Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke helt poenget med å betale i dyre dommer for å jobbe som trell for en eller annen "petting zoo" i svarteste Afrika …
Man betaler dyrt for illusjonen av å gjøre noe viktig. Om det man gjorde faktisk var nyttig kunne antagelig det man betaler for å få "jobbe" istedefor betalt for at flere hundre lokale personer som hver av dem kunne gjort en langt bedre jobb.

Det er ikke akkurat mangel på ufaglært arbeidskraft i Afrika. :nei:

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke helt poenget med å betale i dyre dommer for å jobbe som trell for en eller annen "petting zoo" i svarteste Afrika …

Jeg ser ikke på det som noe frivillig arbeid der jeg hjelper Afrika eller noe som helst med arbeidskraften min. Men, jeg ville jo sponset dem med en god del penger.

I retur får jeg nærkontakt med dyrene.

Endret av Gyr0
Lenke til kommentar
Man betaler dyrt for illusjonen av å gjøre noe viktig. Om det man gjorde faktisk var nyttig kunne antagelig det man betaler for å få "jobbe" istedefor betalt for at flere hundre lokale personer som hver av dem kunne gjort en langt bedre jobb.

Jeg er en ekstremt kynisk person som om jeg så trodde å gi penger til "Afrika" ville hjulpet hadde jeg ikke gjort det. Om jeg skulle dratt på en sånn her tur hadde det vært ene og alene for at jeg liker dyr å alt hadde vært av egoistiske årsaker.

Lenke til kommentar

Jepp. Det blir vel som de som drar ned for å lage hus for div. kristenorganisasjoner i Afrika. Bare det å fly ned 5-6 relativt kravstore nordmenn, som spiser mer; jobber mindre og klager mer, koster nok fort 50 000 summa summarum. For denne prisen kunne man sikkert bygget en hel landsby og vel så det, hvis man hadde brukt lokale arbeidere. Det er, som du sier, nok av ufaglært arbeidskraft i Afrika. Jeg innbiller meg òg at den jevne afrikaner er flinkere på å lage leirhytter enn norsk ungdom.

Men det blir noen bra profilbilder på Facebook av det da …

Lenke til kommentar

Hvis noen har vært i Playa del Ingles i det siste setter jeg stor pris på litt updates. Hvordan været er, er det masse folk eller er det bare pensjonister og briter? Jeg skal hvertfall reise med 6 kompiser på lørdag og vi håper selvfølgelig alle på det beste. (bedre enn Norge blir det jo uansett, herreguuud jeg er lei av vinter.)

Lenke til kommentar

Hvis noen har vært i Playa del Ingles i det siste setter jeg stor pris på litt updates. Hvordan været er, er det masse folk eller er det bare pensjonister og briter? Jeg skal hvertfall reise med 6 kompiser på lørdag og vi håper selvfølgelig alle på det beste. (bedre enn Norge blir det jo uansett, herreguuud jeg er lei av vinter.)

Var der for en måned siden og da var det greie temperaturer, fra 15-25. Ser ut som at det er litt kaldere nå på langtidsvarselet, men som du sier er alt bedre enn Norge, nå.

Når jeg var der var det svært rolig, men det var jo rett før juleferien. Mye folk egentlig, hvertfall i forhold til 2008, men mange pensjonister og eldre, ja. Jeg er ikke den som reiser for billig alkohol uansett, så jeg ser gjerne ikke etter det samme som deg på en slik tur, om det var noe slik du mente. Men Playa del Inglés har vel det meste.

Lenke til kommentar

Over 30 grader og over 300 millimeter regn på en måned vil vel fortone seg som en badstue for de fleste, men noen liker jo det også. Det er for Phuket.

Lengere øst som Kho Samui er det bare halvparten så mye regn, men til gjengjeld er temperaturen enda høyere...

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

A380 ja, det blir jo spennende på flere måter.

Og så bruker jeg bonuspoeng til å bo på Marina Bay Sands:

Ah kult. Blir det LH-tilbud da?

På vei hjem fra Bangkok i fjor satt jeg på ved siden av en som hadde bodd på Marina Bay Sands i Singapore. Han synes det var litt stressende. Hele hotellet er jo mer eller mindre en turistattraksjon så det er mange asiatere som vrimler rundt i lobbyen osv. Ikke vet jeg, jeg har ikke vært der.

Lenke til kommentar

Reiser bare når og dit jeg finner gode tilbud. A380 med Lufthansa.

Hotellet er en severdighet, men man må visst bo på hotellet for å slippe til i bassenget og ikke bare på "observation desk". Bassenget ligger 200 meter over bakken og har "infinity edge" og visstnok også glassbunn. Skal ta med undervannskameraet mitt og finne ut om det stemmer. :cool:

De skryter av å ha verdens høyeste basseng, men i desember var jeg i bassenget til Ritz-Carlton i Hong Kong, det lå ca. 470 meter over bakken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...