Lenke til kommentar
eab Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Varmetråder i frontvindu? 8488883[/snapback] Finnes de bilene som har det også ja. Utrolig kjekt om vinteren har jeg funnet ut Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) har du kasko eller delkasko på bilen? då betalar du ingen ting for reparasjon av sleten frontrute. det er ikkje bonustap heller. edit: leif, forbanna drittastatur Endret 27. april 2007 av Semikolon Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Skader på vinduet som dekkes av forsikring gjelder vel bare uforutsette skader oppstått av steinsprut osv. Ikke av skader og slitasje over tid grunnet manglende vedlikehold av viskere, vask av vinduet osv. Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 han har nok steinsprut og som han kan bruke som grunn til reparasjon Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Slitasje på frontrute er det noen forsikrings-selskaper som dekker (min mor som har Sparebank1 fikk dekket dette), men man må selvfølgelig ut med egenandelen. Selv byttet jeg rute (sparebank1, delkasko) for et par måneder siden, og måtte ut med egenandel på 2000kr. edit: jeg byttet grunnet stor sprekk i rute Endret 27. april 2007 av jalejale Lenke til kommentar
gxi Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 Jeg har ikke varmetråder i frontruta (bare så det er sagt). Er helt plain rute uten noe ekstrating. Jeg har delkasko, men det er altså egenandel på 2000 på alt annet enn steinsprang/plutselig skade hvor ruta kan fikses. Hvis den må byttes, så er vel dette eneste alterantiv da. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Hvor mye egenandelen er forskjellig, dette står i forsikringspapirene du fikk. Hvis ruta er slitt så må den nok byttes ja, det går nok ikke ann å fikse. Og de som har varmetråder i ruta kan ikke se dette, da jeg tipper det er et helt gjennomsiktig lag i ruta som kan varmes opp. Uansett spiller det ingen rolle hva som er og ikke er hvis du får det dekket av forsikringen. Lenke til kommentar
Boogeyman Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 De fleste glassmestere gir blaffen i om det bare er store riper i ruta eller sprekker. Du skriver grunnen til glassbytte på et skjema og da jeg bytta pga slitt rute ba de meg bare skrive at det var en sprekk i den. Hvis du har delkasko med glasskade får du byttet den for ca 2000,- kr. Glassmesteren får pega sine uansett. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Hvor mye egenandelen er forskjellig, dette står i forsikringspapirene du fikk.Hvis ruta er slitt så må den nok byttes ja, det går nok ikke ann å fikse. Og de som har varmetråder i ruta kan ikke se dette, da jeg tipper det er et helt gjennomsiktig lag i ruta som kan varmes opp. Uansett spiller det ingen rolle hva som er og ikke er hvis du får det dekket av forsikringen. 8489138[/snapback] Varmetrådene synes. Det er veldig tynne tråder, men i motlys og i riktig vinkel så synes de Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 riis bilglassgjør det gratis så lenge du har kasko og et eller annet annet på bilen, husker ikke hva det var i farta men Lenke til kommentar
gxi Skrevet 28. april 2007 Forfatter Del Skrevet 28. april 2007 Jeg vet at jeg ikke har varmetråder i vertfall. Jeg ville sett det både i Haynes-boka og jeg ville merket det iløpet av vinteren. Angående "gratis" skifte av ruta, så er det vel ikke de som skifter den som bestemmer det, men forsikringsselskapet. Jeg vet at Gjensidige dekker det bare 100% ved "plutselig skade", ikke slitasje over tid (dessuten har dette vært der siden før jeg kjøpte bilen). Jeg har egenandel på 2000 for skifte av ruta. (btw. Riis og mange av disse "store" har ikke noen avdeling/forhandler i eller rundt Bodø) Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 http://www.riis.no/index.php?p=23-23-23&ri...=462628%26Nr=30 http://www.riis.no/index.php?p=23-23-23&ri...=462630%26Nr=31 stikk innom dei og ta en prat, så finner du fort ut kva som må gjerast, og eventuelt om du må betale eller ikkje Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 sniiip Varmetrådene synes. Det er veldig tynne tråder, men i motlys og i riktig vinkel så synes de 8489417[/snapback] Ok, jeg bare antok at det var et lag med ledende stoff mellom to plater. Har laget glassruter for store supplybåter (brannsikre), og noen av de hadde et slikt lag som varmet ruta hvis man satte på likespenning. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Jeg vet at jeg ikke har varmetråder i vertfall. Jeg ville sett det både i Haynes-boka og jeg ville merket det iløpet av vinteren. Angående "gratis" skifte av ruta, så er det vel ikke de som skifter den som bestemmer det, men forsikringsselskapet. Jeg vet at Gjensidige dekker det bare 100% ved "plutselig skade", ikke slitasje over tid (dessuten har dette vært der siden før jeg kjøpte bilen). Jeg har egenandel på 2000 for skifte av ruta. (btw. Riis og mange av disse "store" har ikke noen avdeling/forhandler i eller rundt Bodø) 8489471[/snapback] Det er forsikringsselskap og ikke forhandler som bestemmer egenandelsprisen på bytte av rute. Du har, som nevnt, en egenandel på 2000 kr, så da er det beløpet du må betale. Dra ned på Bodø Glass og Ramme på Leira og snakk med dem. De gjør en god jobb! Fikk skiftet vindu på min bil der for kort tid siden. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 vesta har sånn bil pluss som du kan legge på toppen av kasko får du gratis tauing/henting vis bilen dør og da er det også uten egenandel på bytte av et stykk frontrute i året så vidt jeg forstår. men er vanlig med litt egenandel på bytte av fronrute vis ikke det er sånn ekstra som vesta har iallefall. er mer sånn at vis det kan poleres vekk så er det gratis. såvidt jeg har forstått Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå