;_; Skrevet 19. juli 2011 Del Skrevet 19. juli 2011 London! Gleder meg! Samme her, men det frister litt å fly direkte til Lisboa fra London og bli der et par dager. Hmm. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Mitt reisemål i det første er: Jerusalem, Sydney, Safaritur til Afrika, Johannesburg i Sør-afrika, Mongolia, Kina, Ukraina, Cuba, Dominianske Republikk, Thailand, Stockholm, Hviterussland, Mexico, Brasil, Argentina, Mauritius. Hva med dere ? Lenke til kommentar
Web King Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Gaaaaaal du :-P Neste sommer blir det USA Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 27. juli 2011 Del Skrevet 27. juli 2011 Hurtigruta 11 dager i August. Lenke til kommentar
wailer Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 sør afrika til tyrkia på sykkel Lenke til kommentar
Tanaka Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Begynner som NTNU student til høsten, så...blir vell ikke så mange utenlandsferier på meg, på kort sikt Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Ingen grunn til at det å være student ikke skal være korrelert med mye reising – også utenlands. Dette er noe du velger helt selv – sjelden du har så lite faste utgifter som når du er student, så du skal ikke jobbe mange timene før du har et kurant reisebudsjett. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Ingen grunn til at det å være student ikke skal være korrelert med mye reising – også utenlands. Dette er noe du velger helt selv – sjelden du har så lite faste utgifter som når du er student, så du skal ikke jobbe mange timene før du har et kurant reisebudsjett. Selv er jeg student og reiser vel egentlig altfor mye enn det jeg burde gjøre. Men hva pokkern skal man ellers bruke en hel sommerferie til? Jeg har en sikret deltidsjobb til høsten allikevel. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Skjønner igrunn hvorfor det nesten bare er svensker som jobber i serviceyrker her i landet. Norske ungdommer er for bortskjemte og tenker bare på ferie. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) Skjønner igrunn hvorfor det nesten bare er svensker som jobber i serviceyrker her i landet. Norske ungdommer er for bortskjemte og tenker bare på ferie. Hvis du regner kun Oslo som "her i landet". Har ikke sett en svenske her i byen, omtrent. Arendal er ikke en stor by, men mellomstor (norsk skala). Endret 28. juli 2011 av Knewt Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) Skjønner igrunn hvorfor det nesten bare er svensker som jobber i serviceyrker her i landet. Norske ungdommer er for bortskjemte og tenker bare på ferie. Tja, vet ikke om jeg er helt enig der; de av oss som har reist rimelig mye har vel stort sett gjort vårt for å finansiere moroa. At mange synes det er kurant å ligge pal hos foreldrene 8-10 uker hver sommer får stå for deres regning. Poenget mitt var primært at det finnes få ganger i livet en kan velge å ta så total kontroll over finansene som når man er student – legger man f.eks. opp finansene så Lånekassens tilskudd holder i det daglige skal det ikke store jobben til før en har råd til å reise et år eller to etter endt utdannelse. Har man jobbet noen år før en kommer på slike tanker er inntekten naturlig nok langt høyere, men utgiftene har en tendens til å strekke til for å få bort overskuddet; stadig større hus, nyere bil og 3-fotssyke i båthavna ... Endret 28. juli 2011 av Euklid Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 4. august 2011 Del Skrevet 4. august 2011 Denne måneden går turen til middelalderske Visby på Gotland. Etter dette er 7 andre turer allerede booket. Den vanskelige måneden februar står fortsatt tom. Lenke til kommentar
Bonnskij Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Turen går nok til Canada i slutten av November, og jula tenkjer eg å tilbringe i Rocky mountains saman med fruen. Så går vel turen litt rundt i Canada og moglegens ein svipptur innom Alaska og, før det er tilbake til Australia igjen. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Turen går nok til Canada i slutten av November, og jula tenkjer eg å tilbringe i Rocky mountains saman med fruen. Så går vel turen litt rundt i Canada og moglegens ein svipptur innom Alaska og,Blir ikke dette litt vel kaldt? Lenke til kommentar
William_S Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Denne måneden går turen til middelalderske Visby på Gotland. Etter dette er 7 andre turer allerede booket. Den vanskelige måneden februar står fortsatt tom. Visby er vakkert. Et av de mest solsikre stedene i Sverige faktisk. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Mitt reisemål i det første er: Jerusalem, Sydney, Safaritur til Afrika, Johannesburg i Sør-afrika, Mongolia, Kina, Ukraina, Cuba, Dominianske Republikk, Thailand, Stockholm, Hviterussland, Mexico, Brasil, Argentina, Mauritius.Om du faktisk har booket 16 turer er du verre enn meg. Når reiser du til Mauritius og hvordan har du satt sammen turen? Lenke til kommentar
Bonnskij Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Turen går nok til Canada i slutten av November, og jula tenkjer eg å tilbringe i Rocky mountains saman med fruen. Så går vel turen litt rundt i Canada og moglegens ein svipptur innom Alaska og,Blir ikke dette litt vel kaldt? Alaska er vel kanskje litt i kaldaste laget, men Canada er nok fortsatt tolererbart sjølv for ein opptint nordmann. Dessutan, innan eg kjem meg så langt som til Canada så har eg ikkje sett fruen på 7 månedar. Vi klarer nok å halde varmen Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Hittil i år har det blitt 3 turer til London. Så blir det en tur til Los Angeles/Vegas/San Fran i oktober. Til slutt enda en London tur rett før jul for å kjøpe gaver. Ingen reiser planlagt for neste år ennå. (Les: Bestilt) Derimot er en tur til Hellas, Los Angeles og London rimelig spikra. Bare snakk om å bekrefte datoer og ferier på. Flaks at dama er lærer, så hun har uansett ferie i alle helligdager og skoleferier. Dyrer turer, men lettere når bare en av oss, altså meg, må sette av ferie. Lenke til kommentar
wailer Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 planlagte sykklen turen ned øst siden av afrika blir utsatt til neste år pga han jeg skulle reise med ikke kunne alikvel pga jobb, så jeg har booka en tur ned vest kysten av Afrika med start i Gibraltar med Africa trails men jeg starter reiser rundt i europa i 6 uker først alene, har hvert i flere av de europeiske landene jeg skal gjennom nå flere ganger før, så blir bare en rask transit så neste 8 månders tur blir med start 1.sep Latvia Litauen Polen Tjekkia Slovakia Østerike Liechtenstein Sveits Frankrike Spania Gibraltar Marokko Vest Sahara Mauritania Mali Burkina Faso Ghana Togo Benin Nigeria Kamerun Gabon Cabinda (Angola) Republikken Kongo Den demokratiske republikken Kongo Angola Nambia Sør Afrika Lesotho Sør Afrika Swaziland Sør Afrika 1 Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Høres mildt sagt bra ut, wailer. Kjenner mange som har vært med på sånt, er lysten på å gjøre det selv senere, bare litt usikker på hvor mye jeg kommer til å hate soveposen etter å ha tilbragt 20-40 uker i den ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå