Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Theo343 skrev (2 minutter siden):

Portugal frister. Man må ikke nødvendigvis fly dit. Usikker på om det går type bilferge aka kiel ferge dit.

Man kan evt kjøre ned hvis man ikke kan fly. Jeg kan ikke fly selv, så derfor må jeg kjøre bil til dit jeg skal. Nå først Frankrike om 2 uker, så Frankrike til sommeren igjen :) Ja jeg er frankofil hvis det var noen tvil om det :thumbs:

• Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, leticia said:

Man kan evt kjøre ned hvis man ikke kan fly. Jeg kan ikke fly selv, så derfor må jeg kjøre bil til dit jeg skal. Nå først Frankrike om 2 uker, så Frankrike til sommeren igjen :) Ja jeg er frankofil hvis det var noen tvil om det :thumbs:

Hehe ja, det tas ofte bilferge som danskebåten eller kielferga for å begrense kjøretiden litt "mens man sover". Så det benyttes bil her også. Det er ikke jeg som ikke kan fly men en av de som er med meg og jeg er selv veldig glad for å slippe flyplass stresset (ugh). Tar heller gjerne en koselig roadtrip.

Frankrike er også et land jeg kommer til å utforske mer sammen med Italia, Nederland, Beliga og Østerrike. Hva slags bil kjører du? 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (2 minutter siden):

Hehe ja, det tas ofte bilferge som danskebåten eller kielferga for å begrense kjøretiden litt "mens man sover". Så det benyttes bil her også. Det er ikke jeg som kan fly men en av de som er med meg og jeg er selv veldig glad for å slippe flyplass stresset (ugh).

Frankrike er også et land jeg kommer til å utforske mer sammen med Italia, Nederland, Beliga og Østerrike. Hva slags bil kjører du? 

Jeg kjører Golf :) 

Lenke til kommentar
Just now, leticia said:

Jeg kjører Golf :) 

Golf er en fin bil. Nå er jeg litt høy så jeg kjenner jeg må ha en større bil før jeg begir meg ut på de lengste turene. Men alt går med nok hvilepauser. Jeg har selv en elbil i den størrelsesklassen (lading er null stress i dag) men ser på noe større for mer komfort og plass til lange turer.

Har også tittet på Kl.B bobil for formålet i snart 10 år men får ikke ut fingeren der 😛

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (3 minutter siden):

Golf er en fin bil. Nå er jeg litt høy så jeg kjenner jeg må ha en større bil før jeg begir meg ut på de lengste turene. Men alt går med nok hvilepauser. Jeg har selv en elbil i den størrelsesklassen (lading er null stress i dag) men ser på noe større for mer komfort og plass til lange turer.

Har også tittet på Kl.B bobil for formålet i snart 10 år men får ikke ut fingeren der 😛

Jeg har faktisk kjørt ned dit i en UP også, det gikk bra det og :)

Lenke til kommentar
1 minute ago, leticia said:

Jeg har faktisk kjørt ned dit i en UP også, det gikk bra det og :)

Nå er nok du ung og sprek så ryggen er sikkert noe mer på lag 😛 Men alt går om man setter viljen til. Kjørte 50 mil i strekk i 2021 med 2 korte strekk og matpauser og kjente det ble litt mye i min lille bil så jeg trenger en bil med bedre seter først og fremst. Men igjen, alt går ja :D takk for motivasjonen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (Akkurat nå):

Nå er nok du ung og sprek så ryggen er sikkert noe mer på lag 😛 Men alt går om man setter viljen til. Kjørte 50 mil i strekk i 2021 med 2 korte matpauser og kjente det ble litt mye i min lille bil så jeg trenger en bil med bedre seter først og fremst. Men igjen, alt går ja :D takk for motivasjonen.

Jeg er i 40  - årene så så ung og sprek er jeg nok ikke. Men jeg har massasje i setet på golfen, så det hjelper på når det begynner å gjøre vondt. Ene gangen fikk jeg betennelse i ankelen på gassfoten også, så mye som kan skje. Jeg passer på å ta pause etter 2,5 - 3 timer. Det er ikke bra å bli sittende for lenge om gangen :)

Lenke til kommentar
10 minutes ago, leticia said:

Jeg er i 40  - årene så så ung og sprek er jeg nok ikke. Men jeg har massasje i setet på golfen, så det hjelper på når det begynner å gjøre vondt. Ene gangen fikk jeg betennelse i ankelen på gassfoten også, så mye som kan skje. Jeg passer på å ta pause etter 2,5 - 3 timer. Det er ikke bra å bli sittende for lenge om gangen :)

Såpass  😮 Ja VAG har flotte biler og jeg har sverget til de tidligere i livet og det blir nok en VAG neste gang og har tittet biler med samme massasjefunksjon. Jeg tar også pauser etter 2.5 til 3 timer og synes det fungerer godt.

En ting jeg forøvrig elsker med bilen min (3 år gammel) er adaptive cruise control kombinert med lane assist. Det gjorde kjøringen så mye mindre belastende at jeg ikke ble sliten av litt lengre turer lenger. Jeg svipper innimellom over til sverige bare for å få litt avveksling fra Norge (ingen utpreget harry handler) og da var jeg like kvikk og rask med energi etter disse turene. Nå lar jeg ikke bilen "kjøre for meg" i den grad at jeg ikke følger med og er observant men det var en fantastisk forskjell.

Men bedre sete i neste bil vil hjelpe mye og da er alt i boks for Nederland, Frankrike, Italia, Portugal osv :D

Bilferie og roadtrips er godsaker.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (33 minutter siden):

Såpass  😮 Ja VAG har flotte biler og jeg har sverget til de tidligere i livet og det blir nok en VAG neste gang og har tittet biler med samme massasjefunksjon. Jeg tar også pauser etter 2.5 til 3 timer og synes det fungerer godt.

En ting jeg forøvrig elsker med bilen min (3 år gammel) er adaptive cruise control kombinert med lane assist. Det gjorde kjøringen så mye mindre belastende at jeg ikke ble sliten av litt lengre turer lenger. Jeg svipper innimellom over til sverige bare for å få litt avveksling fra Norge (ingen utpreget harry handler) og da var jeg like kvikk og rask med energi etter disse turene. Nå lar jeg ikke bilen "kjøre for meg" i den grad at jeg ikke følger med og er observant men det var en fantastisk forskjell.

Men bedre sete i neste bil vil hjelpe mye og da er alt i boks for Nederland, Frankrike, Italia, Portugal osv :D

Bilferie og roadtrips er godsaker.

Syns det er kjekt å kunne kjøre med bil for å ha bil lett tilgjengelig uten at man trenger å leie en på bestemmelsesstedet. Da kommer man seg lettere rundt. Men jeg må ærlig innrømme at jeg skulle ønske at jeg hadde hatt muligheten til å fly for å komme fort fram. (det handler ikke om flyskrekk, men noe annet). Det er greit med cruise control, men den går bare opp til 160, så hvis man vil kjøre fortere på autobahn f.eks, så holder ikke det. 

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (4 timer siden):

Det er også noe annet enn flyskrekk for passasjeren her. Men bil og bilferge er helt greit.

Bilferge (med overnatting) kan jeg ikke ta sjansen på, men ferja mellom Kristiansand og Hirtshals funker stort sett greit. Men det er likevel den farligste delen av turen den ferja der, men sånn er det når man ikke er koblet til resten av Europa via fastlandet. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, leticia said:

Bilferge (med overnatting) kan jeg ikke ta sjansen på, men ferja mellom Kristiansand og Hirtshals funker stort sett greit. Men det er likevel den farligste delen av turen den ferja der, men sånn er det når man ikke er koblet til resten av Europa via fastlandet. 

Oh 😮 Jeg har ikke oversikt over ulykker med disse fergene men kanskje jeg bør sjekke det 😛

Lenke til kommentar
leticia skrev (2 timer siden):

Hva er det som gjør fergeturen farlig? Er det faren for storm i Skagerak eller fulle folk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...