Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-qfohT7

Nettopp bestilt meg 2 uker i Nord Korea i april til neste år. Litt dyrt, men satser på det blir en opplevelse utenom det vanlige. Med "Kimmerns" jubileumsfeiring må det da bli mye bra marsjering i gatene :)

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

hvilket selvskap booket du med?

 

så turer ned i mot 4000kr for 4dagers tur nå jeg var i kina i fjor

hadde planer om dra men akuratt da ble det litt ekstra problemer med sør korea

 

Booket med Koryo Tours, 2 ukers tur koster rundt 3000Euro. De aller fleste turene er på et par dager, men man må uansett selskap regne med rundt 1000-1500NOK dagen ser det ut som.

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

hvilket selvskap booket du med?

 

så turer ned i mot 4000kr for 4dagers tur nå jeg var i kina i fjor

hadde planer om dra men akuratt da ble det litt ekstra problemer med sør korea

 

Booket med Koryo Tours, 2 ukers tur koster rundt 3000Euro. De aller fleste turene er på et par dager, men man må uansett selskap regne med rundt 1000-1500NOK dagen ser det ut som.

 

Var i Nord-Korea i august i fjor. En surrealistisk opplevelse!.

Dersom du får Pak Chun Ik eller Li Mok Ran som guider (ikke så usannsynlig ettersom alle guider jobber i KITC) får du hilse fra "Eric from Norway"! Siden jeg ikke reiste i gruppe husker de meg sikkert...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

hvilket selvskap booket du med?

 

så turer ned i mot 4000kr for 4dagers tur nå jeg var i kina i fjor

hadde planer om dra men akuratt da ble det litt ekstra problemer med sør korea

 

Booket med Koryo Tours, 2 ukers tur koster rundt 3000Euro. De aller fleste turene er på et par dager, men man må uansett selskap regne med rundt 1000-1500NOK dagen ser det ut som.

 

Var i Nord-Korea i august i fjor. En surrealistisk opplevelse!.

Dersom du får Pak Chun Ik eller Li Mok Ran som guider (ikke så usannsynlig ettersom alle guider jobber i KITC) får du hilse fra "Eric from Norway"! Siden jeg ikke reiste i gruppe husker de meg sikkert...

 

Will do! Kan jeg forresten spørre hvor mye det koster å reise på individuell tur uten gruppe ? Eller dvs, siden man må ha gruppetur i DPRK er det vel snakk om 1-manns' gruppe ? :)

Lenke til kommentar

hvilket selvskap booket du med?

 

så turer ned i mot 4000kr for 4dagers tur nå jeg var i kina i fjor

hadde planer om dra men akuratt da ble det litt ekstra problemer med sør korea

 

Booket med Koryo Tours, 2 ukers tur koster rundt 3000Euro. De aller fleste turene er på et par dager, men man må uansett selskap regne med rundt 1000-1500NOK dagen ser det ut som.

 

Var i Nord-Korea i august i fjor. En surrealistisk opplevelse!.

Dersom du får Pak Chun Ik eller Li Mok Ran som guider (ikke så usannsynlig ettersom alle guider jobber i KITC) får du hilse fra "Eric from Norway"! Siden jeg ikke reiste i gruppe husker de meg sikkert...

 

Will do! Kan jeg forresten spørre hvor mye det koster å reise på individuell tur uten gruppe ? Eller dvs, siden man må ha gruppetur i DPRK er det vel snakk om 1-manns' gruppe ? :)

Så vidt jeg husker betalte jeg drøyt 13000 NOK med svenske Korea-Konsult. (Flybillett Beijing-Pyongyang t/r inkl.) Men jeg var i NK i bare 4 netter.

Jeg kjøpte en såkalt "individuell" tur. Men jeg var selvfølgelig aldri særlig "individuell" ettersom jeg alltid ble eskortert av mine 2 guider og en sjafør.

Fordelen var at jeg ble godt kjent med mine (forøvrig svært hyggelige) følgesvenner. Ulempen var at jeg f.eks aldri fikk sjansen til å "snikfotografere" litt ettersom jeg var under oppsyn hele tida utenfor hotellet :yes:

Kombinerte forøvrig NK-turen med drøyt to uker i Sør-Korea og litt Beijing.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

hvilket selvskap booket du med?

 

så turer ned i mot 4000kr for 4dagers tur nå jeg var i kina i fjor

hadde planer om dra men akuratt da ble det litt ekstra problemer med sør korea

 

Booket med Koryo Tours, 2 ukers tur koster rundt 3000Euro. De aller fleste turene er på et par dager, men man må uansett selskap regne med rundt 1000-1500NOK dagen ser det ut som.

 

Var i Nord-Korea i august i fjor. En surrealistisk opplevelse!.

Dersom du får Pak Chun Ik eller Li Mok Ran som guider (ikke så usannsynlig ettersom alle guider jobber i KITC) får du hilse fra "Eric from Norway"! Siden jeg ikke reiste i gruppe husker de meg sikkert...

 

Will do! Kan jeg forresten spørre hvor mye det koster å reise på individuell tur uten gruppe ? Eller dvs, siden man må ha gruppetur i DPRK er det vel snakk om 1-manns' gruppe ? :)

Så vidt jeg husker betalte jeg drøyt 13000 NOK med svenske Korea-Konsult. (Flybillett Beijing-Pyongyang t/r inkl.) Men jeg var i NK i bare 4 netter.

Jeg kjøpte en såkalt "individuell" tur. Men jeg var selvfølgelig aldri særlig "individuell" ettersom jeg alltid ble eskortert av mine 2 guider og en sjafør.

Fordelen var at jeg ble godt kjent med mine (forøvrig svært hyggelige) følgesvenner. Ulempen var at jeg f.eks aldri fikk sjansen til å "snikfotografere" litt ettersom jeg var under oppsyn hele tida utenfor hotellet :yes:

Kombinerte forøvrig NK-turen med drøyt to uker i Sør-Korea og litt Beijing.

 

Det er vel dyrt uansett hvordan man vender på det :) Jeg skal kun ha NK turen, og så rett tilbake på jobb. 2 Uker er alt man trenger, da har man sett alle plasser utlendinger har lov å se :)

 

Snikfotografering vet jeg ikke om jeg tør bevege meg ut på, det må isåfall bli en av de siste dagene, just in case ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Nettopp bestilt meg 2 uker i Nord Korea i april til neste år.
Tror du regimet består så lenge?

 

Isåfall satser jeg på tilbakebetaling av depositumet.. men de har vel ikke tenkt å gi seg riktig enda der nede..

Lenke til kommentar
Ikke en gang langhelg, men fredag 25 nov stikker jeg til Bangkok,
Dårlig timing. Om vannet er bort da er det likevel mye ødeleggelser og sjangse for epidemier.

Jepp, men billetten måtte bli brukt før 14dec, ellers var den ugyldig og dette var en av de få ledige helgene jeg hadde. Hvis ikke får jeg vel bare sitte ved utendørspoolen på hotellet :cool:

Lenke til kommentar

Har du couch surfa før? Har lyst til å prøve det selv en gang.

 

Nei, har ikke det, men har vært medlem en stund nå, å det virker OK. Tror du må være en ganske så åpen og omgjengelig kar for å dra det av vel og merke.

 

Liker den økonomiske gevinsten og den lokale-POV det kan gi.

 

Grunnet examen får jeg ikke dratt før i førsten av Januar. Drar en helg til beitostølen etter eksamen min istede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...