Panerai Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Royal Caribbean Freedom of the Seas Så deilig, vi reiser med Oasis of the Seas neste år. Jeg var på den nå i mars. Fantastisk båt. Oasis of the Seas by kaffekoppen, on Flickr Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Reiser til California i 2 uker i Juni/Juli, med LA som base. Skal til Vegas en tur, Sea World i San Diego og Alcatraz i SF iallefall Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Reiser til California i 2 uker i Juni/Juli, med LA som base. Skal til Vegas en tur, Sea World i San Diego og Alcatraz i SF iallefall Høres unødvendig slitsomt ut. Om du ikke er ualminnelig glad i å kjøre bil. Tror jeg ville planlagt en slik tur med å fly til en by og ha retur fra en annen. Det koster sjelden mer enn standard tur/retur billetter. Men du har sikkert allerede bestilt flybilletter til/fra LA? Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 (endret) Vi er glade i å kjøre bil både i arbeid og privat så det er null stress og en del av guttedrømmen Nei ikke bestillt ennå, neste uke. Så er det jo bare +\- ( med trafikkforbehold ) 4t til vegas, 2 til SD og 6 til SF. SF blir overnatting men de andre stedene blir nok dagsturer. Endret 15. mai 2011 av olehenri Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Skal dere kjøre mellom SF og LA anbefales veien langs kysten, og da snakker man fort 9 timer effektiv kjøring. I tillegg er det flere steder på denne ruten som er vel verdt stopp, så overnatting underveis er ikke å forakte. Dagstur til Las Vegas høres nærmest meningsløst ut. Greit nok at LV er en by som aldri sover, men det er om kvelden og om natta at ting skjer. Midt på dagen i juni/juli kan dere forvente 40 grader og tiden tilbringes best innendørs eller ved bassengkanten. Vær også klar over at dere får veldig mye mer pengene nårr det kommer til overnatting i Las Vegas enn de fleste andre steder. Både i USA og i verden generelt. Hotellrom kan være dyrt i helger, men på hverdager er det fullt mulig å oppleve 5* luksus for drøye $100 pr natt. Hva som appellerer så veldig med LA har jeg aldri forstått, men det går sikkert an å slå ihjel noen dager der. Det er uansett en by med store avstander og hvor bil er nærmest nødvendig, så kjøring skulle det bli bra med muligheter for. Hadde jeg vært dere, hadde jeg sjekket ut mulighetene for fly til SF med retur fra SD eller LV. Ta et par dager i SF, en koselig by med kompakt sentrum og greit kollektivtilbud (parkering alene kommer nok til å koste dere mer enn hva dere blir å bruke på drosje og off. transport). Lei bil dagen legger turen sørover (evt. dagen før om dere vil sjekke ut Napa/Sonoma). Ta dere god tid og kjør kysten ned til LA, legg gjerne inn en overnatting eller to på veien. Etter noen dager i LA legger dere turen til SD eller LV, avhengig av hvor dere flyr hjem fra. Begge steder er klart annerledes enn både SF og LA og ganske sikkert verdt et par overnattinger. En slik reiserute vil fort gi dere to dager "ekstra ferie". I tillegg kan man droppe leiebil de 2-3 første dagene (og siste om dere returnerer fra LV). Penger spart eller kulere bil den tiden dere har det. Avslutningsvis vil jeg tipse dere om at kan være en del å spare på å bestille flybilletter og hotell samlet fra f.eks. Expedia. Expedia gir muligheten for bestille pakker med hotell for bare deler av oppholdet. Lek dere litt med søkemotoren deres, så kan dere spare tusener om dere er heldige. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Hvis de uansett skal inn til Las Vegas kan man alltids kjøre videre derfra til San Francisco, gjennom et par nasjonalparker som Death Valley og Yosemite, som ligger fint i forhold til raskeste veien, og så inn til SF. Tar vel 2 timer lengre enn å kjøre ned til Barstow igjen, opp mot Bakersfield og så langs interstate 5, så man får da sett en del nytt på veien. Langs sjøen kan man jo kjøre ned igjen, og det er jo kjedelig å kjøre samme strekket to ganger uansett. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Reiser til California i 2 uker i Juni/Juli, med LA som base. Skal til Vegas en tur, Sea World i San Diego og Alcatraz i SF iallefall Høres unødvendig slitsomt ut. Om du ikke er ualminnelig glad i å kjøre bil. Tror jeg ville planlagt en slik tur med å fly til en by og ha retur fra en annen. Det koster sjelden mer enn standard tur/retur billetter. Men du har sikkert allerede bestilt flybilletter til/fra LA? På den annen side er det ikke mye å se fra et fly. Om en derimot velger bort Highwayen kan en få mange små gode opplevelser underveis. Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 På den annen side er det ikke mye å se fra et fly. Om en derimot velger bort Highwayen kan en få mange små gode opplevelser underveis. Sant nok. Men jeg mente ikke at man skulle fly mellom ulike steder i USA, men å fly til og fra forskjellige byer. Halverer man hvor mye kjøring som skal gjøres i løpet av to uker, åpner det for flere muligheter til å styre unna transportetapper på highwayen. Generelt syns jeg altfor mange nordmenn som skal hit til USA stresser altfor mye og skal se for mye i løpet av kort tid. Forskjellene innad i USA (California også forsåvidt) er voldsomme. Farter man rundt fra sted til sted går man glipp av veldig mye. Ofte kan nok et stopp hvor man setter av masse tid til å gjøre ingenting gi bedre opplevelser og forståelse av livet i USA. Noe som for meg er uendelig mer spennende enn å stå i endeløse køer i fornøyelsesparker eller å omgi seg med bermen på outlet malls. For ikke å snakke om ligge i kø på motorveien. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 På den annen side er det ikke mye å se fra et fly. Om en derimot velger bort Highwayen kan en få mange små gode opplevelser underveis. Sant nok. Men jeg mente ikke at man skulle fly mellom ulike steder i USA, men å fly til og fra forskjellige byer. Halverer man hvor mye kjøring som skal gjøres i løpet av to uker, åpner det for flere muligheter til å styre unna transportetapper på highwayen. Generelt syns jeg altfor mange nordmenn som skal hit til USA stresser altfor mye og skal se for mye i løpet av kort tid. Forskjellene innad i USA (California også forsåvidt) er voldsomme. Farter man rundt fra sted til sted går man glipp av veldig mye. Ofte kan nok et stopp hvor man setter av masse tid til å gjøre ingenting gi bedre opplevelser og forståelse av livet i USA. Noe som for meg er uendelig mer spennende enn å stå i endeløse køer i fornøyelsesparker eller å omgi seg med bermen på outlet malls. For ikke å snakke om ligge i kø på motorveien. Helt enig. Amerikanske byer temmelig like og ikke veldig spennende (om en ser bort fra noen få). En kan like gjerne få en god opplevelse i en småby underveis som i neste "samling av veikryss". Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Amerikanske byer temmelig like og ikke veldig spennende (om en ser bort fra noen få). En kan like gjerne få en god opplevelse i en småby underveis som i neste "samling av veikryss". Enten har du besøkt for få amerikanske byer, eller så har du vært for lite tid på hvert sted. Det er ikke butikkene, restaurantene, utelivet eller severdighetene som gjør en by til hva den er. Det er folkene som bor der. Og USA er såpass stort og komplekst at man like gjerne kan si at alle europeiske byer er like, som at amerikanske byer er det. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Denne måneden går turen til København og Key West. Etter dette er 6 andre turer allerede booket. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Denne måneden går turen til København og Key West. Etter dette er 6 andre turer allerede booket. Trodde du siktet høyere enn København eller er dette ikke en ferietur? Bare en tur du MÅ være der for? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Key West er et utrolig kult sted. Ta et par pils på Sloppy Joe's bar før du ser solnedgangen på Mallory Square. Ta også en slik dykke/snorkle-tur ut på revene der, ganske mye fint en kan se. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Trodde du siktet høyere enn København eller er dette ikke en ferietur? Bare en tur du MÅ være der for?Kan ikke skjønne hva som er galt med København, det er en fin og hyggelig by med mye å se. Har jo vært innom endel ganger før, men det har alltid vært som transit eller snarvisitt med lite tid. Skal besøke noen som bor der og håper på å se litt andre aspekter av byen. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 København er en av de triveligste byene jeg vet om. Men avskrekkende priser, særs på Nyhavn som alle øl-glade nordmenn ser ut til å elske. Lenke til kommentar
wailer Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 men så er øl prisene i butikkene så mye biligere i danmark så man overlever:P Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 (endret) Jeg drikker ikke øl så ølservering og priser har liten inflytelse på hvor jeg reiser. Endret 3. juni 2011 av robertaas Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Denne måneden går turen til København og Key West. Etter dette er 6 andre turer allerede booket. God tur, kom gjerne med trip report. Selv skal jeg til bispingen i tyskland i begynnelsen av neste måned. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Drar til Vietnam, Kambodsja og Thailand den 29. Juni. Tidenes melkerute av en flytur, men hva gjør man ikke for å få det billig. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Key West er et utrolig kult sted. Ta et par pils på Sloppy Joe's bar før du ser solnedgangen på Mallory Square. Ta også en slik dykke/snorkle-tur ut på revene der, ganske mye fint en kan se. Kom gjerne med flere tips for området. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå