robertaas Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Tajikistan 21 september, sykkel tur. 3000kr med air balticSpennende, men er det ikke kronglete å få visum via London? Lenke til kommentar
wailer Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 fra 1.juli i år får norske statsborgere + 30 andre land visum på flyplassen så veldig lett:) 30 dager for 25 dolllar:) hvis du skal reise i Pamir områdene må du ut med 50 dollar til for tillatelse Lenke til kommentar
koots Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Sør-Afrika i høstferien. Satser på at flyene ikke er så fulle som da jeg var i USA nylig. Brukte 3 dager bare på å reise bort. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Jeg aner faktisk ikke. Sitter og ruger på en Moskva tur i oktober, men da må jeg nok få ut fingeren snart og bestille og ordne med visum osv. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Vel, da er ihvertfall bryllupsreisen bestilt. 23. juni 2010 blir det cruise i Karibien med verdens største cruiseship Oasis of the Seas. Reiseruten er Fort Lauderdale - til sjøs - Labadee, Haiti - Falmouth, Jamaica - til sjøs - Cozumel, Mexico - til sjøs - Fort Lauderdale. I tillegg skal vi også innom New York, og Disney Work. Gleder meg! Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Ai ai ai, finfint det Jeg har vært på cruise før så det er bare å spørre. Alkoholholdige drikkevarer er generelt sett dyrt ombord på finere cruisebåter da de prøver å forhindre "Danskebåt-rølp". Det var i hvertfall slik når jeg var der. Klèskode varierer fra selskap til selskap, men du må nok regne med minimum en dag hvor det er galla/fest aften og da er det fint om man stiller i lang kjole og dress (RCCL er vel norskt og kanskje ikke så stivt? Jeg dro med Italiensk rederi, og de elsker jo å kle seg opp etter alle kunstens regler). Labadee ble ikke særlig rammet av jordskjelvet såvidt jeg vet. På Cozumel gjelder det vel å ta seg en iskald Corona på stranden (mener å ha hørt at Corona er derfra?). Ft.Lauderdale er en fin og rolig by, som er langt mindre enn hektiske Miami. Hvis du er i Dinseyworlds Epcot Centre, ta en tur innom "Norge", der står de i bunad året rundt og har laget en liten stavkirke etc. Tja, god tur. Spør om det skulle være noe. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 På Cozumel gjelder det vel å ta seg en iskald Corona på stranden (mener å ha hørt at Corona er derfra?).Fra Mexico, men neppe fra Cozumel. Ellers skygget skipene fra RCCL og andre for solnedgangen da jeg var i Cozumel: Ellers var selve øyen en skuffelse. Kom deg om mulig inn til fastlandet hvor du kan se "Chicken Pizza", Tulum og forskjellige cenotes. Cenotes'en Dos Oljos er bra for huledykking. Ellers er det Playa del Carmen stedet hvor det var mye liv. Som strandklubben Mamitas hvor jeg ufrivillig kom med på denne videoen: http://www.youtube.com/watch?v=f2S9LRByLd8 Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 (endret) Ai ai ai, finfint det Jeg har vært på cruise før så det er bare å spørre. Alkoholholdige drikkevarer er generelt sett dyrt ombord på finere cruisebåter da de prøver å forhindre "Danskebåt-rølp". Det var i hvertfall slik når jeg var der. Klèskode varierer fra selskap til selskap, men du må nok regne med minimum en dag hvor det er galla/fest aften og da er det fint om man stiller i lang kjole og dress (RCCL er vel norskt og kanskje ikke så stivt? Jeg dro med Italiensk rederi, og de elsker jo å kle seg opp etter alle kunstens regler). Labadee ble ikke særlig rammet av jordskjelvet såvidt jeg vet. På Cozumel gjelder det vel å ta seg en iskald Corona på stranden (mener å ha hørt at Corona er derfra?). Ft.Lauderdale er en fin og rolig by, som er langt mindre enn hektiske Miami. Hvis du er i Dinseyworlds Epcot Centre, ta en tur innom "Norge", der står de i bunad året rundt og har laget en liten stavkirke etc. Tja, god tur. Spør om det skulle være noe. Hehe, det går nok fint siden jeg ikke drikker alkohol, og typen drikker sjeldent han også. Blir nok ikke det største problemet, vi setter av 100 000 til denne reisen. Tror pengene egentlig er det minste problemet. Det er gallamiddag, eller ihvertfall sånn at man må stille i finstasen på to middager så vidt jeg fikk beskjed om. Går nok fint, det skal bli koselig! Jeg tror nok jeg drar innom Norge, men vi avventer litt. Tror kanskje vi heller prioriterer New York i stedenfor (vi har planlagt New York uansett, men vet ikke helt om vi gidder Disney World). Vi får se hva det blir til rett og slett. På Cozumel gjelder det vel å ta seg en iskald Corona på stranden (mener å ha