Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okay. Har sett på flybilletter, og vi har funnet ut av vi nok går for Continental. De skal ha ca 12000 kr (det varierer jo med noen hundrelapper fra dag til dag) for to stykker, men da er det Oslo - Fort Lauderdale (dvs direkte fra Oslo til New York, og deretter videre fra New York til Fort Lauderdale), Fort Lauderdale - New York (vi skal bo ca en uke i NY før vi reiser hjem til Norge) og deretter New York - Oslo (direkte).

 

Fulgte med på dette i fjor og kunne da få reisen på rundt 10000 kr. Kommer til å vente en liten stund til før vi bestiller.

Lenke til kommentar

Litt usikker på hva du mener, men har på en måte delt opp reisen i tre, dvs at ved søk så ser det ut følgende: Oslo - Fort Lauderdale (hvor mellomlandingen skjer i New York og deretter videre til Fort Lauderdale), Fort Lauderdale - New York, New York Oslo. Vi skal være 1 uke i Fort Lauderdale, 1 uke på cruise og 5-7 dager i New York.

 

Burde vi altså ha en overnatting i New York før vi reiser videre?

 

Edit: Tja, jeg ville nok heller ha foretrukket en overnatting i New York i stedet for, men en mellomlanding et annet sted, f.eks Europa (som ditt forslag) kan være like greit. Ser bare ut i fra Continentals sider at vi uansett må mellomlande i New York for å komme videre. Dvs f.eks Oslo-Düsseldorf-New York-Fort Lauderdale. Blir det egentlig noen forskjell da i såfall?

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Nei, jeg anbefaler ikke i det hele tatt å overnatte i new York når dere reiser fra Norge, jeg anbefaler faktisk å ikke reise via New York i det hel tatt. Tror du bør lese det jeg har skrevet engang til. New York trenger dere kun dra innom på tilbaketuren.

 

Valget står altså mellom:

-en mellomlanding i Europa hvor dere bare går fra gate til gate

-en mellomlanding i New York hvor dere må gjennom immigration, sjekke ut bagasje, ta den gjennom tollen, sjekker inn bagasjen igjen, går helt ut på gaten og så skal inn gjennom alle sikkerhetssjekker en gang til.

Lenke til kommentar

Nei, jeg anbefaler ikke i det hele tatt å overnatte i new York når dere reiser fra Norge, jeg anbefaler faktisk å ikke reise via New York i det hel tatt. Tror du bør lese det jeg har skrevet engang til. New York trenger dere kun dra innom på tilbaketuren.

 

Valget står altså mellom:

-en mellomlanding i Europa hvor dere bare går fra gate til gate

-en mellomlanding i New York hvor dere må gjennom immigration, sjekke ut bagasje, ta den gjennom tollen, sjekker inn bagasjen igjen, går helt ut på gaten og så skal inn gjennom alle sikkerhetssjekker en gang til.

 

Jeg leste hva du skrev, jeg spurte fordi jeg lurte. :) Jeg har aldri vært i USA, så det er derfor jeg spør.

 

Og poenget er, hvis jeg søker på Continental så får jeg ikke noe valg om å ikke reise via New York. Det er derfor jeg lurer, da må jeg med andre ord bestille gjennom et annet selskap.

Lenke til kommentar

Bestiller du via KLM så vil alle reisene, begge veier gå via AMS så det er heller ikke optimalt.

 

Bestiller du derimot fra et reisebyrå kan de kombinere biletter fra flere flyselskaper. Wideroe er i tillegg et flyselskap så de kan og blande allianser og har flere muligheter enn de fleste reisebyråer på sidene sine.

 

Ellers kan du prøve det du finner der opp mot expedia.com som da jeg har booket ga bedre kombinasjoner og lavere priser enn expedia.no.

 

Tro meg, du ønsker ikke en ekstra mellomlanding i USA og spesielt ikke ved ankomst til landet.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Jeg tror deg, og jeg takker for tips! :) Da skal jeg sjekke ut de valg du har foreslått, jeg er absolutt åpen for det.

 

Edit: Et meget dumt spørsmål, men jeg må jo bare spørre. Når jeg gjør søk hos widerøe, expedia etc, så får jeg alltid mellomlanding i NY hvis jeg søker f.eks Oslo - Fort Lauderdale. Kan jeg da i stedet dele opp og heller søke f.eks Oslo - Amsterdam - Fort Lauderdale (vil de ha noen praktisk betydning)? Vil det da regne som en mellomlanding, eller må jeg hente bagasjen og sjekke inn alt på nytt?

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Hah, jeg tror jeg fant ut av det, expedia var visst tingen (faktisk syntes jeg expedia.no var like bra som expedia.com). :) Ser at få fly fra Europa flyr direkte til Fort Lauderdale, så da velger vi heller Miami i stedet for. Her er et forslag jeg synes så fint ut:

 

Oslo (OSL)

Avreise 09:45 til Zürich (ZRH)

Ankomst 12:05

Varighet: 2t 20min

Flyvning: 1211

Økonomi-/turistklasse , Airbus A319

Zürich (ZRH)

Avreise 13:05 til Miami (MIA)

Ankomst 17:30

Varighet: 10t 25min

Flyvning: 64

Økonomi-/turistklasse , Airbus A340

Samlet varighet: 12t 45min (13t 45min med overganger)

 

Fort Lauderdale (FLL)

Avreise 07:00

Terminal 1 til Newark (EWR)

Ankomst 09:50

Terminal C

Varighet: 2t 50min

Flyvning: 1115

Økonomi-/turistklasse , Boeing 737-800

Samlet varighet: 2t 50min

 

Newark (EWR)

Avreise 20:00

Terminal C til Oslo (OSL)

Ankomst 09:45 +1 dag

Varighet: 7t 45min

Flyvning: 38

Økonomi-/turistklasse , Boeing 757-200

 

Totalsum 12342 kr (for to)

 

Noen kommentarer? Er det litt for kort med en time når det gjelder mellomlandingen?

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Det er mulig Expedia har endret sitene. Før var de veldig forskjellige.

 

Har selv hatt kortere transit i Zurich så det burde gå bra, spesielt da dere har gjennomgående billett. Uansett hvor dere reiser via vil det være greit å ha en dags buffer i Florida om dere skal ut på cruise. Her en en tripreport med Swiss som kan være av interesse:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1311855

 

Har du husket stopp i New York? Ellers ville jeg unngått så tidlig start fra FLL. Det er alltid mye stress og styr å skulle reise så tidlig fra en fremmed flyplass. Har av og til gjort det selv, men det er noe man helst vil unngå. Dere bør antagelig reise rundt 4 på morgenen fra dere hvor dere bor og det ødelegger lett både den dagen og dagen før. Det er heller ikke alle hoteller som er klare til å ta imot dere på formiddagen.

 

Og ikke glem ESTA for da slipper dere ikke inn på flyet til USA.

Lenke til kommentar

Det er mulig Expedia har endret sitene. Før var de veldig forskjellige.

 

Har selv hatt kortere transit i Zurich så det burde gå bra, spesielt da dere har gjennomgående billett. Uansett hvor dere reiser via vil det være greit å ha en dags buffer i Florida om dere skal ut på cruise. Her en en tripreport med Swiss som kan være av interesse:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1311855

 

Okay, det er godt å høre. :) Ja, vi har tenkt på dette, så vi reiser da den 18.juni og cruiset er ikke før den 23.juni, ergo bør vi ha mer enn god nok tid til å rekke cruiset. ;) Takk for tips ift tripreport, skal sjekke tråden.

 

Har du husket stopp i New York? Ellers ville jeg unngått så tidlig start fra FLL. Det er alltid mye stress og styr å skulle reise så tidlig fra en fremmed flyplass. Har av og til gjort det selv, men det er noe man helst vil unngå. Dere bør antagelig reise rundt 4 på morgenen fra dere hvor dere bor og det ødelegger lett både den dagen og dagen før. Det er heller ikke alle hoteller som er klare til å ta imot dere på formiddagen.

 

Ja, jeg er klar over det, har reist en del selv på slike tidspunkt, dog i Europa. Får se hva vi får til i søket, det er ikke noe mål å stå opp tidligst mulig. Ja, stoppet i New York er regnet med.

 

Og ikke glem ESTA for da slipper dere ikke inn på flyet til USA.

Jepp jepp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...