Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Booket" to uker i huset til foreldrene mine i Florida fra 17. mai. Jeg og noen kompiser skal over og kose oss.

 

Får se om vi holder oss i Florida, eller om vi kjører litt nordover også. Har en bror som bor i MS, så det kan hende jeg tar en tur opp dit i samme slengen.

 

Bortsett fra den ferien, så planlegger jeg å ta meg en langhelg et eller annet sted snart. Har ikke bestemt hvor enda. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Spørsmål til dere storreisere, som robertaas: Hva slags form for arbeid er det som betaler så godt og samtidig er så fleksibelt?

 

 

Selv er jeg midt i studiene mine for øyeblikket og ikke akkurat i noen posisjon til å reise noe sted, men om jeg er litt sparsommelig har jeg forhåpentligvis råd til en liten Europa-rundtur når sommeren kommer.

Lenke til kommentar
Spørsmål til dere storreisere, som robertaas: Hva slags form for arbeid er det som betaler så godt og samtidig er så fleksibelt?
Man trenger på ingen måte være millionær eller ha masse ekstra fri, det hele handler om prioriteringer:

-Om man ikke bruker penger på bil, tobakk, alkohol og holder igjen på annet forbruk får man mye disponible midler.

-Om man er med på flere mailinglister og følger med på spesialtilbud så får man mye mer reise for pengene.

-Om man utnytter helligdager og fridager og stort sett reiser på helgeturer får man plass til mange turer i løpet av året.

Selv er jeg midt i studiene mine for øyeblikket og ikke akkurat i noen posisjon til å reise noe sted, men om jeg er litt sparsommelig har jeg forhåpentligvis råd til en liten Europa-rundtur når sommeren kommer.
Jeg reiste faktisk en god del da jeg studerte, stort sett i Europa, men klarte også turer utenfor. Da måtte jeg kontrollere privat forbruk enda strengere og ofte reise jeg kronglete for å få det billig. Tok jeg interrail sov jeg nesten bare på tog. Fordelen da jeg studerte var at jeg kunne bruke mye mer tid per reise.
Lenke til kommentar

Enig med Robert Aas. Jeg har en kamerat som har bil. Den sluker masse penger. Jeg har ikke bil sjøl. Jeg røyker heller ikke, går relativt sjelden ut på byen og lignende. Jeg har nok generelt et nokså lavt forbruk. Men jeg liker å reise. Den 24. oktober skal jeg på en ukes ferie til Napoli-bukta. Skal besøke Pompei, Capri, Sorrento og Amalfikysten. Det tror jeg blir veldig bra. Ser særlig fram til Pompei!

Lenke til kommentar

Pompei er virkelig en stor opplevelse. Det er et ganske stort område så forbered deg litt på hva du ønsker å få med deg. Og det er også virkelig imponerende hvor gjennomtenkt og regulert byen og infrastrukturen var. Her har man fortau, fotgjengeroverganger, vanntoalett, offentlige bad, bakere, bordeller, amfiteater, etc.

 

Husker jeg også ble fasinert av en liten fontene ved jernbanestationen utenfor. En pingpong-ball balanserte på en vannstråle. Små barn, store gleder. :p

Lenke til kommentar

Min neste reise går til litauens hovedstad Vilnius. Har blitt fortalt at Gamlebyen der er fantastisk og at maten er utmerket. Dessuten er det så billig å hande der. Har funnet en solid turoperatør og allerede bestilt reisen.

*fjernet link*

Endret av Juliess
Fjernet reklamelink
Lenke til kommentar
Gamlebyene i Riga og Tallinn synes jeg er mye mer interessante å se. Har nylig vært i alle de 3 byene. De 2 andre byene føltes også mye tryggere. På hjemreise fra Vilnius traff jeg mange med lignende oppfatning.

 

Jeg likte Tallinn bedre enn Riga. Var i begge to i juli. Riga var forsåvidt greit nok, men jeg var ikke overvettes imponert. Tallinn var langt mer sjarmerende.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lurer på å reise hele neste år, i mens jeg er ung og ikke-student. Planen er egentlig å søke meg inn på NTNU, men vurderer sterkt å ta et friår til (har ett nå, for å ta opp diverse fag). :p Noen synspunkter? Bør jeg utsette utdannelsen for å reise og kose meg ett år? Ser for meg at hvis jeg ikke reiser nå, blir det 5 år med utdannelse; fast jobb, kjærring, skrikerunger, Golden retriever og Volvo stasjonsvogn etter det, før jeg vet ord av det ...

 

Har spart opp ca. 200 000 på aksjer og litt småjobbing. Så skal klare meg, hvis jeg lever litt fattigslig. Er ikke så keen på slik "work and travel"-saker.

Endret av Mr. Bojangles
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...