Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?

Anbefalte innlegg

Neste tur går innom Tyskland, Østerrike, Ungarn, Serbia (forhåpentligvis også Bosnia Hercegovina og Kosovo om det blir tid), Bulgaria og Tyrkia. Tog hele veien, selvsagt. Det tror jeg blir skøy.

Deretter går turen til Zagreb. Etter det er mye uklart – Oman, Israel og USA er alle kandidater. Marroko frister også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neste tur går innom Tyskland, Østerrike, Ungarn, Serbia (forhåpentligvis også Bosnia Hercegovina og Kosovo om det blir tid), Bulgaria og Tyrkia.

Endelig surret meg til å komme i gang og legge opp en rute. Tar toget sydøstover i Tyskland i morgen, det ender i Wien. Deretter innom Budapest, Pecs, Sarajevo, Beograd, Sofia og Istanbul.

Har hørt mye godt om buss mellom Sarajevo og Beograd, mulig jeg lurer meg av skinnene noen små timer der.

(Det lettvinte alternativet? Fly i tre timer og et kvarter, ca. €75 euro.)

Lenke til kommentar

Berlin nå på søndag, deretter Essex i påsken. Noen steder/butikker etc dere kan anbefale å besøke i Berlin? Har dessverre bare tilgang til buss, tog, trikk osv.

Endret av ;_;
Lenke til kommentar

Berlin nå på søndag, deretter Essex i påsken. Noen steder/butikker etc dere kan anbefale å besøke i Berlin? Har dessverre bare tilgang til buss, tog, trikk osv.

"Dessverre" vil jeg ikke si er et ord i Berlin. De har veldig bra kollektivtilbud i Berlin så det er bare tull å tenke på bil der egentlig.

Lenke til kommentar

Hvis du er noenlunde ung (men gammel nok til å komme inn på utesteder) og ute etter en absurd kveld: Dr. Pong. Nattklubb og bordtennismesterskap i ett. East side gallery er obligatorisk, likeså Holocaust-minnesmerket, Brandenburger Tor og omkringliggende herligheter. En gratsi byvandring begynner på Starbucks rett bak Brandenburger Tor noen ganger om dagen, gjør gjerne dette så tidlig som mulig i oppholdet. Finn deg en fin kafé i Kreuzberg. Pergamon-museet om interessene heller i den retning. KaDeWe og KuDamm for tradisjonell shopping.

In other news: et besøk i Sarajevo burde vært obligatorisk del av norsk skolegang.

Endret av Euklid
Lenke til kommentar
(...)Deretter in

nom Budapest, Pecs, Sarajevo, Beograd, Sofia og Istanbul.

Kan sterkt frabefale Sofia-Istanbul frem til midten av april; en bro like før den tyrkiske grenseovergangen er under ombygging, på denne strekningen går det nå buss. At det hele tar noen timer lengre er ikke nødvendigvis særlig kritisk, å måtte krysse tyrkisk grense i en kø med harrybusser er langt verre. (Om man trodde nordmenn på Svinesund var besatt har man ikke sett en flokk tyrkere på smuglertur. Det hører med til historien at min bagasje ikke ble sjekket i det hele tatt på noen grenseovergang -- nordmenn med ryggsekk er kanskje ikke kjent som storsmuglere.)

Strekket fra Beograd til Sofia var tildels spektakulært der toget tråkler seg gjennom dype raviner, i andre seksjoner er fjellene mer i bakgrunnen:

5571024785_28c8c14602.jpg

Man kom da frem til slutt:

5571025057_3b4742fbdf.jpg

Postet med utsikt til Asia fra sofaen jeg sitter i. :)

Endret av Euklid
Lenke til kommentar

Ihvertfall ikke til Delhi, Agra, Ranthambore, Jaipur og Pushcar. Etter 8 dager og 150 mil i bil er jeg mettet på slum, søppel, fattigdom og kaotisk trafikk.

Da likte jeg de påfølgende 7 dagene jeg var i Dubai mye bedre.

Endret av christdi
Lenke til kommentar

Neste turen min går til Tyrkia, nærmere bestemt Fethiye og Side og noen andre småsteder. Vi skal være der i en tre ukers tid, så det blir en liten rundreise selv om det ikke er så store distanser.

Skal prøve å få til en tur til Budapest i løpet av høsten og

Har veldig lyst til å reise fra Istanbul til Beijing med buss, tog, haik og esel, men det får bli ved en senere anledning.

Lenke til kommentar

Vant en gratistur til Thailand på torsdag. :cool: Den er kun Oslo-Bangkok i oktober (er vel ikke akkurat optimal sesong?) så jeg får bestemme selv om jeg stikker til Koh Lanta, Koh Samui, Phuket eller om jeg stikker til Chiang Mai i nord.

Før oktober skal jeg til Vietnam og Kambodsja i Juli.

Faen, blir mye sør-øst Asia i år gitt.

Lenke til kommentar

Har veldig lyst til å reise fra Istanbul til Beijing med buss, tog, haik og esel, men det får bli ved en senere anledning.

Ikke en dårlig plan. (Skjønt jeg har svært klare minner etter å ha blitt holdt våken av et ubrukelig esel i Himalaya; tror jeg ville holdt meg til hest.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...