OhEasy Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Roadtrip er et bra alterantiv for å se USA, men man bør ha god tid. Har hatt mange roadtrips der selv, og har kjørt over det meste av landet. Siste gang var en tur på 4 uker, i hovedsak på Vestkysten. I år blir det noen uker på Østkysten, fra Maine til South Carolina, og noen dager i NYC før hjemreise. Satt av nok tid vil jeg si at vi har gjort. Alt i alt har vi 17 dager på å dra fra Atlanta til New Orleans, og fra New Orleans til Florida hvor vi vil kjøre litt rundt til de forskjellige byene(Miami, Key West, Orlando, Jacksonville) før vi drar tilbake til Atlanta for hjemreisen. Satt av noen dager i de forskjellige byene, passer på at vi planlegger godt og at alt er gjennomtenkt. Tar denne turen som en prøvetur, for å se om roadtrips er noe vi vil begynne med framover. God tur til deg! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Takk, det samme til deg. Har du planlagt hver kjøredag og bestilt/bestiller overnatting i god tid? Eller har du en sånn omtrentlig reiserute, og stopper der det passer? For din rute vil jeg foreslå stopp i noen av småbyene langs vestkysten av Florida. Clearwater Beach er nydelig, men det er mange andre. Dersom du vil se litt natur mellom Naples og Miami, anbefales "Tamiami Trail" i stedet for motorveien. Sanibel / Captiva Island er også verdt et stopp, men her kan overnatting være dyrt. I St. Petersburg finner du Salvador Dali-museet (http://thedali.org/home.php), og det er verdt en stopp selv for de som ikke er interessert i kunst. Key West har du lagt inn, men både Daytona Beach og, dersom du er interessert i romfart, en tur innom http://www.kennedyspacecenter.com på veien oppover østkysten. Lenke til kommentar
kongenavtys Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Blir en måneds (28 dagers) "roadtrip" i Kina på meg og dama nå. Skal begynne i Beijing, dra til Shanghai (med lyntoget), videre til Xian og så oppleve Tianjin hvor alle planer hittil stoppes. Vi vurderer også å dra til de sørlige delene av Kina for å sjekke ut Hong Kong og Macau (sjekk link - Las Vegas i Kina ) da vi har satt av et ganske stort budsjett på denne turen, men vet ikke helt om det treffer oss som "backpackere". Jeg gleder meg i hvert fall noe SINNSYKT. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Husk at dere trenger dobbel-entry visum for å besøke Hong Kong/Macau da. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 (endret) Blir en måneds (28 dagers) "roadtrip" i Kina på meg og dama nå. Skal begynne i Beijing, dra til Shanghai (med lyntoget), videre til Xian og så oppleve Tianjin hvor alle planer hittil stoppes. Vi vurderer også å dra til de sørlige delene av Kina for å sjekke ut Hong Kong og Macau (sjekk link - Las Vegas i Kina ) da vi har satt av et ganske stort budsjett på denne turen, men vet ikke helt om det treffer oss som "backpackere". Jeg gleder meg i hvert fall noe SINNSYKT. Jeg vil anbefale å ta Zhangjiajie og for eksempel Hainan nå og heller ta Hong Kong og Macau på en senere reise. Du bør også vurdere å få med deg noen av de spesielle elvene i Kina. Hong Kong og Macau er ganske så forskjellig fra resten av Kina og kan også raskt besøkes uten visum. Jeg dro inom begge på en langhelg. Og som sagt blir det litt ekstra styr å reise ut av Kina til Hong Kong / Macao og inn igjen. Endret 27. mai 2013 av robertaas Lenke til kommentar
kongenavtys Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Hmm,allright. Så man trenger altså dobbel-entry for å komme inn i Hong Kong. Det var jeg ikke klar over, men da vil jeg nok kanskje foreslå at vi holder oss i sentral- og nord-Kina i første omgang. Takk for input Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Trenger ikke double entry med mindre dere skal inn i Kina igjen etter HK/Macau. Hong Kong er en kul by også med ryggsekk, Macau kan jeg vel ikke si jeg har noe stort behov for å se igjen. Kom fra Zimbabwe i går, nå tilbake i Zambia. Lenke til kommentar
koots Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Bestilte billetter til SA i november, hvordan er det med visum til Zim/Zam? Vurderer nemlig denne http://www.safpar.com/multirafting-2.html Lenke til kommentar
Lars1998 Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Min ferie blir nok en skikkelig harry tur over til sverige, ligge der noen netter Men neste år må jeg nok komme meg til syden tenker jeg - hvor vet jeg ikke enda da Lenke til kommentar
Linaria1 Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Til Island for å treffe kjærestens familie og kjøre litt rundt og oppleve landet. Elsker turene våre til Island. Er umulig å bli lei av det stedet Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Bestilte billetter til SA i november, hvordan er det med visum til Zim/Zam? Vurderer nemlig denne http://www.safpar.com/multirafting-2.html Null stress. Et smil og 50 dollar på grensa i begge land. Eneste som er et forbannet styr er om du skal innom samme land i regionen flere ganger i løpet av én tolvmånedersperiode, da er det mange (inkl Zambia) som insisterer på at du skal ha søkt om visum før ankomst. Det finnes muligheter for unntak også her, men det er ikke noe å satse på. Om man kjøper double entry-visa og har en avstikker inn i andre land (slik jeg har gjort fra Zambia) går det imidlertid helt fint. Lenke til kommentar
koots Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Så kjøpe double-entry når man ankommer Livingstone så kan man ta en tur til Zimbabwe null stress? Er det USD som er greia der eller klarer man seg langt med ZAR? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Zimbabwe-tur var helt uproblematisk med double entry-visum. Tror de vil ha USD på grensa, uten at jeg har full oversikt der. Uansett et område det er greit å ha noen dollarsedler på lur. Lenke til kommentar
koots Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Takker, uansett par mnd til avreise så skal undersøke litt mer også Lenke til kommentar
thethirstytraveler Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Jeg hadde faktisk ikke hørt om Bantayan, men det ser ut som en av veldig mange fine stranddestinasjoner i Filipinene. Det finnes også strender på Bohol, men jeg vurderte kun stedet som en sightseeingdestinasjon med mye unikt å se i innlandet. Å ta en heldags utflukt der var et fint avbrekk på min rundreise i Filipinene og en dag jeg husker, det var derfor jeg anbefalte å bruke en dag på dette. Da har jeg sjekket litt opp i dette, så ser ut til at jeg skal komme meg over til Bohol, å være der en natt eller 2. skal finne meg et ok hotell, men skal prøve å ordne det der nede. Så skal jeg hilse på avataren din Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Sør-Afrika sammen med familien. Må se om jeg ikke kan skaffe meg ei safari-skjorte før den tid. Lenke til kommentar
koots Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Skaff det der nede, solide khakiskjorter og shorts til en god del hyggeligere pris en her på berget. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Denne måneden går turen til Salzburg, Kirkenes og Cambridge. Etter dette er 9 andre turer allerede booket. Lenke til kommentar
Freidig Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Torrevieja. Det er tre uker til. Blir også en tur til Gibraltar og Marokko samtidig. Jeg gleder meg! Lenke til kommentar
Cakenommy Skrevet 3. juni 2013 Del Skrevet 3. juni 2013 Torrevieja. Det er tre uker til. Blir også en tur til Gibraltar og Marokko samtidig. Jeg gleder meg! Reiser to uker før meg du da. Reiser først til Sverige, der jeg skal være med noen kompiser. Snakker om at vi kanskje skal ta en roadtrip. Da blir det mest sannsynlig Danmark (Christiania), Tyskland, Nederland (Amsterdam) og muligens Finland, om vi ikke drar en annen plass istedenfor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå