Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Høyst sannsynlig Papua New Guinea og Solomon-Øyene. 45 dager i april/mai. Foreløpig plan er å fly til Sydney og derfra til Port Moresby. Så blir det en 14 dagers tid på Trobriander-øyene og i Milne Bay. Så tilbake til PM for å fly til Honiara. Ca 3 ukers øyhopping i Solomon-øyene før jeg avslutter med 17-maifeiring i Hyde Park Sydney. Kommer til å handle flybilletter denne uka :D

Lenke til kommentar
Høyst sannsynlig Papua New Guinea og Solomon-Øyene.
Høres spennende ut. Høres også ut som om man vil trenge Malrone der...

Dette er i høyeste grad malaria-områder ja. Litt usikker på om man kan ta Malarone (som jeg foretrekker) så lenge som 5-6 uker. Men noe må jeg nok ta. Det ordner seg nok.

Handla forøvrig litt flybilletter i dag. OSL-HEL-HKG-SYD/SYD-BNE-POM//HIR-SYD/SYD-HKG-HEL-OSL. Finnair/Cathay Pacific til/fra SYD (gullkort hos Finnair) og Pacific Blue/VirginBlue til/fra POM/HIR.

Mangler POM-HIR (Air Niugini) og noen innenriks i PNG.(Airlines PNG) Solomon-øyene tar jeg antakelig på sparket.(Rustholker, uthula trestokker og Solomon Airlines)

Lenke til kommentar
Høyst sannsynlig Papua New Guinea og Solomon-Øyene.
Høres spennende ut. Høres også ut som om man vil trenge Malrone der...

Dette er i høyeste grad malaria-områder ja. Litt usikker på om man kan ta Malarone (som jeg foretrekker) så lenge som 5-6 uker. Men noe må jeg nok ta. Det ordner seg nok.

Handla forøvrig litt flybilletter i dag. OSL-HEL-HKG-SYD/SYD-BNE-POM//HIR-SYD/SYD-HKG-HEL-OSL. Finnair/Cathay Pacific til/fra SYD (gullkort hos Finnair) og Pacific Blue/VirginBlue til/fra POM/HIR.

Mangler POM-HIR (Air Niugini) og noen innenriks i PNG.(Airlines PNG) Solomon-øyene tar jeg antakelig på sparket.(Rustholker, uthula trestokker og Solomon Airlines)

Jeg har hørt at man ikke skal ta Malarone i perioder på over 28 dager. Selv bruker jeg Lariam, så trenger bare å ta det én gang i uken—mye mindre stress.

Lenke til kommentar

Høyst sannsynlig Papua New Guinea og Solomon-Øyene. 45 dager i april/mai. Foreløpig plan er å fly til Sydney og derfra til Port Moresby. Så blir det en 14 dagers tid på Trobriander-øyene og i Milne Bay. Så tilbake til PM for å fly til Honiara. Ca 3 ukers øyhopping i Solomon-øyene før jeg avslutter med 17-maifeiring i Hyde Park Sydney. Kommer til å handle flybilletter denne uka :D

 

Se opp for gangstere i Papua New Guinea. Det landet er notorisk plaget med det. :)

Lenke til kommentar

Høyst sannsynlig Papua New Guinea og Solomon-Øyene. 45 dager i april/mai. Foreløpig plan er å fly til Sydney og derfra til Port Moresby. Så blir det en 14 dagers tid på Trobriander-øyene og i Milne Bay. Så tilbake til PM for å fly til Honiara. Ca 3 ukers øyhopping i Solomon-øyene før jeg avslutter med 17-maifeiring i Hyde Park Sydney. Kommer til å handle flybilletter denne uka :D

 

Se opp for gangstere i Papua New Guinea. Det landet er notorisk plaget med det. :)

Nå er det vel stort sett Port Moresby, noen andre større byer og muligens enkelte veistrekninger som regnes som farlige. Milne Bay (hvor jeg har tenkt meg) med det lille administrasjonssenteret Alotau skal være helt safe.

 

Det var et pussig sammentreff ja. Det er vel ikke hver dag du har med Air Niugini å gjøre. Nå fikk jeg ikke handla POM-HIR i går fordi jeg ennå ikke har somla meg til å oppspore en glemt bank-ID-kode:-)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Reiser for tida rundt i Canada og Alaska. For tida i Petersburg - Alaska (Little Norway som dei kallar det.) Artig plass :D Ser ut til at neste stopp på reisa blir Whitehorse i Yukon. Kjem til å reise rundt til midten av Februar og så er det tilbake til Cairns for å begynne neste studiesemester.

 

Ser forøvrig og på Papua New Guinea som ein moglegheit til neste år, sidan det er bra nærme Queensland.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...