Bonna86 Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Da er ihvertfall hotell i Florida bestilt (dette). Gleder meg. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Blir det tur innom Leningrad Cowboys hos Zetor? Ble litt for mainstream for meg så jeg fikk min karjalanpaisti i kjelleren på et enda særere sted som jeg ikke lengere kan finne. :!: Har hørt forfallet ved Zetor har vært brutalt, så jeg får se om ikke jeg klarer å spore opp noen mørkere steder. Tar gjerne imot tips – har ikke mer enn en langhelg til rådighet, men det må være mulig å få presset inn en del. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Da er ihvertfall hotell i Florida bestilt (dette). Gleder meg. Bare du ikke skal dit i regntiden så blir det nok bra. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Tar gjerne imot tips – har ikke mer enn en langhelg til rådighet, men det må være mulig å få presset inn en del.Temppeliaukio er en så spesiell kirke at den fortjener et besøk. 1 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Apropos Expedia.com. Bestilte innlandsfly i USA via disse. Det var et styr når jeg hadde behov for å ombooke noen uker senere. Var på tlf til USA i ganske lang tid. Det var heller ikke mulig å reservere plasser. På slutten av ferien fikk jeg problemer pga. orkanen Irene. Da var det helt umulig å ringe selskapet. Facebook-siden deres fikk en del negative kommentarer, ja. Blir garantert direkte gjennom flyselskapet neste gang. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 (endret) Bare du ikke skal dit i regntiden så blir det nok bra. Skal dit i juni, og orkansesongen starter vel i begynnelsen av juni, så det er klart en sjanse for at vi kan få dårlig vær. Samtidig, jeg kjenner folk som bor der og generelt sett pleier juni å være helt greit, man kan være veldig uheldig selvsagt. Vel vel, blir nok sikkert fint uansett, jeg har vært på sydenferie før jeg med storm, regn og i det hele tatt (og hvor taket på hotellet bokstavelig talt raste ned der vi lå og sov). Tar ikke sorgene på forskudd enda, uansett har vi ikke mulighet til å reisen på et annet tidspunkt. Endret 14. september 2011 av yvonne2 Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Ikke neste tur. Ikke den etter den igjen heller. Men det kommer etter hvert. Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Si i fra hvis du trenger mannskap. Lenke til kommentar
wailer Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 langtur seiling er min drømme reise Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Si i fra hvis du trenger mannskap. Det gjør vi. Avreise planlagt til juni 2013. I første omgang er planen å få trommet sammen ca 4-5 stykker villige til (minst) et års kontinuerlig farting, som også kan ta sin andel av det finansielle. (Det koster litt, men slett ikke uforskammet mye.) Tenker å seile sånn omtrentlig Shetland-Skottland-Portugal-Madeira-Kapp Verde-Karibien, derfra er det meste usikkert (Hjemover? Nordover og hjem? Gjennom Panama og over Stillehavet?). Med en hard kjerne bundet til masten håper jeg at vi får ordnet en båt stor nok til å ha et par-tre andre innom noen uker fra tid til annen, slik at også marginalt mindre fanatiske sjeler kan være med på etapper. Med andre ord: for den som ikke er en sytepeis, er villig til å spare noen kroner, kan sette av tid og tolererer elendig ukulele-spill er det gode muligheter. Bill mrk . Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Liker å seile, men det holder ikke bare å lese om det for å forberede seg. Lenke til kommentar
wailer Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 jeg er med på langtur seilling men har ikke mulighet før sep 2013. men kan jo bare fly ned til der dere er Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Liker å seile, men det holder ikke bare å lese om det for å forberede seg. Det vil vel helst bli til at forberedelsene stort sett foregår til sjøs, ja – mange fine helge- og ferieturer i treningsbiten. I september har vi neppe kommet noe særlig forbi charterflyenes endestopp, wailer. Lenke til kommentar
wailer Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 blir litt mye offtopic her nå i grunn men. har altid lekt med tanken om og kjøpe meg en seilbåt sammen en kamerat og seile men har aldri kommer så langt, har sendt mail til noen seiliere og om bli med på turen over atlanterhavet eller stillehavet men har altid fått svar for seint til at jeg rekker og booke fly. var med på en liten tur rundt i indonesia tidligere i år. først får jeg vel komme meg gjennom afrika før jeg begyner og tenke på neste tur, skulle jo egentlig starta denne lang turen 1sep. men har blitt utsatt til 29okt pga av forskjellige ting men skal til riga til tirsdag en kort tur Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Oktoberfest. Drar i morgen tidlig. Men egentlig mer guttetur enn ferie...... Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 til (minst) et års kontinuerlig farting,Så mye for langhelger som er min spesialitet. :!: Er forresten ikke Kapp Verde vel langt sør for å krysse atlanteren? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Oktoberfest.Hadde en snartur innom Tyskland sist helg. Det ble i alle fall würst og Apfelschorle. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 til (minst) et års kontinuerlig farting,Så mye for langhelger som er min spesialitet. :!: Er forresten ikke Kapp Verde vel langt sør for å krysse atlanteren? Tre varianter: 1: Azorene. Slipper å dra særlig langt syd, men jo lengre nord i atlanteren du er, jo hardere er forholdene. Til gjengjeld er selve overfarten ikke ekstremt lang. 2: Rett fra Kanariøyene til Karibien. Snillere sjø, men laaangt. 3: Kanariøyene -> Kapp Verde -> Karibien. Treg og lang rute, men unngår den verste sjøen og de lengste strekkene. Spesielt om en tar turen innom Brasil. Feil rute for den som har dårlig tid, men der har vi nok tapt i utgangspunktet ... Lenke til kommentar
Luminos Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 http://sailingaroundtheglobe.blogspot.com/ Et par som seiler jorden rundt. De begynte i Spania og dro nedover til Kanariøyene, og over til Karibien. For de som er interessert Lenke til kommentar
Heddy Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Vet ikke helt om det regnes som ferie, siden det er studietur, men jeg skal til York! Elsker England, men har ikke vært i York før, det gleder jeg meg til! Ser ut som en kjempefin by. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå