Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må bare plukke opp på denne. Er det virkelig sant at man kan bli krevd å gi fra seg alle passord? Hva med nettbank? Det er jo også ulovlig ifølge retningslinjene til mange selskaper å gi fra seg passord til andre. Banker sier jo at man ikke skal gi det til noen, inkludert dem selv og politiet.

At det bryter med brukeravtaler og anbefalinger ser ikke ut til å ha særlig effekt, de kan kreve hva som helst og også holde igjen devicer om de mener de ikke har fått undersøkt dem nok. Om du googler finner du endel historier, men har ikke hørt om at de ber om pinkoder til kredittkort eller passord til bankkontoer. Husk at de også kan få aksess til alt du har lagret online og kan også utgi seg for å være deg til du har fått resatt kontoene igjen.

Om de kobler noe opp til et device du har med for å ta kopi av alt man har av innhold kan det hende man får noe mere med på kjøpet så det kan lønne seg å formatere og installere OS på nytt på devicet etterpå.

Lenke til kommentar

Så folk reiser dit for å se hvor rike alle andre er? :p

Marinaen kan ha noen fellestrekk med de som står utenfor Harrods i London for å se om det er kjendiser som kommer ut til de dyre bilene hvor det står privtsjåfører og venter. Og så det er masse pauser mellom kjendisene til å se på de dyre designerbutikkene rundt havnen.

I november vil det være mindre trafikk til og fra båtene enn om sommeren og man vil antagelig heller ikke se noen kjendiser som har champisparty på båtene med en haug bikinikledte damer.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Jeg vet jeg vil reise den 26. desember fra Tromsø lufthavn og ha hjemreise den 1. januar, men er åpen for å dra til hele europa/afrika sålenge det er varmere enn Norge på den tiden.

Finnes det sider/apper som viser potensielle destinasjoner akkurat i dette tidsrommet? Momondo og Scyscanner krever nesten at man vet hvor man vil dra før man kan velge dato. 

Jeg vil ha minst mulige stopp/flybytter. Max 1 flybytte.

Dvs. at det må gå fra Tromsø-Oslo og direkte fra Oslo og dit jeg skal.

Tips til sider/apper jeg bør bruke når jeg ikke vet hvor jeg ønsker å dra, men vet dato?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg skal gi kjæresten en reise i gave. Hvor ville dere tilbrakt 3 netter?

Hong Kong, Singapore, eller Taipei?

Selv ville jeg valgt Perenthian eller Sipadan, men skal det være storby så ville jeg valgt en jeg enda ikke hadde besøkt. Har besøkt de 3 du nevner og alle har dine gode sider. Hva med å slå til med 117. etasje på Ritz Carlton i Hong Kong? I club loungen fikk jeg småkaker med bladgull på.

Ellers er jo Hanoi spennende og man kan ta en dagstur til Halong Bay. Og Singapore er jo veldig pent og ryddig med mange fine parker, bra juleshopping og dekor langs Orchard Road.

Lenke til kommentar

Best å ta ut valuta på flyplassen i Norge eller flyplassen i utlandet eller er det samme gebyr uansett?

Det billigste er å ta ut lokalt med gebyrfritt debitkort.

Bruk ellers alltid kredittkort og ikke debitkort når du betaler noe. Når du tar ut penger eller betaler med kort kan du bli spurt om du ønsker bli belastet i norske Kroner. Det er alltid dyrere og du risikerer å få summen konvertert 3 ganger til elendig kurs.

Ha alltid med deg en liten backup av dollar/euro til adkomstgebyrer eller for å veksle om minibanker ikke fungerer. For noen land som Iran og mange steder i Afrika kan du ikke regne med å få brukt kort eller tatt ut penger og da må du ta med en større bunke med dollar/euro. 

Ikke ta med deg norske kroner. Få tar det og du vil få elendig kurs.

Ha små og store sedler lagret forskjellig sted og aldri ta frem en seddelbunke slik at andre ser det i noe som helst land. Ha alltid 2 stengte glidelåser mellom skurker og alle kort og store sedler. Små sedler kan du bare ha i en lomme for rask aksess.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...