hørt at Corona er derfra?).Fra Mexico, men neppe fra Cozumel. Ellers skygget skipene fra RCCL og andre for solnedgangen da jeg var i Cozumel: Ellers var selve øyen en skuffelse. Kom deg om mulig inn til fastlandet hvor du kan se "Chicken Pizza", Tulum og forskjellige cenotes. Cenotes'en Dos Oljos er bra for huledykking. Ellers er det Playa del Carmen stedet hvor det var mye liv. Som strandklubben Mamitas hvor jeg ufrivillig kom med på denne videoen: http://www.youtube.com/watch?v=f2S9LRByLd8 Ja, det går mange utflukter, og jeg har faktisk problemer med å velge egentlig. Det blir ihvertfall en guidet tur til Tulum. Dykking blir det nok ikke så mye av for vår del, men jeg ser de har denne ekursjonen som kanskje kan være et greit alternativ til oss som ikke ønsker å dykke men samtidig ønsker å se livet under vann. Anyway, selskapet arrangerer mange fine turer, og slik det står nå så klarer jeg ikke helt å velge, men jeg ser at disse kan være interessante: Cancun Highlights & Shopping Tulum Mayan Ruins Express Reef Explorer Semi-Sub Tulum Ruins & Beach Break Cozumel Island Tour Gleder meg også til Haiti, har jo familie der. Vi får se hva som skjer. Uansett, i Haiti kunne vi kanskje tenkt oss å være med på noe av dette: Dragon's Tail Coaster Castaway at Malfini Beach Discover Haiti Coastal Cruise Haitian Cultural Tour at Paradise Cove & Beach Break Forresten, må man ha visum til havnene man besøker? Endret 28. august 2010 av yvonne2 Lenke til kommentar
Sweetpea Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Min neste ferie går til Tyrkia - Side. Reiser om 11 dager Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Du får kose deg, Side er en veldig hyggelig plass! Lenke til kommentar
Sweetpea Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Du får kose deg, Side er en veldig hyggelig plass! Takk for det Jeg var på samme plass i fjor også, bare annet hotell. Veldig fin plass, ja. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Hvis du skal til Side finner du mye info på denne litt uoversiktlige hjemmesiden. Pass på å få med deg tyrkisk bad, hamam. http://www.bergqvist-side.se/Side.htm Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Neste stopp: Berlin. 6-8 uker eller så, tror jeg. Lenke til kommentar
Elen Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Hawaii - reiser 26. sept og blir borte i nesten 3 uker. Lenke til kommentar
wailer Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 (endret) Tajikistan 21 september, sykkel tur. 3000kr med air baltic turen begyner og nærme seg nå. Etter Tajikistan så blir det Kyrgyzstan så Kina. etter jeg kommer inn i Kina så er planen A. komme meg til Lhasa og sykle Friendship Highway til Kathmandu, videre til India og feire jul der, så til Bangladesh og fly til Kuala lumpur og hjem B. sykle rundt i kina får å så ned til sør asia for jul og nyttår så hjem. har fått 6månders multi entry visum til kina men bare 60dagers opphold om gangen noe som gjør det litt vanskelig. Endret 10. september 2010 av wailer Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Har akkurat bestilt billetter til Istanbul, fra 27. desember til 5. januar. Reiser sammen med en kamerat. Var i Istanbul i 2007, men bare i tre dager, så dette gleder jeg meg til. Lenke til kommentar
sk1rty Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Ferdig som Grensevakt 7. jan. Reiser til Bangkok og sørøst-Asia 31. jan. Dimmetur:) Backpacking til pengene tar slutt. Så bruker jeg siste rest på flykontoen til å reise hjem! Gleder meg! Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Ikke en dum plan. Har du tenkt ut hvilke land du skal innom/hvordan du skal komme deg rundt etc.? (Dvs. buss & tog eller fly?) Greit å unngå for mange uplanlagte flights om budsjettet er trangt. Lenke til kommentar
sk1rty Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Det blir i hvertfall Thailand, Vietnam og Laos. Det er de som er spikret. Hva som skjer senere er usikkert. Jeg tenker å dra med tog og buss. Også ikke bare ta lange etapper for å komme meg til plasser, men oppleve på veien. Men er mulig jeg reiser med fly fra Bangkok til Ho Chi Ming med fly siden jeg har noen bonus poeng hos Thai Air jeg kan bruke. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Sjekk ut følgende selskaper: Air Asia Nok Air Tiger Airways Bangkok Airways Vietnam Airlines Lao Aviation Jetstar Asia og Viva Macau. Der har du en gjeng med billig-selskaper i traktene du skal til Lykke til på reisen, det er dritbillig å fly disse selskapene rundt omkring. Billig i Asia vettu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå