robertaas Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Imorgen får jeg endelig flydd over atlanterhavet for første gang.Om du flyr langt nord er det fint med vindussete på høyre side, du kan da både få sett Island og Grønland. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Hvor mye bruker dere gjennomsnittelig på t/r fra Oslo til New York (pr pers)? Har kommet frem til priser ift vår egen reise, men vil gjerne her inne først. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 De har vært nesten nede i 2600,- i år. Betalte nesten 3 da jeg reiste. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Okay, og det var non-stop fra Oslo til New York? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 2653,- eller hva det var de var nede i i år var for non-stop. Da jeg besøkte New York betalte jeg kun noen kroner mer, men det var via Amsterdam med KLM. Har senere flere ganger flydd direkte til Newark med Continental, men da har jeg hatt connections videre. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Okay. Har sett på flybilletter, og vi har funnet ut av vi nok går for Continental. De skal ha ca 12000 kr (det varierer jo med noen hundrelapper fra dag til dag) for to stykker, men da er det Oslo - Fort Lauderdale (dvs direkte fra Oslo til New York, og deretter videre fra New York til Fort Lauderdale), Fort Lauderdale - New York (vi skal bo ca en uke i NY før vi reiser hjem til Norge) og deretter New York - Oslo (direkte). Fulgte med på dette i fjor og kunne da få reisen på rundt 10000 kr. Kommer til å vente en liten stund til før vi bestiller. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Får dere til 2 stayovers på en økonomibilett eller har dere splittet det opp? Om dere splitter det opp bør der prøve å fly slik at dere ikke mellomlander to ganger i USA. Mellomlanding ved ankomst i USA er veldig mye styr med imigration og bagasje som skal sjekkes ut og inn igjen. OSL-AMS-FLL-EWR-OSL høres mye bedre ut. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 (endret) Litt usikker på hva du mener, men har på en måte delt opp reisen i tre, dvs at ved søk så ser det ut følgende: Oslo - Fort Lauderdale (hvor mellomlandingen skjer i New York og deretter videre til Fort Lauderdale), Fort Lauderdale - New York, New York Oslo. Vi skal være 1 uke i Fort Lauderdale, 1 uke på cruise og 5-7 dager i New York. Burde vi altså ha en overnatting i New York før vi reiser videre? Edit: Tja, jeg ville nok heller ha foretrukket en overnatting i New York i stedet for, men en mellomlanding et annet sted, f.eks Europa (som ditt forslag) kan være like greit. Ser bare ut i fra Continentals sider at vi uansett må mellomlande i New York for å komme videre. Dvs f.eks Oslo-Düsseldorf-New York-Fort Lauderdale. Blir det egentlig noen forskjell da i såfall? Endret 11. september 2011 av yvonne2 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Nei, jeg anbefaler ikke i det hele tatt å overnatte i new York når dere reiser fra Norge, jeg anbefaler faktisk å ikke reise via New York i det hel tatt. Tror du bør lese det jeg har skrevet engang til. New York trenger dere kun dra innom på tilbaketuren. Valget står altså mellom: -en mellomlanding i Europa hvor dere bare går fra gate til gate -en mellomlanding i New York hvor dere må gjennom immigration, sjekke ut bagasje, ta den gjennom tollen, sjekker inn bagasjen igjen, går helt ut på gaten og så skal inn gjennom alle sikkerhetssjekker en gang til. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Continental vil ikke selge en slik billett. Du må prøve vie wideroe.no for eksempel Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Nei, jeg anbefaler ikke i det hele tatt å overnatte i new York når dere reiser fra Norge, jeg anbefaler faktisk å ikke reise via New York i det hel tatt. Tror du bør lese det jeg har skrevet engang til. New York trenger dere kun dra innom på tilbaketuren. Valget står altså mellom: -en mellomlanding i Europa hvor dere bare går fra gate til gate -en mellomlanding i New York hvor dere må gjennom immigration, sjekke ut bagasje, ta den gjennom tollen, sjekker inn bagasjen igjen, går helt ut på gaten og så skal inn gjennom alle sikkerhetssjekker en gang til. Jeg leste hva du skrev, jeg spurte fordi jeg lurte. Jeg har aldri vært i USA, så det er derfor jeg spør. Og poenget er, hvis jeg søker på Continental så får jeg ikke noe valg om å ikke reise via New York. Det er derfor jeg lurer, da må jeg med andre ord bestille gjennom et annet selskap. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 (endret) Bestiller du via KLM så vil alle reisene, begge veier gå via AMS så det er heller ikke optimalt. Bestiller du derimot fra et reisebyrå kan de kombinere biletter fra flere flyselskaper. Wideroe er i tillegg et flyselskap så de kan og blande allianser og har flere muligheter enn de fleste reisebyråer på sidene sine. Ellers kan du prøve det du finner der opp mot expedia.com som da jeg har booket ga bedre kombinasjoner og lavere priser enn expedia.no. Tro meg, du ønsker ikke en ekstra mellomlanding i USA og spesielt ikke ved ankomst til landet. Endret 11. september 2011 av robertaas Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 (endret) Jeg tror deg, og jeg takker for tips! Da skal jeg sjekke ut de valg du har foreslått, jeg er absolutt åpen for det. Edit: Et meget dumt spørsmål, men jeg må jo bare spørre. Når jeg gjør søk hos widerøe, expedia etc, så får jeg alltid mellomlanding i NY hvis jeg søker f.eks Oslo - Fort Lauderdale. Kan jeg da i stedet dele opp og heller søke f.eks Oslo - Amsterdam - Fort Lauderdale (vil de ha noen praktisk betydning)? Vil det da regne som en mellomlanding, eller må jeg hente bagasjen og sjekke inn alt på nytt? Endret 11. september 2011 av yvonne2 Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 (endret) Hah, jeg tror jeg fant ut av det, expedia var visst tingen (faktisk syntes jeg expedia.no var like bra som expedia.com). Ser at få fly fra Europa flyr direkte til Fort Lauderdale, så da velger vi heller Miami i stedet for. Her er et forslag jeg synes så fint ut: Oslo (OSL) Avreise 09:45 til Zürich (ZRH) Ankomst 12:05 Varighet: 2t 20min Flyvning: 1211 Økonomi-/turistklasse , Airbus A319 Zürich (ZRH) Avreise 13:05 til Miami (MIA) Ankomst 17:30 Varighet: 10t 25min Flyvning: 64 Økonomi-/turistklasse , Airbus A340 Samlet varighet: 12t 45min (13t 45min med overganger) Fort Lauderdale (FLL) Avreise 07:00 Terminal 1 til Newark (EWR) Ankomst 09:50 Terminal C Varighet: 2t 50min Flyvning: 1115 Økonomi-/turistklasse , Boeing 737-800 Samlet varighet: 2t 50min Newark (EWR) Avreise 20:00 Terminal C til Oslo (OSL) Ankomst 09:45 +1 dag Varighet: 7t 45min Flyvning: 38 Økonomi-/turistklasse , Boeing 757-200 Totalsum 12342 kr (for to) Noen kommentarer? Er det litt for kort med en time når det gjelder mellomlandingen? Endret 11. september 2011 av yvonne2 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Det er mulig Expedia har endret sitene. Før var de veldig forskjellige. Har selv hatt kortere transit i Zurich så det burde gå bra, spesielt da dere har gjennomgående billett. Uansett hvor dere reiser via vil det være greit å ha en dags buffer i Florida om dere skal ut på cruise. Her en en tripreport med Swiss som kan være av interesse: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1311855 Har du husket stopp i New York? Ellers ville jeg unngått så tidlig start fra FLL. Det er alltid mye stress og styr å skulle reise så tidlig fra en fremmed flyplass. Har av og til gjort det selv, men det er noe man helst vil unngå. Dere bør antagelig reise rundt 4 på morgenen fra dere hvor dere bor og det ødelegger lett både den dagen og dagen før. Det er heller ikke alle hoteller som er klare til å ta imot dere på formiddagen. Og ikke glem ESTA for da slipper dere ikke inn på flyet til USA. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Zürich er nok en av de enkleste plassene å ha transit i Europa på. Merk at flyet til USA mest sannsynlig går fra dock E som er en satelittterminal. Dit må du ta toget fra hovedterminalen for å komme. Sikkerhetskontrollen foregår i dock E, mens passkontrollen skjer i hovedterminalen. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Det er mulig Expedia har endret sitene. Før var de veldig forskjellige. Har selv hatt kortere transit i Zurich så det burde gå bra, spesielt da dere har gjennomgående billett. Uansett hvor dere reiser via vil det være greit å ha en dags buffer i Florida om dere skal ut på cruise. Her en en tripreport med Swiss som kan være av interesse: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1311855 Okay, det er godt å høre. Ja, vi har tenkt på dette, så vi reiser da den 18.juni og cruiset er ikke før den 23.juni, ergo bør vi ha mer enn god nok tid til å rekke cruiset. Takk for tips ift tripreport, skal sjekke tråden. Har du husket stopp i New York? Ellers ville jeg unngått så tidlig start fra FLL. Det er alltid mye stress og styr å skulle reise så tidlig fra en fremmed flyplass. Har av og til gjort det selv, men det er noe man helst vil unngå. Dere bør antagelig reise rundt 4 på morgenen fra dere hvor dere bor og det ødelegger lett både den dagen og dagen før. Det er heller ikke alle hoteller som er klare til å ta imot dere på formiddagen. Ja, jeg er klar over det, har reist en del selv på slike tidspunkt, dog i Europa. Får se hva vi får til i søket, det er ikke noe mål å stå opp tidligst mulig. Ja, stoppet i New York er regnet med. Og ikke glem ESTA for da slipper dere ikke inn på flyet til USA. Jepp jepp! Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 (endret) Neste ut er Helsinki. Ironisk bart og Threadless-tskjorter i ryggsekken. Endret 12. september 2011 av Euklid Lenke til kommentar
wailer Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 jeg likte helsinki veldig godt når jeg var der i juli Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Blir det tur innom Leningrad Cowboys hos Zetor? Ble litt for mainstream for meg så jeg fikk min karjalanpaisti i kjelleren på et enda særere sted som jeg ikke lengere kan finne. :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå