quakie Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Helgeturer til Asia/USA? Blir vel vanskelig i forhold til flytid osv?Jeg tar ofte en ekstra dag om jeg reise rutenfor Europa:-Vi har endel ekstra helligdager i Norge som kan brukes, for eksempel i mai er det mange. -Om man har mulighet til det kan man for eksempel reise østover torsdag kveld og ta hjemmekontor fredag. Man bør da sikre at man har god nettforbindelse og et skikkelig skrivebord, ellers blir det bare tull aka gjemmekontor. -Flere har avspasering de kan bruke. -Flere har mulighet til å ta noen av feriedagene utenom de vanlige ferieperiodene. Anbefaler å sørge for at slike reiser ikke går utover jobb eller studier. Tvert imot gir en reise tid til lesing og fordypning som man ellers kan ha problemer med å få tid til. - Sant det du skriver her. Forøvrig, helgetur til et av Baltikum-byene i mars, langtur til USA i juni, forhåpentligvis. Hvor har du tenkt å reise til i USA ? Jeg bor i USA og hadde tenkt å se på Grand Canyon Det blir hvertfall start i NY, også se vestkysten. Ellers ikke så mye planlagt. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Helgetur til Angeles City i slutten av februar. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Helgeturer til Asia/USA? Blir vel vanskelig i forhold til flytid osv?Jeg tar ofte en ekstra dag om jeg reise rutenfor Europa:-Vi har endel ekstra helligdager i Norge som kan brukes, for eksempel i mai er det mange. -Om man har mulighet til det kan man for eksempel reise østover torsdag kveld og ta hjemmekontor fredag. Man bør da sikre at man har god nettforbindelse og et skikkelig skrivebord, ellers blir det bare tull aka gjemmekontor. -Flere har avspasering de kan bruke. -Flere har mulighet til å ta noen av feriedagene utenom de vanlige ferieperiodene. Anbefaler å sørge for at slike reiser ikke går utover jobb eller studier. Tvert imot gir en reise tid til lesing og fordypning som man ellers kan ha problemer med å få tid til. - Sant det du skriver her. Forøvrig, helgetur til et av Baltikum-byene i mars, langtur til USA i juni, forhåpentligvis. Hvor har du tenkt å reise til i USA ? Jeg bor i USA og hadde tenkt å se på Grand Canyon Det blir hvertfall start i NY, også se vestkysten. Ellers ikke så mye planlagt. Et stort land som ikke kan ses I et par måneder, jeg har bodd i USA i mer enn 50 år uten å se mer enn 30 delstaterEuropeere ofte velger kystene og ignorer det som ligger imellom kystene. Nordmenn ofte ikke tenker på USA som et land med store fjell, men det har vi, høyere fjell enn i Norge. Jeg anbefaler nasjonal parker for natur-elskende nordmenn særlig naturen som ikke finnes i Norge eller hele Europa Lenke til kommentar
Lami Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Fort Lauderdale i påsken Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 Forlot Las Palmas i seilbåt 12. januar, ankom 23 døgn senere Bridgetown, Barbados. Etter noen dager på Barbados heiste vi ankeret og dro videre til St. Vincent og Grenadinene, med stopp i Bequia, Tobago Cays og Union Island. Ligger nå i Trinidad, der vi gjør båten klar til videre eventyr først dykking på Bonaire og øde øyer i San Blas, så gjennom Panamakanalen og over Stillehavet. Helt greit liv, altså. 9 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 og øde øyer i San Blas, Kankje vi treffes der. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 [...] Helt greit liv, altså. Du lever drømmen. Håper på å en gang gjøre det samme. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Bestilte nettopp en ganske impulsiv oval weekend i Georgia i påsken. Tar i mot alle tips jeg kan få. Lander i Kutaisi, men er usikker på om jeg skal være der, Tbilisi eller Batumi. Jaja. 1 Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 En uke på Gran Canaria fra onsdag. Dette er IKKE for å leve det klassiske norske sydenlivet, men for å besøke en bekjent. Vi skal gå litt i fjellet og ta en tur til Las Palmas. Gleder meg veldig til å utforske gamlebyen der Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 En uke på Gran Canaria fra onsdag. Dette er IKKE for å leve det klassiske norske sydenlivet, men for å besøke en bekjent. Vi skal gå litt i fjellet og ta en tur til Las Palmas. Gleder meg veldig til å utforske gamlebyen der Hah, du klarer vel ikke holde deg unna Viking Bar i Puerto Rico eller Rorbua på Amadores. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 En uke på Gran Canaria fra onsdag. Dette er IKKE for å leve det klassiske norske sydenlivet, men for å besøke en bekjent. Vi skal gå litt i fjellet og ta en tur til Las Palmas. Gleder meg veldig til å utforske gamlebyen der Hah, du klarer vel ikke holde deg unna Viking Bar i Puerto Rico eller Rorbua på Amadores. Det tror jeg skal gå rimelig fint Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Denne måneden går turen til Kuwait. Etter dette er kun 6 andre turer booket. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 Neste fredag går turen til Brasil. Først til en liten fiskelandsby som heter Zumbi i nordøst, så til Manaus og elvecruise langs Amazonas og så Rio til slutt. Lenke til kommentar
koots Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 Kanskje en tur til Sør-Afrika til sommeren med fattern + 1 til 2 søsken. Newcastle i oktober. Blir nok et rolig reiseår 2015 etter et ganske ivrig 2014 Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 Kanskje en tur til Sør-Afrika til sommeren med fattern + 1 til 2 søsken. Newcastle i oktober. Blir nok et rolig reiseår 2015 etter et ganske ivrig 2014 Ikke dårlig, hvor i Sør-Afrika bærer det?, Skal selv ned med fattern, brodern og gjeng i September Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Først til en liten fiskelandsby som heter Zumbi i nordøst, Inspirert av Tieta do Agreste? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Film om en idyllisk liten landsby på kysten i nord-øst. Lenke til kommentar
koots Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Kanskje en tur til Sør-Afrika til sommeren med fattern + 1 til 2 søsken. Newcastle i oktober. Blir nok et rolig reiseår 2015 etter et ganske ivrig 2014 Ikke dårlig, hvor i Sør-Afrika bærer det?, Skal selv ned med fattern, brodern og gjeng i September Garantert til området rundt Kruger i alle fall. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Ser ut som det blir med all sannsynlighet øyhopping i Hellas til sensommeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå