Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Foruten reising innlands, så blir det en tur til Sverige snart :)

Denne måneden går turen til Aberdeen [..]

Åh.. jeg har lyst tilbake til Skottland altså. Leie meg en bil og kjøre rundt i det vakre landet. Får du muligheten, så ta deg en tur utenfor byen også når du er der, Robert!

Takk for titten på Picasa forresten. Spesielt koselig å se bilder fra steder jeg selv har vært :)

Lenke til kommentar
Åh.. jeg har lyst tilbake til Skottland altså. Leie meg en bil og kjøre rundt i det vakre landet. Får du muligheten, så ta deg en tur utenfor byen også når du er der, Robert!

Vi har planlagt noen slott utenfor byen, blandt annet http://www.dunnottarcastle.co.uk/

Kunne egentlig tenkt meg en tur nord til Inverness og Lock Ness, men må inngå kompromisser når man ikke reiser alene. Og nei, jeg vil aldri kjøre der hvor det er venstrekjøring.

Lenke til kommentar

Har ganske så normal jobb og lønn og har ikke vunnet i lotto. Derimot lever jeg sparsommelig og prioriterer å reise.

De fleste i Norge kan reise hvor som helst bare de prioriterer det.

Men du har ikke barn skjønner jeg? :p

Blir en tur til Berlin nå i Mai.

Endret av SLi
Lenke til kommentar
Venstrekjøring er ikke så ille. Men jeg skjønner at mange syns/tror det, altså. Håper turen blir fin! :)

Det er antagelig ikke noe problem å klare å kjøre på motsatt side en dag eller to om man passer litt på.

Min bekymring er at det kan ødelegge opplærte reflekser slik at man senere kan reagere feil i en kritisk situasjon.

Lenke til kommentar

Venstrekjøring for min del var ikke verre enn at man lette i dørkarmen etter girspaken et par ganger. Det med reflekser og kritisk situasjon har jeg faktisk ikke tenkt over, men har nå ikke tenkt å slutte å dra til steder man "krever" bil i SA av den grunn.

Lenke til kommentar

Det er antagelig ikke noe problem å klare å kjøre på motsatt side en dag eller to om man passer litt på.

Min bekymring er at det kan ødelegge opplærte reflekser slik at man senere kan reagere feil i en kritisk situasjon.

For de aller, aller fleste tror jeg ikke det ødelegger de opplærte refleksene og rytmene. Hjernen er såpass smart.

Jeg kjører hipp som happ venstre- og høyrerattet bil (her i Norge, har tilgang til begge), og det verste som har skjedd er at jeg har satt på vindusviskerne når jeg egentlig skulle blinke, og motsatt, noen ganger. I en kritisk situasjon vil bremsen sannsynligvis være viktigst, og den befinner seg på akkurat samme sted.

Lenke til kommentar

Jeg opplevde etter å ha kjørt mye bil i Skottland i over et halvt år at da jeg kom hjem så kunne jeg finne på å legge meg i feil fil etter at jeg kjørte inn på en vei fra et kryss. Måtte i begynnelsen ta meg selv fatt for hver gang jeg kom til ett kryss :)

Opplevde også kryss som vanskelig i Skottland, i begynnelse. Hadde et par episoder der jeg tenkte feil om hvorvidt jeg skulle krysse veien når jeg svingte til høyre.

Hadde heldigvis ingen ulykker hverken her eller der :)

Lenke til kommentar

Da var første ferie for sommeren klar. Flyr til Bangkok i begynnelsen av juni, med retur fra Saigon 16 dager senere! Har vel ikke ekstremt god tid på oss, men var det jeg hadde tid til. Blir muligens en tur til Paris før dette.

Oppdatering: Det ble 19 dager, og ferien begynner i Saigon, og slutter i Bangkok! De andre reiser hjem den 24, men jeg vurderer nå å være der en uke ekstra, sett at jeg kan få forandret flytider uten å betale for mye ekstra. Noen som har anbefalinger til hvor jeg eventuelt kunne reist denne uken? Eneste kravene jeg har er at det er raskt og billig å komme seg der fra Bangkok, og at det er grei plass å reise når du er alene :) Kambodsja, Vietnam og muligens Laos er plasser vi skal innom før dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...