Theo343 Skrevet 26. mai 2020 Del Skrevet 26. mai 2020 3 hours ago, robertaas said: Inn der man har rom går det greit, men ikke andre steder. Der jeg bodde var oppoldsrom og kantine i et eget bygg. Å ta med en pose med digre sko eller støvler med sne på inn til frokost blir litt rart, vått blir det også. Setter man skoene i en pose der de står er det vel mindre sjangse for at noen tar "feil". Spesielt om man har en pose som skiller seg ut. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. mai 2020 Del Skrevet 26. mai 2020 Da er hengelås mye bedre Skulle de ta dine sko, så går de på trynet ved første steg Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 27. mai 2020 Del Skrevet 27. mai 2020 Unektelig et eksotisk sted med sine egne utfordringer. Det er jo litt spennende å gå fra Nybyen ned til sentrum når det er langt til hus og man vet at isbjørn er sett der flere ganger. Lenke til kommentar
Korgutt Skrevet 27. mai 2020 Del Skrevet 27. mai 2020 Regner med at den ferien går til sofadelplasas med et par dagsutflukter til las verandas. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 27. mai 2020 Del Skrevet 27. mai 2020 Jeg har ikke bodd her mer enn snaut tre år, har hittil aldri opplevd å miste skoene mine selv om jeg er innom hotellene langt oftere enn de fleste. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 27. mai 2020 Del Skrevet 27. mai 2020 14 hours ago, robertaas said: Unektelig et eksotisk sted med sine egne utfordringer. Det er jo litt spennende å gå fra Nybyen ned til sentrum når det er langt til hus og man vet at isbjørn er sett der flere ganger. Det er nok mange turister som er bekymret for isbjørn også på den etappen der ja.. Blant fastboende er det nok svært få som er bekymret for det særlig i den lyse delen av året. Alle steder det er gatelys går jeg helt ubekymret uten bevæpning/skremmemidler. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 31. mai 2020 Del Skrevet 31. mai 2020 Seoul i November. Regner med at alt er normalt innen den tid, men man vet jo aldri. Har spart så mye penger ved å sitte inne hele dagen at jeg vurderer å legge til Tokyo på den turen. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 31. mai 2020 Del Skrevet 31. mai 2020 Håper man kan reise til spania i september/oktober, den som lever får se Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 1. juni 2020 Del Skrevet 1. juni 2020 Da blir det Svalbard i august. Flybillettene er greie, men hva faen for noen hotellpriser. Sjekker alternativer med noen lokale som muligens kan ordne noe.. Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 1. juni 2020 Del Skrevet 1. juni 2020 Danmark et par dager i juli. Tar Larvik-fergen denne gangen da jeg ikke orker reise med SAS pga deres corona-regler. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 1. juni 2020 Del Skrevet 1. juni 2020 tigerdyr skrev (1 time siden): Danmark et par dager i juli. Tar Larvik-fergen denne gangen da jeg ikke orker reise med SAS pga deres corona-regler. Du er klar over at de krever minst 6 bookede hotellnetter for å slippe deg inn i Danmark? Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 1. juni 2020 Del Skrevet 1. juni 2020 Min ferie. Er å legge meg i senga og ha ingen planer for morgendagen. Det er ferie for meg. Feriepengene mine er stort sett borte. Jeg har dyttet mange styggeregninger til denne tiden med vilje. Men det er greit Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. juni 2020 Del Skrevet 1. juni 2020 robertaas skrev (8 minutter siden): Du er klar over at de krever minst 6 bookede hotellnetter for å slippe deg inn i Danmark? Bare å booke 6 netter da Tåpelig krav da det ikke har noen hensikt Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 1. juni 2020 Del Skrevet 1. juni 2020 11 minutes ago, robertaas said: Du er klar over at de krever minst 6 bookede hotellnetter for å slippe deg inn i Danmark? Ja, men det gjelder ikke for meg da danske statsborgere slipper inn uansett, så det viktigste for meg var at jeg kan komme tilbake, hvilket heller ikke skal by på problemer siden jeg både arbeider og eier bolig her. Lenke til kommentar
Adrax Skrevet 1. juni 2020 Del Skrevet 1. juni 2020 Tror jeg avventer utenlandsferie til neste år og heller tar en roadtrip Nordland-Finnmark. Prisene på flybillettene er bare tragi-komisk. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 1. juni 2020 Del Skrevet 1. juni 2020 Dubious skrev (7 minutter siden): Bare å booke 6 netter da Tåpelig krav da det ikke har noen hensikt Joda, det har til hensikt å sikre inntekter til turistindustrien. Ingen svipptur eller helgetur altså. Og man må booke hotell utenfor Køben. https://www.visitdenmark.com/denmark/travel-essentials/coronavirus Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 2. juni 2020 Del Skrevet 2. juni 2020 Kan fortsatt ta helgetur, en må bare bestille hotell for 6 netter.. Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 2. juni 2020 Del Skrevet 2. juni 2020 1 hour ago, Dubious said: Kan fortsatt ta helgetur, en må bare bestille hotell for 6 netter.. Spørs hvor strenge de er. Hvis du må vise returbilletten kan det jo virke litt rart å påstå at man skal være der 6 dager hvis returbilletten er om 2 dager. Men ellers enig i at det er en tåpelig regel. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 2. juni 2020 Del Skrevet 2. juni 2020 (endret) Dubious skrev (2 timer siden): Kan fortsatt ta helgetur, en må bare bestille hotell for 6 netter.. Dette er som sagt gjort for å sikre inntekt til reisenæringen. Om man ser utstrakt bruk av kansellerbare bookinger og ikkeno oppmøte eller inntekt så må man regne med mottiltak. Endret 2. juni 2020 av robertaas Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 2. juni 2020 Del Skrevet 2. juni 2020 18 hours ago, Retroman said: Da blir det Svalbard i august. Flybillettene er greie, men hva faen for noen hotellpriser. Sjekker alternativer med noen lokale som muligens kan ordne noe.. Det er dyrt her ja, hvis du kjenner noen fastboende har de mulighet til å benytte seg av et tilbud for sine besøkende. Svalbard adventures har da ganske hyggelige priser på hotellovernatting. 990,- for dobbeltrom er jo ganske kurant. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå