hojohansen Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 Risør til onsdag, langhelg i lånt hytte. Vi blir 6 voksne og 9 barn. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 Som student tar jeg all sommerjobb jeg kan få. Skal jobbe 100% hele sommeren utenom den første uka i august. Da tar jeg en uke på festival i Tyskland med gode venner. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 Jeg skal gi kjæresten min en tur i gave, da hun fyller rundt tall. Valget står mellom Hong Kong og Singapore. Vi er begge glade i fornøyelsesparker, så jeg tenkte enten Universal Studios i Singapore, eller Disney Land i Hong Kong. Personlig heller jeg mot Singapore som by, men Disney Land ser mer spennende ut enn Universal Studios. Noen tips? Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 Jeg likte Singapore bedre enn Hong Kong, men har ikke vært i noen av fornøyelsesparkene. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 Det blir en fire netter i Amsterdam om et par uker. Lenke til kommentar
Adrax Skrevet 16. mai 2016 Del Skrevet 16. mai 2016 Hatt en drøm helt siden jeg var tenåring om å reise til Asia på backpacking, nå i en alder av snart 25 år har jeg muligheten. Driver å planlegger en tur til sør-øst Asia i November hvor jeg skal lande i Bangkok og derifra bare ta ting litt på sparket. Har lyst å besøke Thailand, Kambodsja, Laos og Vietnam. Om jeg rekker alt får tiden vise, gjør litt research og prøver å finne tips om reiserute og diverse. Siden jeg aldri har vært på slike turer, eller sydenturer forøvrig, starter jeg med en kort tur på 1-1,5 måneder og drar hjem rett før julaften for å feire jul. Hvis økonomien tilsier det, stikker jeg kanskje på et nytt og lengre eventyr etter nyttår. Om det blir Asia vet jeg ikke, kanskje jeg tar en tur rundt om i Europa. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 17. mai 2016 Del Skrevet 17. mai 2016 Hatt en drøm helt siden jeg var tenåring om å reise til Asia på backpacking, nå i en alder av snart 25 år har jeg muligheten. Driver å planlegger en tur til sør-øst Asia i November hvor jeg skal lande i Bangkok og derifra bare ta ting litt på sparket. Har lyst å besøke Thailand, Kambodsja, Laos og Vietnam. Om jeg rekker alt får tiden vise, gjør litt research og prøver å finne tips om reiserute og diverse. Siden jeg aldri har vært på slike turer, eller sydenturer forøvrig, starter jeg med en kort tur på 1-1,5 måneder og drar hjem rett før julaften for å feire jul. Hvis økonomien tilsier det, stikker jeg kanskje på et nytt og lengre eventyr etter nyttår. Om det blir Asia vet jeg ikke, kanskje jeg tar en tur rundt om i Europa. Lykke til, det blir en uforglemmelig tur! Og du kan ikke sammenligne det med sydentur, så mangel på den erfaringen teller ikke negativt. Hvis jeg kan komme med noen nybegynner tips, så må det være å ikke planlegge for mye! Skaff deg gjerne en guidebok el.l som kan være greitt å ha og gjør ting litt enklere, men har du en billett ned, og en retur billett i bakhånd så ordner resten seg overraskende bra Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 18. mai 2016 Del Skrevet 18. mai 2016 Da blir det Sør-Amerika i juli. Chile og Argentina. Kjenner jeg er litt nervøs. Har aldri reist så langt alene før! Bankkontoen fikk også ganskje vondt, men jeg har drømt om dette i ti år, og nå hadde jeg tid og penger, og da må man bare hoppe i det! Blir utrolig gøy! 1 Lenke til kommentar
Archer Skrevet 20. mai 2016 Del Skrevet 20. mai 2016 Reiser til Alicante i natt. Satser på en uke på den franske rivieraen i sommer. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Denne måneden går turen til Luang Prabang og Vientiane, samt Astana. Etter dette er kun 3 andre reiser booket. Hvordan reiser man rundtom i Laos? Går det an å leie bil der? Kollektivtrafikk? Laos er jo kjent som et av de fattigste og minst utviklede landene i Asia om ikke verden, så jeg skjønner ikke hvordan man kan reise rundt i disse landene på en godt fungerende måte. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Laos er en kjent destinasjon for backpackere. Er helt uproblematisk å reise rundt. Innenriksfly går til og med. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 22. mai 2016 Del Skrevet 22. mai 2016 Hvordan reiser man rundtom i Laos? Går det an å leie bil der? Kollektivtrafikk? Laos er jo kjent som et av de fattigste og minst utviklede landene i Asia om ikke verden, så jeg skjønner ikke hvordan man kan reise rundt i disse landene på en godt fungerende måte. Det virket ganske likt Myanmar. Sats på "VIP Buss" eller lokale flighter med Lao Airlines. Om du skal til Vang Vieng for å se på rusete backpackere som flyter på bildekk nedover Nam Song så er det 4 timer med buss fra Vientiane, men det er 3 ganger så lang tid pga. ulendt terreng til Luang Prabang så jeg valgte å fly. Pass på at om du bestiller online vil mange ha problemer med å få til online betaling. Ble for en utflukt bedt om å sende ukryptert over via e-post scan av både pass og begge sider av kredittkort, veldig lite aktuelt Lenke til kommentar
Adrax Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 (endret) Bare husk å ta fly hvis du skal inn og ut av Laos. Bussturen inn og ut skal visstnok være et langt mareritt. Hvertfall hvis man skal til Kambodsja. Endret 23. mai 2016 av Adrax Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 22 juli, par dager i Malaga først, så 2,5 uker i Marokko Lenke til kommentar
Lami Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Tipper det blir først Fuengirola med familien, så Barcelona med kjæresten! Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 24. mai 2016 Del Skrevet 24. mai 2016 Åååh, jeg er så reisesyk, men har planer hele sommeren. Jeg har tolv flyreiser foran meg og likevel sitter jeg og ser på lavpriskalendere hele natta. I morgen bestiller jeg fly til Buenos Aires og Punta Arenas, så det hjelper vel litt. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Åååh, jeg er så reisesyk, men har planer hele sommeren. Jeg har tolv flyreiser foran meg og likevel sitter jeg og ser på lavpriskalendere hele natta. I morgen bestiller jeg fly til Buenos Aires og Punta Arenas, så det hjelper vel litt. Velkommen i klubben. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 Jeg skal faktisk reise alene til Malaga for første gamg. En uke til jeg reiser:) Lenke til kommentar
MrCusNT Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 8 netter i Sunny Beach, Bulgaria om 23 dager Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 Denne måneden går turen til Isle of Wight og et stykke oppover kysten med Hurtigruten. Etter dette er 7andre turer booket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå