Maroder_S Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 Man kan klokke diverse deler av kroppen. Noen gjør et med anabole steroider. Selv liker jeg å bruke knekkebrød. Jeg våger på denne dag og poste dette som en nyhet, da jeg tror det er mange som ikke er klar over det jeg kommer til å fortelle om. Selv oppdaget jeg det for flere år siden, og jeg hadde nesten glemt det. Nå vil jeg bruke anledningen til å dele dette fantastiske, rare, dette underlige, og til å foreslå en storstilt empirisk undersøkelse, utført av nerder, akkurat som du. Som de fleste vet har skjermer en oppdateringsfrekvens, denne måles i hertz. Ved CRT-dataskjermer kan menneskets øie oppdage flimring fra alt under 70-75 hz. avhengig fra person til person. Dette er ved vanlige tilstander. Men vi kan overklokke øinene sine til å oppdatere seg raskere, og dermed gjøre oss i stand til å oppdage hakking ved høyere skjermfrekvenser. For å ikke snakke om å få mer utbytte av det fete grafikk-kortet i maskinen, som uansett spyr ut mange flere frames enn hva skjermen kan vise og øyet kan oppfatte. Denne kunnskapen ble tilegnet først da jeg og en kompis satt og spiste frokost en fin dag da skjermen min tilfeldigvis humpet og gikk i 60 hz. Mens vi satt og gumlet og tygget, la vi merke til at skjermen flimret ekstra mye når vi utførte bevegelser med kjevene våre, spesielt i det tennene støtte gjennom skivene, knekkebrødet eller hva det var vi spiste. Vi satte i gang, og vi tygde og spiste, og skjermen flimret ekstra foran øinene våre. Vi lo. Men vi tenkte ikke noe mer over det da. Men nå, et par senere, gikk jeg forbi noen dataskjermer som stod i et næringslivsvindu. Jeg spiste et eller annet, og skjermene blinket i takt! Skjermene hakket seg av gårde, akkurat da jeg tygde! Jeg testet dette ut litt, og tenkte at det kanskje var hjernen som hakket og ”frøs” når kjevene støter sammen. Men jeg forkastet denne teorien, da det å overklokke øinene sine virket mer morsomt! Man kan bekrefte dette ved å se i ca. 45 graders vinkel vekk fra skjermen, da oppdager i hvert fall mitt ”sidesyn” at denne skjermen som nå kjører på 85hz, flimrer. Min påstand er altså at alle dataspillere og andre nerder bør prøve å kaste innpå med knekkebrød og litt harde ting, slik at kjevene kan få noe skikkelig hakkete, også setter man opp hertzen hele veien til 120 hz. Man kan nok tjene noen ekstra frags på det! Og om ikke annet, så er det jo veldig morsomt! Jeg tenkte jula var en fin tid å poste dette på, for da har mange masse mat å kvesse tannisene på. I hvert fall dere feite gullungene som har råd til å ha overklokking som hobby. Hvis andre kan poste sine erfaringer med dette, gjerne med forskjellige typer mat, hadde det muligens kunnet danne et empirisk belegg for min teori. Jeg tror jeg skal gå å teste det nå, med brødskive med fleskepølse! Nam Nam! Lenke til kommentar
letmein Skrevet 23. desember 2002 Del Skrevet 23. desember 2002 120Hz, urk.. da får jeg noe laber oppløsning.. Har du prøvd å spise ei pakke knekkebrød forran en LCD skjerm? Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Jeg spiser ofte knekkebrød foran pc'en og har 160 hz på skjermen, hmmm...interessant... Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Prøv å bevege handen rask framfor skjermen... Det er som om den henger etter... Og når det gjelder tygging fram forskjermen, la merke til det jeg også... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 La merke til at når jeg vifter vifter med hånden foran LCD skjermen, klarer jeg å se hånden hele veien. Den går liksom "reint". Foran CRT skjermen, blir hånden "messed up". Helt uklare bevegelser. Begge skjermene kjører 75Hz btw. Litt små-artig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå