SailorMoon Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 ikke planlagt neste feire enda Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 Denne måneden går turen til Saint Croix og Bristol. Og muligens også Cardiff. Etter dette er kun 8 andre reiser booket. Lenke til kommentar
heartlife Skrevet 17. januar 2016 Del Skrevet 17. januar 2016 Neste ferie går mulig til Spania, Portugal, eller Italia. Jeg er litt usikker ennå. Gi meg gjerne tips Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 17. januar 2016 Del Skrevet 17. januar 2016 København, og deretter blir det en lang reisepause før vi skal til Torquay i sommer (samt London, Penzance osv). Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 17. januar 2016 Del Skrevet 17. januar 2016 Tidlig i planleggingsfasen ennå, og mye endrer seg underveis, men neste tokt ser omtrentlig slik ut: New Zealand - Fiji - Vanuatu - New Caledonia - Australia - Indonesia - Christmas Island - Cocos (Keeling) Island - Chagos (?) - Mauritius - Reunion - Madagascar (?) - Sør-Afrika - Namibia (?) - St. Helena - Ascension - Brasil - opp det østlige Karibien - Bermuda - Azorene - Irland - Skottland - Norge. Tjohei. Noen vintermåneder igjen i Norge for å vente på at syklonsesongen i Sydhavet går over før vi legger ut igjen. Er ikke mer enn et par måneder siden jeg fant det uutholdelig å dykke da temperaturen i vannet sank til 25 grader, minus atten ute nå – skal bli greit å fortsette der vi slapp. 3 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 17. januar 2016 Del Skrevet 17. januar 2016 (endret) København, og deretter blir det en lang reisepause før vi skal til Torquay i sommer (samt London, Penzance osv). Fra Penzance anbefaler jeg på det sterkeste å ta båten ut til Isles of Scilly. Det er en fin naturopplevelse. Du vil antagelig se både dyr og planter du ikke har sett før og det er en fin stemning på øyene, spesielt etter at båten med dagsturister har gått mot fastlandet. https://picasaweb.google.com/robertaas/ScillyCornwallJuly2010 Endret 17. januar 2016 av robertaas Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 17. januar 2016 Del Skrevet 17. januar 2016 København, og deretter blir det en lang reisepause før vi skal til Torquay i sommer (samt London, Penzance osv). Fra Penzance anbefaler jeg på det sterkeste å ta båten ut til Isles of Scilly. Det er en fin naturopplevelse. Du vil antagelig se både dyr og planter du ikke har sett før og det er en fin stemning på øyene, spesielt etter at båten med dagsturister har gått mot fastlandet. https://picasaweb.google.com/robertaas/ScillyCornwallJuly2010 Ja, det er en del av planen. Lenke til kommentar
Espp Skrevet 17. januar 2016 Del Skrevet 17. januar 2016 3-4 uker til Moskva og omegn til sommeren. Vi har ikke helt lagt opp alt av planer for hva og hvor vi skal annet enn selve Moskva. Har lenge hatt lyst å dra til Russland, selv om vi skal nokså urbant, men jeg gleder meg stort! Ellers enn det er det planlagt en tur på 1-2 uker, alt etter hvor lang turen til Moskva blir, ut i naturen for å fiske i Nord-Norge som vanlig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 17. januar 2016 Del Skrevet 17. januar 2016 10 dager til Morocco i påsken Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 18. januar 2016 Del Skrevet 18. januar 2016 10 dager til Morocco i påsken Nice, hvor i Marokko? Var i Dubai i november, skal til London førstkommende helg. 3 uker til Marokko i sommer Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 18. januar 2016 Del Skrevet 18. januar 2016 (endret) 3-4 uker til Moskva og omegn til sommeren. Vi har ikke helt lagt opp alt av planer for hva og hvor vi skal annet enn selve Moskva. Har lenge hatt lyst å dra til Russland, selv om vi skal nokså urbant, men jeg gleder meg stort! Ellers enn det er det planlagt en tur på 1-2 uker, alt etter hvor lang turen til Moskva blir, ut i naturen for å fiske i Nord-Norge som vanlig. Et par ting å passe på: -Hotell er dyrere enn hva dere tror. Dere vil trenge et hotell som kan fylle ut dokumentene dere trenger for å få visum. Og de som gjør det tar seg som oftest godt betalt. Et alternativ er å kjøpe en pakke med opphold og utflukter, men sjekk om reisebyrået er godkjent for å gi myndighetene de papirene dere tregner for å få visum. -Det kan være hetebølger i Moskva om sommeren og de er lite forberedt på det. Det er dårlig tilgjengelighet på passende steder hvor man lett kan avkjøle kroppen i vann og ikke regn med luftavkjøling på hotellet. -3-4 dager i Moskva burde holde for det som er å få med seg der. Sjekk hvor mye tid dere egentlig trenger. -Få kan noe annet enn russisk og mange er heller ikke vant til folk som ikke skjønner russisk så de vil bare snakke høyere om dere ikke forstår. -Om dere går gatelangs sent på kvelden, spesielt om dere har drukket, risikerer dere å bli ranet av politiet. Moskva er absolutt verdt å få med seg, men vær forberedt. Endret 18. januar 2016 av robertaas Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 18. januar 2016 Del Skrevet 18. januar 2016 Tidlig i planleggingsfasen ennå, og mye endrer seg underveis, men neste tokt ser omtrentlig slik ut: New Zealand - Fiji - Vanuatu - New Caledonia - Australia - Indonesia - Christmas Island - Cocos (Keeling) Island - Chagos (?) - Mauritius - Reunion - Madagascar (?) - Sør-Afrika - Namibia (?) - St. Helena - Ascension - Brasil - opp det østlige Karibien - Bermuda - Azorene - Irland - Skottland - Norge. Tjohei. Noen vintermåneder igjen i Norge for å vente på at syklonsesongen i Sydhavet går over før vi legger ut igjen. Er ikke mer enn et par måneder siden jeg fant det uutholdelig å dykke da temperaturen i vannet sank til 25 grader, minus atten ute nå – skal bli greit å fortsette der vi slapp. Her var det veldig mye spennende. Kanskje litt vel mye for en tur. Selv syntes jeg det var kjølig da jeg skulle uti og snorkle litt i Puerto RIco for noen uker siden. Sjekket og det var 27,8 grader. Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 18. januar 2016 Del Skrevet 18. januar 2016 Skal gå Westweg, Ostweg (sør Tyskland til nord-sveits) eller Via Gottardo (fra nord til sør i Sveits) denne sommeren, har ikke helt bestemt meg for hvilken. Sistnevnte er lengre og mer krevende, men byr på finere natur langs ruta. Blir vel en tur hit og dit før den tid, men langturen er hvertfall sikker Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 18. januar 2016 Del Skrevet 18. januar 2016 Tidlig i planleggingsfasen ennå, og mye endrer seg underveis, men neste tokt ser omtrentlig slik ut: New Zealand - Fiji - Vanuatu - New Caledonia - Australia - Indonesia - Christmas Island - Cocos (Keeling) Island - Chagos (?) - Mauritius - Reunion - Madagascar (?) - Sør-Afrika - Namibia (?) - St. Helena - Ascension - Brasil - opp det østlige Karibien - Bermuda - Azorene - Irland - Skottland - Norge. Tjohei. Noen vintermåneder igjen i Norge for å vente på at syklonsesongen i Sydhavet går over før vi legger ut igjen. Er ikke mer enn et par måneder siden jeg fant det uutholdelig å dykke da temperaturen i vannet sank til 25 grader, minus atten ute nå – skal bli greit å fortsette der vi slapp. Her var det veldig mye spennende. Kanskje litt vel mye for en tur. Selv syntes jeg det var kjølig da jeg skulle uti og snorkle litt i Puerto RIco for noen uker siden. Sjekket og det var 27,8 grader. Må si jeg foretrekker temperaturen i Norge. Har nå bodd i et tropisk land i halvannet år og jeg synes fremdeles det er plagsomt varmt. Svetter hvor enn jeg går. Varmen er det verste med å bo her. Var i Norge i juleferien, og koste meg med klær på! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 18. januar 2016 Del Skrevet 18. januar 2016 10 dager til Morocco i påsken Nice, hvor i Marokko? Var i Dubai i november, skal til London førstkommende helg. 3 uker til Marokko i sommer Litt sør for Tiznit, paraglide og slappe av langs kysten et sted, som ikke er markert av på kartet. Aldri vært i Morocco før, så det blir bra håper jeg Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 18. januar 2016 Del Skrevet 18. januar 2016 Her var det veldig mye spennende. Kanskje litt vel mye for en tur. Dette kommer til å ta et år eller så, så programmet er ikke ekstremt tett. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 18. januar 2016 Del Skrevet 18. januar 2016 Dette kommer til å ta et år eller så, så programmet er ikke ekstremt tett. Høres ut som et greit liv. Har vært innom flere av disse og til og med båtet rundt noen av dem. Husker det var mye flygefisker rundt Mauritius, men hovedøya syntes jeg var kjedelig. Angrer fremdeles på at jeg ikke tok en tur innom Rodrigues. Beachcomber Island i Fiji gikk i alle fall før av mange for å være det beste partystedet i Stillehavet. Vet ikke om de fortsatt holder koken. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 19. januar 2016 Del Skrevet 19. januar 2016 (endret) 10 dager til Morocco i påsken Nice, hvor i Marokko? Var i Dubai i november, skal til London førstkommende helg. 3 uker til Marokko i sommer Litt sør for Tiznit, paraglide og slappe av langs kysten et sted, som ikke er markert av på kartet. Aldri vært i Morocco før, så det blir bra håper jeg Er selv fra Marokko, men aldri vært i Tiznit. Håper du får en fantastisk ferie i Marokko Endret 19. januar 2016 av PrettyBoy Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 1. februar 2016 Del Skrevet 1. februar 2016 San Francisco, California i påsken Stor stas! Første gangen i statene. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 6. februar 2016 Del Skrevet 6. februar 2016 Denne måneden går turen til St Thomas, St John og så til Bologna. Etter dette er kun 6 andre reiser booket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå