Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ingen grunn til at det å være student ikke skal være korrelert med mye reising – også utenlands. Dette er noe du velger helt selv – sjelden du har så lite faste utgifter som når du er student, så du skal ikke jobbe mange timene før du har et kurant reisebudsjett.

Lenke til kommentar

Ingen grunn til at det å være student ikke skal være korrelert med mye reising – også utenlands. Dette er noe du velger helt selv – sjelden du har så lite faste utgifter som når du er student, så du skal ikke jobbe mange timene før du har et kurant reisebudsjett.

Selv er jeg student og reiser vel egentlig altfor mye enn det jeg burde gjøre. Men hva pokkern skal man ellers bruke en hel sommerferie til? Jeg har en sikret deltidsjobb til høsten allikevel.

Lenke til kommentar

Skjønner igrunn hvorfor det nesten bare er svensker som jobber i serviceyrker her i landet. Norske ungdommer er for bortskjemte og tenker bare på ferie.

Hvis du regner kun Oslo som "her i landet". Har ikke sett en svenske her i byen, omtrent. ;) Arendal er ikke en stor by, men mellomstor (norsk skala).

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Skjønner igrunn hvorfor det nesten bare er svensker som jobber i serviceyrker her i landet. Norske ungdommer er for bortskjemte og tenker bare på ferie.

Tja, vet ikke om jeg er helt enig der; de av oss som har reist rimelig mye har vel stort sett gjort vårt for å finansiere moroa. At mange synes det er kurant å ligge pal hos foreldrene 8-10 uker hver sommer får stå for deres regning. ;)

Poenget mitt var primært at det finnes få ganger i livet en kan velge å ta så total kontroll over finansene som når man er student – legger man f.eks. opp finansene så Lånekassens tilskudd holder i det daglige skal det ikke store jobben til før en har råd til å reise et år eller to etter endt utdannelse. Har man jobbet noen år før en kommer på slike tanker er inntekten naturlig nok langt høyere, men utgiftene har en tendens til å strekke til for å få bort overskuddet; stadig større hus, nyere bil og 3-fotssyke i båthavna ...

Endret av Euklid
Lenke til kommentar
Mitt reisemål i det første er: Jerusalem, Sydney, Safaritur til Afrika, Johannesburg i Sør-afrika, Mongolia, Kina, Ukraina, Cuba, Dominianske Republikk, Thailand, Stockholm, Hviterussland, Mexico, Brasil, Argentina, Mauritius.
Om du faktisk har booket 16 turer er du verre enn meg. :D

Når reiser du til Mauritius og hvordan har du satt sammen turen?

Lenke til kommentar
Turen går nok til Canada i slutten av November, og jula tenkjer eg å tilbringe i Rocky mountains saman med fruen. Så går vel turen litt rundt i Canada og moglegens ein svipptur innom Alaska og,
Blir ikke dette litt vel kaldt?

Alaska er vel kanskje litt i kaldaste laget, men Canada er nok fortsatt tolererbart sjølv for ein opptint nordmann. Dessutan, innan eg kjem meg så langt som til Canada så har eg ikkje sett fruen på 7 månedar. Vi klarer nok å halde varmen :p

Lenke til kommentar

Hittil i år har det blitt 3 turer til London. Så blir det en tur til Los Angeles/Vegas/San Fran i oktober. Til slutt enda en London tur rett før jul for å kjøpe gaver. Ingen reiser planlagt for neste år ennå. (Les: Bestilt) Derimot er en tur til Hellas, Los Angeles og London rimelig spikra. Bare snakk om å bekrefte datoer og ferier på.

Flaks at dama er lærer, så hun har uansett ferie i alle helligdager og skoleferier. Dyrer turer, men lettere når bare en av oss, altså meg, må sette av ferie.

Lenke til kommentar

planlagte sykklen turen ned øst siden av afrika blir utsatt til neste år pga han jeg skulle reise med ikke kunne alikvel pga jobb,

så jeg har booka en tur ned vest kysten av Afrika med start i Gibraltar med Africa trails

men jeg starter reiser rundt i europa i 6 uker først alene, har hvert i flere av de europeiske landene jeg skal gjennom nå flere ganger før, så blir bare en rask transit

så neste 8 månders tur blir med start 1.sep

Latvia

Litauen

Polen

Tjekkia

Slovakia

Østerike

Liechtenstein

Sveits

Frankrike

Spania

Gibraltar

Marokko

Vest Sahara

Mauritania

Mali

Burkina Faso

Ghana

Togo

Benin

Nigeria

Kamerun

Gabon

Cabinda (Angola)

Republikken Kongo

Den demokratiske republikken Kongo

Angola

Nambia

Sør Afrika

Lesotho

Sør Afrika

Swaziland

Sør Afrika

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...