Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?

Anbefalte innlegg

Fra spøk til litt mer alvor.

Kan tenke meg en slik tur selv.

Kikke i butikker uten å måtte kjøpe noe.

Sitte på en café, slappe av og se på livet (les: Damene)

Stikke innom en pub og ta en Guinness før jeg rusler videre

Se en musikal som jeg får billig fordi jeg kan ta et enkelt sete.

Droppe innom en annen pub og komme i snakk med fremmede fordi jeg er alene

etc.

Det eneste negative er det å spise alene. Noe jeg har gjort litt for ofte i forbindelse med jobbreiser.

God tur - nyt det fordi du fortjener det (antar jeg)

Sam

litt misunnelig

Endret av SamBell
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Skal inn i millitæret neste uke, så blir en stund til neste ferie :(

Men, har funnet ut hvor jeg skal, og turen går til Toronto, for så å kjøre opp til Quebec City. Tar og stopper langs veien + ta noen dager i USA. Ikke før i mai 2011, men gleder meg allerede :)

Lenke til kommentar

Skjønner nesten ikke at du orker å reise så mye jeg. For all del: jeg elsker å reise, men blir det ikke litt "rutine"? Personlig synes jeg noe av det som er morsomst med å reise er litt av ventinga også - og at det ikke er noe jeg gjør hver dag. Bygge opp spenningen og virkelig se fram til noe.

Nåvel, det er meg. Har fått bestilt meg tog til Gardermoen, deretter Gardermoen-Gatwick (skal være i London i to netter) og deretter fly igjen hjemover fra Gardermoen. Gleder meg noe helt sinnsykt, dette har jeg sett fram til lenge! :)

Lenke til kommentar

Rutine? Kan lett tenke meg et verre tidsfordriv enn å planlegge reiser. Og jeg må jo stadig vente på neste tur.

Om man slutter å være spent på neste reise eller ikke storkoser seg når man er ute på eventyr så må man selvsagt vurdere å skifte hobby. Det er jo så mye spennende der ute som bare venter på at man kommer. :p

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Skulle ønske jeg kunne reise så mye! Hater å fly (jeg har en overdreven take-off-skrekk, men resten av flyturen, inkl. landing, er fint nok :p ), men elsker å reise!

Min neste tur blir ikke før til sommeren (sannsynligvis hvert fall, student og lite tid og penger), og da blir det en treukers tur til USA sammen med kjæresten. Blir en opplevelsestur, så i løpet av de tre ukene hopper vi innom New York, Miami, L.A. og Las Vegas. Can't wait. :D

Veldig overrasket over hvor billig det faktisk var. Har alltid innbilt meg at det å dra til USA er ekstremt dyrt, men jeg antar at flyprisene har gått kraftig ned i løpet av det siste tiåret ... Hele turen, alle fly og alle hotell, endte hvert fall på 11 500,-, noe jeg synes var veldig bra!

Det blir mye fly da:

SVG - LHR - NYC - MIA - LAX - LAS - LGW - SVG

Stor sannsynlighet for å dø inni her et sted :ermm::p

Aldri vært i USA før så gleder meg til å oppleve dette landet og disse byene. :)

Lenke til kommentar

Det blir sikkert en spennende tur. Fly og spesielt hoteller får man billig i USA nå.

Skjønner du har tatt med byer du har hørt om om tror vil bli spennende, men du har antagelig ikke vurdert om det er riktig sesong for å reise til alle byene. Miami har ganske mye regn om sommeren og Las Vegas kan få ekstremt høye temperaturer.

BBC har en ganske god værguide som tar med "Discomfort from heat and humidity":

http://www.bbc.co.uk/weather/world/city_gu...tml?tt=TT001180

Lenke til kommentar
...., men du har antagelig ikke vurdert om det er riktig sesong for å reise til alle byene. Miami har ganske mye regn om sommeren og Las Vegas kan få ekstremt høye temperaturer.

Miami har vel regnbyger på ettermiddagen og i Las Vegas er en ikke mye ute.

Kjørte fra Las Vegas til San Diego for en del år siden. Vi målte 50 grader i ørkenen.

Når vi åpnet vinduet var det som å åpne stekeovnen.

Heten i New Orleans, med 9X prosent luftfuktighet er noe helt annet.

For meg virker det forøvrig som om enda en prøver å gjøre hele USA på tre uker.

Etter min mening er dette å bite over for mye, men det avhenger selvsagt av hvordan en utfører turen. I og med at en ikke får sett alt bør en heller ikke prøve å få sett 90%. Husk at det er ferie.

Lenke til kommentar
Rutine? Kan lett tenke meg et verre tidsfordriv enn å planlegge reiser. Og jeg må jo stadig vente på neste tur.

Om man slutter å være spent på meste reise eller ikke storkoser seg når man er ute på eventyr så må man selvsagt vurdere å skifte hobby. Det er jo så mye spennende der ute som bare venter på at man kommer. :p

Kunne ikke være mer enig! Halve moroa med å reise er jo å kjøpe reisehåndbøker, lese på internett etc og planlegge turen.

Lenke til kommentar

Om man slutter å være spent på meste reise eller ikke storkoser seg når man er ute på eventyr så må man selvsagt vurdere å skifte hobby. Det er jo så mye spennende der ute som bare venter på at man kommer. :p

Kunne ikke være mer enig! Halve moroa med å reise er jo å kjøpe reisehåndbøker, lese på internett etc og planlegge turen.

Ellers så har man de litt mer spesielle som planlegger reiserute etter hvilke selskap og flytyper man kan fly med :p

Lenke til kommentar
Skjønner du har tatt med byer du har hørt om om tror vil bli spennende, men du har antagelig ikke vurdert om det er riktig sesong for å reise til alle byene. Miami har ganske mye regn om sommeren og Las Vegas kan få ekstremt høye temperaturer.

Det stemmer at byene er valgt ut ifra hva som virker mest interessant og spennende, men siden dette er første USA-tur blir det de største og for meg mest attraktive byene denne gangen. Jeg vil på en skikkelig oppleve-USA-tur mens jeg enda er ung. Jeg har sinnssykt lyst til å gå dypere i USA og dra til de noe mindre byene og stedene, roadtrip, osv., men det har jeg hele livet på og akter å gjøre en gang. Denne gangen ble det de mest attraktive. Ang. sesong og vær så er jeg klar over det. Regn i Miami gjør meg ingenting, men ørkenheten i Las Vegas på dagtid er ikke det jeg gleder meg aaaller mest til! Men overlever jeg -20 her hjemme om dagen, skal jeg overleve i motsatt ende av skalaen også. :p

For meg virker det forøvrig som om enda en prøver å gjøre hele USA på tre uker.

Etter min mening er dette å bite over for mye, men det avhenger selvsagt av hvordan en utfører turen. I og med at en ikke får sett alt bør en heller ikke prøve å få sett 90%. Husk at det er ferie.

Ferie er det, men nå har jeg to år på rad dratt på sydenferie hvor ferien rett og slett består av å ikke gjøre en dritt. Det er jeg lei av, denne ferien blir det opplevelser for alle pengene! Men det blir likevel en kombinasjon, blant annet kommer nok noen av dagene i Miami og kanskje L.A. til å bestå av lite annet enn daffing på stranda/ved bassenget, og i New York, L.A. og Vegas blir det mye "gå-rundt-og-shoppe-og-se-hvor-vi-havner". Litt skal man tross alt slappe av. Men for meg er faktisk ikke gleden ved ferier å slappe av ved bassenget, selv om også det hører med, det er å se og oppleve ting, få inntrykk, kjenne på en annen kultur, osv. Jeg blir rett og slett rastløs på ferier der jeg har for lite å gjøre. Er klar over at dette er store byer med MASSE og se, men jeg ser meg heller ikke nødt til å se alt. Er god til å planlegge, så jeg velger ut det som er viktig og interessant for meg, og ser og opplever det. Ellers tas det en del på sparket ved å bare gå rundt og se. Har 5-6 dager i hver by, og tror det skal holde til å dekke behovet mitt for hva jeg ønsker å se. :)

Lenke til kommentar

Det høres ut som om vi har en temmelig lik vinkling til ferie og reiser (og fotballag). For meg er det faktisk en opplevelse å bare gå i en dagligareforretning og se på utvalget.

Anbefaler at dere kommer dere litt ut av byene og opplev litt av livet på landsbygden.

Ikke ha for store forventninger til Los Angeles. Egentlig syv sammenvokste landsbyer og en haug med veikryss. Strendene er fine, men damene er ikke helt som på film.

Lenke til kommentar

Hehe, det er bra!

Los Angeles har jeg lest mye om, og ser at folk flest er litt skuffet, ja. Ser frem til å besøke strendene, Hollywood og antakeligvis en temapark, men er nok den byen jeg er minst "gira" på av de fire. Men skal nok greie å finne noe av interesse der også, for eksempel kunne det være en idé å bruke L.A. som sted å shoppe hvis det er bra butikker der. Skal hvert fall besøke noen av disse outlet-sentrene. :) Ellers håper jeg å komme litt utenfor byene også, ja, spesielt kanskje i L.A. og Miami (lyst å dra til Key West blant annet, om det lar seg gjøre). Og i Las Vegas blir det definitivt en tur til Grand Canyon, elsker slike naturfenomen som bare tar pusten fra deg!

Hvis du eller andre har tips til noe som må oppleves så skrik ut. :)

Lenke til kommentar

Da har vi bestillt ferie. Skal til Sharm El sheik med mamma og bror i vinterferien. Det blir fett siden jeg ikke har vært på ferie med bror siden jeg var 6 år og han 16. Vi reiser med apollo. Noen som har tips til hvilken strender som er best? tenker spessielt på snorkling. Noen reatauranter? Noe vi bør ungå?

Endret av andersio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...