moby666 Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Har en 19" Dell LCD. Problemet er at hvis skjermen har stått på ca 1 time, så brenner bildet seg fast. Bildet blir værende en god stund. Veldig irriterende. Dell nekter å reparere/gi meg ny skjerm. Er det noen andre som har vært borti lignende? Kan jeg kreve ny skjerm? Er innenfor garantitid Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Dell nekter å reparere/gi meg ny skjerm. Kan jeg kreve ny skjerm? Er innenfor garantitid 8488715[/snapback] Hva sa Dell når du snakket med de? De skal ha en særs saklig grunn for å ikke bytte/reparere skjermen. Lenke til kommentar
moby666 Skrevet 27. april 2007 Forfatter Del Skrevet 27. april 2007 (endret) De mener at jeg er skyld i problemet selv, og at skjermen står for lenge på med samme bilde. De mener at dette kun skjer hvis skjermen står med samme statiske bilde over en veldig lang periode. Eneste hjelpen jeg fikk var link til et program som jeg kunne prøve som skulle fikse "innbrenninger". Programmet måtte jeg kjøpe selv. Dette ga ingen effekt. Kanskje det er noen som kan tipse meg om en kundevennlig person hos Dell? Personen jeg har kontakt med er veldig arrogant og udregelig. Endret 27. april 2007 av moby666 Lenke til kommentar
Boye Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 LCD innbrenning er absolutt et tema, har 2 skjermer fra et annet velkjent merke som tydelig bevis på det Men...bare på kantene for min del. Problemet er gjerne at det forsvinner når du skrur av skjermen, ganske fort. 15-20 minutter gjerne. Derimot tar det langt lengre tid hvis skjermen er i bruk, noe som gjør bruk av skjermsparer upraktisk annet enn "standby". Det er muligens derfor de er gniene med å ordne ny skjerm, fordi de vet det er selve panelet som er problemet og at det "tross alt forsvinner". Problemet er jo selvsagt at det kommer tilbake ved neste seanse Bare en tanke, håper du får det ordnet for sånt SKAL ikke skje. I mitt tilfelle, når det først kom, har det nå holdt på i ett år fram og tilbake. Få lånt et digitalkamera (eventuelt bruk mobilkamera hvis det er av god nok kvalitet til å faktisk vise problemet på et profesjonellt vis) og ta et bilde. Send det per email til Dell, beskriv situasjon, og se hva som skjer. LCD skjermer f.eks. brukt til kontorbruk får gjennomgå trolig LANGT mer stille bilder enn det du bruker den til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå