Attityd Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 (endret) Har nettopp vært på treningsleir, fotball i Lloret de Mar utenfor Barcelona. Chill, men tror nok ikke jeg drar dit igjen. Nå er det påskeferie i distant lands på Sunnmøre. Internasjonalt orientert. Endret 1. april 2010 av Attityd Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Denne måneden går turen til Gardasjøen. Etter dette er kun 3 nye turer booket. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Denne måneden går turen til Gardasjøen. Etter dette er kun 3 nye turer booket. Jobber du på fly eller noe? Var da svært til reising. Lenke til kommentar
koots Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Noen langhelg i USA ble det ikke, men nå har vi i det minste bestilt billetter til Spania sammen med noen venner av familien. Drar i slutten av juni. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Jobber du på fly eller noe? Var da svært til reising.Hehe, da hadde jeg ikke jobbet mange dagene i måneden. Har man reising som hobby må man jo minst ta seg en tur i måneden. Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Jobber du på fly eller noe? Var da svært til reising.Hehe, da hadde jeg ikke jobbet mange dagene i måneden. Har man reising som hobby må man jo minst ta seg en tur i måneden. En utenlandstur i måneden? Må jo koste svært mye. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Hna er flink til å finne tilbud. Regner heller ikke med at han bor på 5* deluxe hoteller hele tiden heller. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 (endret) Å reise trenger absolutt ikke være dyrt. Er vant til å finne billige flyturer og bor heller ikke altfor dyrt selv om jeg holder meg unna shabby steder med dårlig beliggenhet. For neste tur fant jeg et sted med god rating, god beliggenhet, eget bad/dusj, tv og frokost til 300 NOK inkludert skatter og avgifter. Prøver av og til 5-stjerners, men da må det være valuta for pengene. Var på forrige reise innom et slikt sted med god beliggenhet, grei standard og jacuzzi på terassen. 800 NOK inkludert frokost og skatter midt i høysesong. Endret 15. april 2010 av robertaas Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Jeg må si jeg likte badekaret på verandaen. Er det i Spania? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Isla Mujeres i Mexico. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Har omsider kommet forbi fabuleringsstadiet for sommerens ekspedisjon, har booket en liten stabel flybilletter i kveld. Reiser med tog fra Moskva til Beijing med stopp i Irkutsk og Ulan Bator, drar etter det rundt i Kina noen uker, så Hong Kong -> Singapore -> London -> hjem. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Den Transsibiriske Jernbane? Den må du virkelig fortelle oss om etter at du har kommet hjem. Har tenkt på denne en stund da jeg har en fascinasjon for Russland, men jeg tenker at det vil bli lang tid i tog og lite å se (mye vidder og tundra?) Har du leid en egen kupè eller bor du sammen med andre folk etc? Kunne tenke meg det selv. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Transsibirske, ja. Drar med en kamaerat -- i teorien kunne vi booket kupé for oss selv hele veien, men det ville ødelagt mye av opplevelsen; mye av moroa er å møte artige typer underveis, det gjør vi ikke om vi forskanser oss inne på en dyr kupé. Har snakket med et par som tok toget fra Moskva -> Vladivostok, det vil si hele Russland på tvers. Her var det visstnok i overkant lenge med tundra utenfor vinduet. Vi er ikke fullt så hardbarkede, og hopper av ca. midtveis i Sibir for å ta toget gjennom Mongolia og inn i Kina, så da blir forhåpentligvis ikke dette så påtrengende. Ser for så vidt frem til å se på tundraen en dag eller to, å krysse Gobi-ørkenen tror jeg også blir en fin opplevelse. Lengste etappe på toget blir 4 dager (Moskva -> Irkutsk), mulig vi synes dette blir litt vel lenge, de andre strekkene er jeg ikke bekymret for. Hele turen kommer til å ta rett under et par måneder, så de ~8 dagene vi tilbringer på den Transsibirske jernbanen bekymrer meg ikke så voldsomt. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Skal til München på fredag. Reiser videre ned til Nice. Får håpe ikke Island ødelegger for meg. Lenke til kommentar
Muzungu Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Har omsider kommet forbi fabuleringsstadiet for sommerens ekspedisjon, har booket en liten stabel flybilletter i kveld. Reiser med tog fra Moskva til Beijing med stopp i Irkutsk og Ulan Bator, drar etter det rundt i Kina noen uker, så Hong Kong -> Singapore -> London -> hjem. Jeg vurderer selv å ta den transmongolske jernbanen, men jeg planlegger så mange turer (prioritering er noe dritt). Hadde vært veldig gøy med en tråd om hvordan turen var, etter at du har komt hjem. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 EnglandNoe mer spennende enn London? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå