BeyondALL Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Reiser til Gdansk den 5. okt. med 3 av mine brødre. Vi er altså fire gutter på 18-23 år. Noe vi bør få med oss i byen? Malbork Castle er bra, 45 min med tog. Det er en stor steinkirke i sentrum, fett å klatre opp på taket der. Så har de en kjent heisekran der som er veldig kjent fra middelalderen. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Ikke så mye europeiske julemarkeder, men dekorasjon som har tatt fullstendig av finner man i flere byer i sørøst-asia. Før jul får Orchard Road i Singapore det til å se ut som om MDG styrer Las Vegas. Singapore har også mange fine parker og strender å besøke, masse shopping og bra klima. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 Reiser til Gdansk den 5. okt. med 3 av mine brødre. Vi er altså fire gutter på 18-23 år. Noe vi bør få med oss i byen? Krzywy Domek i Sopot som ligger like ved. Det er en fordel å være edru når man ser det huset. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 30. september 2018 Del Skrevet 30. september 2018 (endret) Reiser til Gdansk den 5. okt. med 3 av mine brødre. Vi er altså fire gutter på 18-23 år. Noe vi bør få med oss i byen? Goldwasser. Byens egen likør/drink. Mye god mat og stemning på White rabbit bar forøvrig. Endret 30. september 2018 av Slettet-D7I5Gr2 Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 1. oktober 2018 Del Skrevet 1. oktober 2018 Krzywy Domek i Sopot som ligger like ved. Det er en fordel å være edru når man ser det huset. Malbork Castle er bra, 45 min med tog. Det er en stor steinkirke i sentrum, fett å klatre opp på taket der. Så har de en kjent heisekran der som er veldig kjent fra middelalderen.Krzywy Domek i Sopot som ligger like ved. Det er en fordel å være edru når man ser det huset. Er det lov å klatre på taket til kirka? Høres dritgøy ut! Goldwasser. Byens egen likør/drink. Mye god mat og stemning på White rabbit bar forøvrig. Takk for innspill alle tre Skal definitivs sjekkes ut alt sammen Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 1. oktober 2018 Del Skrevet 1. oktober 2018 Denne måneden går turen til Southampton hvor jeg også drar innom Salisbury hvor katedralen har et høyt gotisk tårn som folk reiser helt fra Russland for å se. Så går turen til Zagreb for å se om Kroatia også er bra i innlandet. Etter dette er 14 andre turer allerede booket. Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Neste reise blir til Edinburgh. Fint med gjensyn. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Drar til Norge for å feire jul og nyttår med familien, og for å gifte oss på rådhuset. Så drar vi direkte derfra på bryllupsreise til Amsterdam. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Gratulerer ? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Drar til Norge for å feire jul og nyttår med familien, og for å gifte oss på rådhuset. Så drar vi direkte derfra på bryllupsreise til Amsterdam. Gratulerer. Morsomt hvordan for noen som bor et sted som er eksotisk for nordmenn er eksotisk å dra et sted som er mindre eksotisk for nordmenn. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Hehe, ja, det kan du si. Det var hun som bestemte reisemålet. Har aldri vært der selv, så jeg synes det var et bra valg. Hun har aldri sett noen andre europeiske byer enn Oslo. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Neste reise blir til Edinburgh. Fint med gjensyn. Absolutt spennende by som jeg såvidt var innom igjen i høst. Har nylig oppdaget Victoria Street med Victoria terasse som er litt spesiell. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 14. oktober 2018 Del Skrevet 14. oktober 2018 Heisann. Sol og varme i en uke i februar. Ser på Kanariøyene pga pris (fattige studenter). Hva kan man vente seg på Kanariøyene i februar værmessig? Finnes det bedre alternativ i samme prisklasse? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. oktober 2018 Del Skrevet 14. oktober 2018 Heisann. Sol og varme i en uke i februar. Ser på Kanariøyene pga pris (fattige studenter). Hva kan man vente seg på Kanariøyene i februar værmessig? Finnes det bedre alternativ i samme prisklasse? Det er for det meste fint vær på Kanariøyene i februar, men lavere 20 om dagen og det kan hende du må ha le mot kjølig vind om du skal sle deg. Du må regne med 1 eller 2 dager med regn i løpet av en uke. Om kvelden er det kjølig, men ikke kaldt og man trenger lange ermer. Sjøen er 18-19 grader så ikke alle liker det. Basseng er kjøligere en sjøen om vinteren om de ikke er oppvarmet. Jeg vil si at oppvarmet basseng er et must om man skal til kanariøyene i februar... og det gjør hotellet dyrere. Du vil se billigere turer til middelhavsområdet og Marokko, men det er for kjølig der om du har tenkt bade. Men det er fullt mulig å kose seg i solveggen sammen med pensjonistene. Emiratene har litt mer stabilt vær og ca. 20 grader i vannet, litt varmere om dagen og litt kjøligere om natten. Det er nå charterturer til flere områder i emiratene. Det er brukt veldig mye penger på utbygging og det er mye imponerende å se på. Pass på at dette ikke er syden. For de fleste blir det ikke noen problemer, men skulle du slenge med leppa til politi eller fornærme noen lokale så vil du plutselig oppleve at det er strengt forbudt å bo sammen med noen du ikke er gift med eller å ha det minste spor av alkohol i blodet. Og det blir fort år i fengsel av slikt. Et annet altrnativ er Kapp Verde. Det er ofte restplasser dit utenfor sesong om vinteren. Der har man enda bedre vær og selv jeg ville tålt en tur i sjøen. Baksiden er at det ikke er stort å se og gjøre utenfor de digre hotellresortene. Og det kan være prolemer med strøm og bølger. Da jeg var der var hotellstranden sperret hele uken så jeg fikk ikke prøvd sjøen i det hele tatt. Om du bare vil ha sol, varme og avslapping er Kapp Verde utmerket. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 15. oktober 2018 Del Skrevet 15. oktober 2018 Takk for supert svar! Det ble kanaries til slutt. I hovedsak pga pris. Om det er for kaldt for bading så får vi bare ta noen fjellturer. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. oktober 2018 Del Skrevet 19. oktober 2018 Jeg reiser om ikke så alt for lenge til Spania. Skal være et par dager i Madrid så i Barcelona. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. oktober 2018 Del Skrevet 19. oktober 2018 (endret) Vurderer en alenetur med sykling på Gran Canaria nå. Kanskje 14-21 dager med sykling i fjellene og avslapning med god mat om kveldene. Har vært i maspalomas som ligger helt sør på øya for noen år siden og var veldig fornøyd med det. Å sykle ut på GC500 var en opplevelse og fjellene magiske. Leide sykkel av freemotion som også var topp. Har hørt at nordområdene skal være veldig fine å bo i? Hvordan er de og ift. sykling, bading vind? Jeg syklet mye inn i midten av øya men var aldri helt nord. Ellers noen tips til gode hoteller når man må ha med dyr sykkelen på rommet eller ha en sykkelgarasje? Kanskje bedre å leie hus? Hvilke steder er best å bestille hus fra? Ser ikke etter et palass men noe greit med basseng man kan svømme litt i. Gjerne uten å måtte dele med andre gjester. Pris er aldri uvesentlig men har spart bra opp til denne turen. Endret 19. oktober 2018 av Theo343 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. oktober 2018 Del Skrevet 20. oktober 2018 Vurderer en alenetur med sykling på Gran Canaria nå. Kanskje 14-21 dager med sykling i fjellene og avslapning med god mat om kveldene. Er det ikke Forteventura de som ønsker sykle helst drar til? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 20. oktober 2018 Del Skrevet 20. oktober 2018 Men han vil sykle alene. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. oktober 2018 Del Skrevet 21. oktober 2018 (endret) GC er rimelig full av syklister i denne tiden så "alene" blir man ikke . Forteventura har jeg ikke hørt mye om i sykkelmiljøene men hører den øya er mer plaget av sterk vind enn GC. Men titter over alt akkurat nå. Noen som kjenner til ålreighte feriehus i danmark? Selv der er det fint å sykle hele året Endret 21. oktober 2018 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå