Stian Jacobsen Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 Enig med 3500 kroner. Noe mer enn det er bare svindel, uavhengig av hvor lenge har sittet å kodet siden for hånd. Jeg ville aldri betalt noe mer enn det for fire statiske sider. Hadde siden vært dynamisk med et system for å legge inn produkter etc, så kan du tenke opp mot 7000 kr. Å kode (X)HTML/CSS og en anelse Javascript tar ikke SÅ lang tid som å hardkode et administrasjonssystem som skal være sikkert og enkelt å bruke. En fast timepris er uansett en dårlig løsning. Gi en pakkepris før du begynner neste gang, det betyr at du ikke kan dra ut på timene for å få bedre betalt, og kunden ikke vet helt hvor mye de betaler. 8548712[/snapback] Timespris er IKKE en dårlig løsning.. Men om du klarer å estimere hvor mange timer du kommer til å bruke, så er fast pris en god løsning. Å, sånn "by the way" Ronny, hva om jeg sier til deg Shaun Andrews? eller, http://www.shaunandrews.com/ Shaun er en bekjent av meg, å jeg tror ikke han eller noen andre liker å få siden sin rippet på den måten. Lenke til kommentar
ronny-andre Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 (endret) For et prosjekt vil jeg si timepris er en dårlig løsning. Da opererer man i pakkeløsninger som regel, men til småting som å fikse noe etc så fakturerer man timer. Og ja, Shaun Andrews har fin side! Ja kanskje lavt av meg å plagiere, men har ikke kopiert en enkelt bokstav av koden hans. Men dette er OT, så du får ta det med meg privat isåfall Endret 6. mai 2007 av ronny-andre Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 6. mai 2007 Del Skrevet 6. mai 2007 For et prosjekt vil jeg si timepris er en dårlig løsning. Da opererer man i pakkeløsninger som regel, men til småting som å fikse noe etc så fakturerer man timer. Firmaet jeg jobber i lager som regel pakkepriser. Deretter ser man på prisen og deler det opp i en timesats, eksempelvis 750 kr, slik at man får antall timer man kan bruke. Så er det opp til de som jobber med sidene å gjøre seg ferdig innenfor avsatt tid, og helst på halvparten. Litt det samme prinsippet som jeg foreslo i mitt første innlegg i tråden. Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Timebetaling for nettutviklere fungerer ikke , og du kan ikke selge statiske sider nå til dags. Statiske sider er som en båt som lekker... :s Gjør det gratis. Se på det som en investering i deg selv. Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 (endret) Gratis blir vel litt drøyt, spesielt ettersom det er en butikk som skal ha siden. Han har jo brukt 30 timer på den... Edit: Men skal være enig i at times betaling kansje ikke er løsningen. Endret 8. mai 2007 av mhbakke Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Og så? Jeg kan bruke 30 timer på å lage en tegning. Jeg suger i å tegne, så den blir ikke verdt noe mer av min input med tanke på tid. Butikken er kun interessert i å presentere seg selv på en god måte på Internett. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Les gjennom Pricing a Project. Mange gode tips der. Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Er glad jeg satser på en applikasjonsutviklingsbasert jobb. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Er glad jeg satser på en applikasjonsutviklingsbasert jobb. 8569832[/snapback] Kvifor? Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Webdesign er noe man kan gjøre bra uten utdannelse, skal man f.eks skrive "Tidsbank" noe mange bedrifter bruker som stemplingsur i C++. Trenger man utdanning. Dessuten har jeg fått et inntrykk av at webdesign markedet er litt røft, vanskelig. Det jeg tror mest på er antall år man utdanner seg, er jo helt sløvt men idag får man nesten betalt etter hvor mange år på skolebenken fremfor erfaring og det man faktisk produserer. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Det jeg tror mest på er antall år man utdanner seg, er jo helt sløvt men idag får man nesten betalt etter hvor mange år på skolebenken fremfor erfaring og det man faktisk produserer. 8569882[/snapback] Tja, det er ikkje alltid tilfelle. Er sjølv ansatt som ingeniør i eit av norges største mediekonsern utan den formelle utdanninga. Men, du har heilt rett. Det er mykje enklare å få seg jobb innanfor utvikling. Lønnsslippane ser vanligvis betre ut også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå