EggMan88 Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Kanskje en tur til Sør-Afrika til sommeren med fattern + 1 til 2 søsken. Newcastle i oktober. Blir nok et rolig reiseår 2015 etter et ganske ivrig 2014 Ikke dårlig, hvor i Sør-Afrika bærer det?, Skal selv ned med fattern, brodern og gjeng i September Garantert til området rundt Kruger i alle fall. Aight, lengre nord her. Lenke til kommentar
koots Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Men da er det vanskelig å fortsatt være i Sør-Afrika sånn egentlig. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Du lever drømmen. Håper på å en gang gjøre det samme. Joda, så neida, så ... Fra regnskogen i Trinidad: Her ligger vi på svai i Bonaire – greit å ha dykkerutstyr ombord, så det bare er å hoppe fra badeplattformen rett etter frokost. 3 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Du lever drømmen. Håper på å en gang gjøre det samme.Joda, så neida, så ... Fra regnskogen i Trinidad: Siste gang jeg cruiset rundt Grenada og andre karibiske øyer på vår seilbåt, så hadde vi problemer med aggressive tiggere. Utrolig vakkert unntatt tiggerne Hvordan går det med dere? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Kan ikke egentlig huske å ha kommet over en eneste tigger. Det nærmeste måtte være noen heller stusselige gateopptredener i Las Palmas før vi krysset Atlanteren. Nå har jeg rett nok ikke vært innom Grenada, så mulig det er et problem vi har unngått ved ren og skjær flaks. Tiggerproblemet er uansett enormt mye større i Oslo enn noe sted jeg har vært i Karibien. Turen har gått veldig bra hittil. Mange brutale squalls på vei fra Trinidad til Bonaire – en etappe vi for sikkerhets skyld håndstyrte så godt som hele veien på grunn av en kranglete autopilot – ellers har vi stort sett hatt gode forhold hele veien fra Norge. Ligger nå og venter på et værvindu for å komme oss til San Blas; håper virkelig det kommer snart, ellers blir det en litt kortere sesong i Stillehavet enn jeg kunne ønske meg. Satser på å gå til New Zealand i år, for så å fortsette gjennom resten av Stillehavet mot Australia neste år. Lenke til kommentar
KimL Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 (endret) Barbados Edit: 5-6 mnd opphold for å se om jeg ikke flytter perm. Endret 12. mars 2015 av KimL Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Hei, har du bildene dine i > full hd oppløsning slik at man kan bruke dem som wallpapers? helst enda større slik at det kan brukes på retinaskjerm. Takk Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 13. mars 2015 Del Skrevet 13. mars 2015 Mellom Bonnaire og Trinidad anbefaler jeg på det sterkeste å dra innom Los Roques. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Los Roques er Venezuela. Å dra dit med egen båt gadd jeg ikke; alt for mye trøbbel med byråkrati og kriminalitet. Uansett venter Stillehavet, så det gjelder å holde dampen oppe. Kommer et værvindu for å gå mot Panama om et par dager, det blir stas. Har bildene i full oppløsning, men sjelden nettilgang rask nok til at jeg gidder laste opp slikt. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Jeg er selv bosatt i et tropisk land, så slikt er ikke så fremmed. Men det er noe helt annet å reise med seilbåt. Det er drømmen. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 15. mars 2015 Del Skrevet 15. mars 2015 Los Roques er Venezuela. Å dra dit med egen båt gadd jeg ikke; alt for mye trøbbel med byråkrati og kriminalitet. Uansett venter Stillehavet, så det gjelder å holde dampen oppe. Kommer et værvindu for å gå mot Panama om et par dager, det blir stas. Har bildene i full oppløsning, men sjelden nettilgang rask nok til at jeg gidder laste opp slikt. Kriminalitet på lille Los Roques? Hadde du sagt Margarita kunne jeg kanskje skjønt det. Om du skal til Panama har jeg akkurat vært og testet noen av øyene i San Blas. Primitivt, men pent. Man bør ikke bare dure gjennom kanalen, men ta seg tid til å dra nær noen av øyene hvor det er forskjellige typer aper som er vant til å komme seg nær eller oppi båtene for å få seg en matbit. 1 Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Problemet er byråkratiet idet man drar inn en seilbåt verdt en del kroner. Går som oftest bra, men noen tilfeller har vært såpass absurde at jeg valgte å holde avstand; har ikke tid til å dra innom stort flere steder heller. Regner med å bruke en uke eller så i San Blas før vi drar mot kanalen. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 Roadtrip med en kamerat i påsken. 3 netter i Berlin er lagt inn, ellers er lite bestemt, kan fort bli en tur over grensa til Polen eller et lengre stopp i Danmark eller Sverige, skal bli en fin måte å bruke ferien på Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Baguio i april/mai. Summer Capital of the Philippines. April og mai er de varmeste månedene her, så jeg må komme meg bort. Baguio opplever temperaturer helt ned i 15 grader. Lenke til kommentar
Samara Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Det blir noe så eksotisk som Trøndelagspåske på meg i år. Hytte i skogen. Satser på fint turvær og koselige kvelder med kakao foran peisen 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 San Antonio for meg in the heart of the Lone Star State Som dere sier- det blir helt Texas! Lenke til kommentar
MrCusNT Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Krakow i Polen i Juli. Noen som har noe erfaring? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 Krakow i Polen i Juli. Noen som har noe erfaring? Utflukt til saltbruvene og spesielt Auschwiz er et must. Ellers mye fint rundt den sentrale plassen. Den jødiske bydelen skal også være severdig, men den fikk jeg ikke med meg. 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 San Antonio for meg in the heart of the Lone Star State Som dere sier- det blir helt Texas! Synted den var en severdig by da jeg var der i høst. Likte spesielt Riverwalk'en. Man kunne merke at man var nært Mexico. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 20. mars 2015 Del Skrevet 20. mars 2015 3. mai går turen til Chicago, der skal jeg være frem til 10. mai da jeg flyr hjem igjen. Jeg har ettermiddag og kveld 8. mai, og hele 9. mai til å utforske området.. De andre dagene er det faglig påfyll. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå