Gå til innhold

Wii spill fra USA?

chrlod

Anbefalte innlegg

En jeg kjenner er i USA nå, han ringte og sa han hadde kjøpt et par Wii-spill og tilbehør til meg, samt Wii konsoller + stuff til barna sine.

Jeg fortalte han at det kanskje kunne bli litt problemer med det. Stemmer det ikke at USA bruker NTSC, og vi bruker PAL i Europa? Ergo vil det bli problemer med amerikanske spill på europeisk konsoll, og omvendt?

En annen ting er vel at strømforsyningen på de amerikanske konsollene er ment for 110V. Så da må han vel i tillegg kjøpe ny strømforsyning når han kommer til Norge?

Noe annet å tenke på? Eller er det bare å levere han det triste budskapet at han må få byttet tingene?

EDIT: Copy/paste passet ikke helt =p

Endret av chrlod
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder NTSC kontra PAL problematikken så kan du jo velge om du skal kjøre Wiien i PAL eller NTSC modus på vanlig TV, og de nyeste vanlige TVene klarer godt å kjøre begge deler (les 100Hz widescreen TVer o.l.). På en HDTV gjelder ikke PAL NTSC lenger, så der er det heller ikke noe problem. Eneste problemet er altså at man må importere alle spillene.

Endret av Appleseed
Lenke til kommentar

OK, tror det er ganske uaktuelt å måtte importere alle spillene.

Men for meg som allerede har europeisk Wii, er amerikanske spill "verdiløse"? Hva skjer når jeg setter et NTSC spill i Wii'en? Vil den ikke klare å lese innholdet pga regionlås, eller er det bare å skifte TV-innstillingene på Wii'en til NTSC så fremt TV'en min takler dette?

EDIT: Omformulerte litt

Endret av chrlod
Lenke til kommentar

Det går ikke nei. En løsning som etterhvert kom på GameCube, var Freeloader. Dette er en disk du setter inn i konsollen, som "fjerner" regionlåsen midlertidig, slik at du kan putte inn spill fra andre regioner og spille. Dette finnes ikke enda til Wii, men det er under utvikling.

Så amerikanske spill vil vel kanskje være "verdiløse" inntil en slik løsning kommer på banen. (Chipping fungerer også).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...