Euklid Skrevet 28. mars 2016 Del Skrevet 28. mars 2016 Om man tør å bo i USA er det liten grunn til å ikke reise til Europa. Mange ganger høyere sjanse for å bli drept i USA. Også om det er terror man frykter er statistikken i USA ikke særlig pen, for masseskyting er bare et annet ord for terror begått av hvite. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 28. mars 2016 Del Skrevet 28. mars 2016 Om man tør å bo i USA er det liten grunn til å ikke reise til Europa. Mange ganger høyere sjanse for å bli drept i USA. Også om det er terror man frykter er statistikken i USA ikke særlig pen, for masseskyting er bare et annet ord for terror begått av hvite.Forskjellen er at en vet hvor de tryggeste steder er hjemme og terrorisme er på tilfeldige steder, ikke mellom kriminelle mennesker. Var i Detroit ikke så lenge siden, ikke et sted jeg anbefale for utlendinger, men helt ok så lenge du kjenner de trygge områdene. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 28. mars 2016 Del Skrevet 28. mars 2016 Frykten for terror er irrasjonell. Jeg ville reist helt uten bekymringer. Det ser ut til at folk trur det er spesielt ille her nå. Det er bare media som lurer dere. Antall drepte i terror på europeisk jord synker, og synker, og synker. 2010-tallet er tryggere enn 2000-tallet, som igjen er tryggere enn 1990-tallet, som igjen er tryggere enn 1980-tallet, som igjen er tryggere enn 1970-tallet. 1 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 30. mars 2016 Del Skrevet 30. mars 2016 Hva koster tur/retur Kuala Lumpur og Bangkok? Hva er den billigste man kan få tak i om sommeren? Jeg ser litt nå, og jeg finner (dårlige?) flytider på rundt 25t til Kuala til rundt 15-16k. Er det rundt det eller mer det ligger på? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Kanskje ikke så interessant å høre om mine lokale utflukter, men til helgen går turen til Angeles City i Pampanga, og Subic i Zambales. Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 31. mars 2016 Del Skrevet 31. mars 2016 Køben til helga (miniferie) Bursdagsgave til meg selv, barnefri langhelg sammen med kona. Rart hvordan mediene synes å suge alt de kan ut av terroraksjoner. Her om dagen kjørte en av de norske nettavisene et bilde av et av flyene som traff Word Trade Center i 2001, og kjørte en artikkel med de verste terroraksjonene som har vært. De kjører jo vann på mølla og bidrar til nettopp det svina ønsker. 2 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 Denne måneden går turen til Houston og Den Bosch. Etter dette er kun 4 andre reiser booket. Lenke til kommentar
Archer Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Vurderer øyhopping i Hellas i sommer. Tar gjerne i mot tips osv fra folk med erfaring. Lenke til kommentar
Tkse Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Min neste tur blir til Tyskland i midten av juni. Deretter går turen til Austin, New York og Phoenix. Vurderer å ta en liten tur over grensen til Mexico også. Så blir det en uke i starten av August, hvor turen går til Polen og Slovakia. Gleder meg! Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Enda en tur til Irland i slutten av mai, rett før jeg flytter hjem til Norge. Denne gangen blir det Nord-Irland, med Belfast, Derry og en liten tur til Donegal. Lenke til kommentar
Utah Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Reiser til Sunny Beach i Bulgaria med gutta i Juli! Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Ble en liten spontan tur til spania om 2 uker. Familien til kompis eier hus ca 40 min fra Alicante, så dette blir kos! Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Feirer 30-årsdagen min med 4 netter på White Beach, Puerto Galera. 1 Lenke til kommentar
Utah Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Feirer 30-årsdagen min med 4 netter på White Beach, Puerto Galera. White Beach er fantastisk! Lenke til kommentar
wailer Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 Pakistan til høsten igjen for flere fjellturer Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 Lurer på å feire jul i Manila, Filippinene. Spørs hvor godt vår nyfødte oppfører seg i nermere fremtid. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 Lurer på å feire jul i Manila, Filippinene. Spørs hvor godt vår nyfødte oppfører seg i nermere fremtid. Det er mye fint å oppleve i Filipinene, men Manila syntes jeg var en stor skuffelse. Om ikke du har veldig gode grunner til å bli i Manilla bør du komme deg til bedre deler av landet. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 (endret) Jeg bor i Manila, og julen er den verste tiden på året å forflytte seg rundt i trafikken. Hele desember er egentlig en stor trafikkork. Jeg hadde familien min på besøk julen 2014. De var her i 3 dager før vi dro ut av byen for å oppleve strandliv. De elsket Filippinene, men mislikte Manila. Vi brukte minst et par timer om dagen i trafikk. Det yrer av folk i alle butikker og gater. Mall of Asia, med en kapasitet på 4 millioner mennesker, var stappet tid randen. Men om du bor i Taguig, Makati, eller spesielt Global City, og sightseeing ikke er poenget med ferien, så kan det absolutt være verdt det. Det er et stort utvalg av restauranter, barer og nattklubber i verdensklasse innen relativt liten avstand. Endret 1. mai 2016 av Skurupu Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 Lurer på å feire jul i Manila, Filippinene. Spørs hvor godt vår nyfødte oppfører seg i nermere fremtid. Det er mye fint å oppleve i Filipinene, men Manila syntes jeg var en stor skuffelse. Om ikke du har veldig gode grunner til å bli i Manilla bør du komme deg til bedre deler av landet. Er selvfølgelig pga familie som bor der (Marikina City), men har også noe på øya Cebu og i provinsen på naboøya til Boracay (hva enn den heter). Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 Denne måneden går turen til Luang Prabang og Vientiane, samt Astana. Etter dette er kun 3 andre reiser booket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå