Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
God tur! Barcelona er en knall by og veldig variert - bra uteliv, en mengde severdigheter, og en helt fin bystrand hvis man trenger avkobling/avkjøling. Skal definitivt tilbake dit :love: Det kan dog være litt tricky å finne bra steder å spise - styr unna turistfellene rundt Las Ramblas - men er man villig til å gå litt så finner man mye bra.

Takk! det høres bra ut ;)

Lenke til kommentar

Har akkurat solgt leiligheten, og levert inn oppsigelse til jobben så 1. september setter jeg meg på flyet til Shanghai og blir der i to dager før jeg drar videre til Yantai, en by litt lenger nord i Kina. Der skal jeg trene tai chi fist, wing chun, baji fist, chi kung og xingyi fist (kung fu for de som ikke skjønte det) i ca 6 måneder.

Etter dette oppholdet har jeg ingen anelse om hvor jeg skal dra, dvs jeg vil se alt i Asia, men vet ikke helt hvordan jeg skal løse det på billigst mulig måte å komme meg rundt. Jeg vet at fra Shanghai går det ferge til Osaka i Japan som står særdeles høyt på listen, men problemet er at fra Japan igjen er alt så jævli dyrt. Og en annen ting er at jeg kunne tenkt meg å reist fra Beijing til Yunnan, Yangshuo, Dali, Guilin, Chengdu, Xian og videre til Lhasa. Fra Lhasa vet jeg at det er mulig å krysse grensen til Nepal lengere sør-vest.

Noen forslag til dette? Vurderer veldig sistnevnte alternativ og spare Japan tilslutt før jeg setter kursen hjemover eller hva jeg enn gjør.

når du først skal til Dali kan du ikke gå glipp av Lijang.

har sykt lyst og dra tilbake til kina igjen (var der 3 månder i 2007) så ender garantert opp der igjen senre i år. har blitt bedt på en 4 månders sykkel tur rundt i kina fra oktober men har egentlig planer om guam, palau osv da. men kina frister faktisk mere for øyebliket

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kom akkurat tilbake fra en langweekend i Berlin.

Neste ferietur blir til USA i midten av oktober. Én uke i Florida først, før vi bruker litt over en uke på å kjøre fra Chicago til Las Vegas (delvis på Route 66) og blir der i en ukes tid.

Lenke til kommentar

Var på interrail i sommer for første gang på 35 år. Kan godt tenke meg å gjenta det, men vil da kanskje fly ned til mellomeuropa for å slippe kjedelige transportetapper med tog.

Min neste ferie blir antakelig til en eller kanariøy i desember.

Lenke til kommentar

Var på interrail i sommer for første gang på 35 år. Kan godt tenke meg å gjenta det, men vil da kanskje fly ned til mellomeuropa for å slippe kjedelige transportetapper med tog.

Selv ivrige togentusiaster kan gå lei av all tiden det ta etter hvert. Skriver dette i Hong Kong, har ikke flydd siden Moskva, og har mildt sagt ikke reist korteste veien hit heller -- kjenner det skal bli greit å gjøre ting på den enkle måten med fly på hjemturen. Fly + tog er optimalt, beste fra begge verdener.

Min neste "ferie" (kalles det ferie når jeg har tenkt til å reise fulltid i noen år ...?) går antageligvis ned Aurlandsdalen, med mindre jeg skal regne opphold i Singapore og London på vei hjem som separate greier.

Lenke til kommentar

Jeg flOy ned til Istanbul ogsA har jeg fly tilbake fra Krakow, kan absolutt anbefales, ikke var det dyrt heller (rundt 1000 kroner til sammen).

Lenke til kommentar
Selv ivrige togentusiaster kan gå lei av all tiden det ta etter hvert. Skriver dette i Hong Kong, har ikke flydd siden Moskva, og har mildt sagt ikke reist korteste veien hit heller -- kjenner det skal bli greit å gjøre ting på den enkle måten med fly på hjemturen. Fly + tog er optimalt, beste fra begge verdener.
Jeg kunne godt tenkt meg å fly til Shanghai og ta flytoget der. :cool:

Da jeg forrige måned dro ut til Scilly-øyene tok jeg tog fra London til Penzance og båt videre derifra. På øyene var de overrasket over at jeg ikke fløy hele veien.

Ellers er det en fin kombinasjon å fly til Paris, ta TGV til Nice og fly hjem derfra.

Lenke til kommentar

Hvordan er Interrail? Hvilke byer besøkte du og hvilke vil du foreslå?

Hvor lang tid i forveien plannla du? skal man starte å planlegge nå eller det for tidlig(tenker på neste sommer)? Når kan man bestille billetter?

Spør alle som har reist med interrail egentlig.

Lenke til kommentar

Var en måned på interrail i sommer å det var herlig :) De beste stedene må ha vært Berlin, Nice, Zell am se, Hvar, Nice og Barcelona(pga vm finalen)

Vi planla egentlig ikke så mye å det er helt opp til de som reiser om de vil ha impuls ferie eller veldig planlagt med datoer og booket hostel rom.

Neste gang skal jeg fly til Istanbul men hadde flydd uansett om jeg skulle bare i sentral europa feks for vi brukte masse tid å ganske mye penger på å komme oss ut av Skandinavia.

Lenke til kommentar

Vi skal til Kreta førstkommende mandag:D Gleder meg skikkelig! Skal være der i 12 dager, og bare slappe av, nyte sola og stranda. Pluss reiste til blant annet "Knossos" og andre fine historiske steder:) Noen som vil dele sine fine og minnerike opplevelser i Kreta med oss? :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...