Henrik C Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Beijing og Shanghai i januar/februar, og Dublin mot slutten av februar. Blir vel også en tur et sted. Europa før sommeren for å bruke opp noen bonuspoeng som snart går ut. 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Beijing og Shanghai i januar/februar,Milage run? Det er jo altfor kaldt der så tidlig på året. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 For kaldt? Det er jo bare vinter, sjelden slikt tar livet av en ... 1 Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Ja, pakk varme klær, har vært i Shanghai tidlig på året før å det finnes jo ikke oppvarming der! Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 (endret) For kaldt? Det er jo bare vinter, sjelden slikt tar livet av en ...Det er ikke vinterdestinasjoner, ikke så mange sne-relaterte aktiviteter der. Og som sagt så er isolasjon og oppvarming ofte langt langt dårligere enn hva vi er vant med. Mai i Beijing er derimot ypperlig timing. Endret 26. desember 2012 av robertaas Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Selvsagt kan det finnes grunner til å dra på en annen tid av året, men om det var nå man hadde tid eller fant noen billetter til en grei pris er det etter mitt enkle syn langt bedre å dra enn å bli hjemme. Selv om det ikke er noen optimal destinasjon for vintersport er det plenty å ta seg til med også når det er kaldt. Det er greit å tenke litt timing fra tid til annen, men det kan også gå for langt. Jeg foretrekker å holde meg utenfor de verste stormsesongene om jeg reiser med båt eller til fots, ellers er det bare å peise på. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Klassetur, så ikke jeg som bestemte datoene - men tviler på at mai, med siste innspurten før innlevering av bacheloroppgave hadde vært noe bedre alternativ. At det ikke er noen vinteraktiviteter der gjør meg ingenting - som byggingeniør-student er det andre ting i Shanghai som interesserer meg mer. Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Turen går til Thailand+Malaysia+Singapore om 2 uker Blir borte i ca 6 uker! Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Denne måneden går turen til Kapp Verde og til København. Etter dette er 7 andre turer allerede booket. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Milage run? Det er jo altfor kaldt der så tidlig på året. Alle har vel litt ulike preferanser og trenger ikke nødvendigvis sol og varme. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Når man bor i et så kaldt land som Norge med kun noen dager i året med sol og varme er det helt opplagt at man vil ha varm. Litt teit å reise på ferie til et kaldt land, med mindre det er snakk om shoppingsteder som London da. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Javel, ja. Tabbe å gå Grønland på tvers, idioti å dras over Finnmarksvidda bak en skokk reinsdyr. Ikke noe særlig å stå på ski i alpene, finn ikke på å tråkke i Sibelius' og Aaltos fotspor i Finland. Det skal bra dårlig fantasi til for å mene at ferie må være varm for å gi mening. 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 1. januar 2013 Del Skrevet 1. januar 2013 Joda, det er selvsagt mange steder det er noe ekstra å besøke når det er kaldt, men Beijing er vel ikke blandt disse. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Ingen spesiell grunn til å dra dit på vinteren, men det at det er vinter er ikke nødvendigvis en særlig god grunn til å ikke dra -- spesielt om det var i den perioden ledig tid og billige flybilletter muliggjorde turen. Tror du er i en ganske unik situasjon som kan ta såpass mange slike hensyn, siden du har ekstremt høy toleranse for å reise langt også på forholdsvis kortvarige turer og gjør dette bortimot kontinuerlig. Få har innrettet seg så de har særlig mange "long haul"-slots i løpet av et år. Ditt regime har en virkelig stor fordel der. On-topic: prøver å få til en tur til Alta om noen uker. Deretter Zambia før påske. Etter det lite som skjer før jeg skal reise årets siste 24 uker, og de 52 neste år pluss de 52 som kommer året etter og rundt 30 året etter der igjen. Hvis ting går etter planen. For øvrig en tur planlagt etter været. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 (endret) Har vært i både Beijing og Shanghai vinterstid og det funker helt greit. Men ha godt med klær, -15 og beijingvind er kaldt! Edit: 3 års reise i ett Euklid? Har du blogg eller lignende? Endret 2. januar 2013 av -Sindre Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Edit: 3 års reise i ett Euklid? Har du blogg eller lignende? Tanken er minst to år, ikke mer enn fem. Tviler på at det går så lite som to, 3-4 er nok mest sannsynlig. Får se an vær, humør, kontostand og motivasjon. Planen er å seile vestover frem til vi kommer hjem igjen (med en del omveier underveis), i liten seilbåt tar slikt lang tid for den sendrektige som helst vil unngå orkansesong. Linken i signaturen er en slag blogg jeg sjelden gidder å oppdatere, kommer til å ha en egen en til denne turen, skal kaste inn en link når jeg har noe å melde. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Denne måneden går turen til Kapp Verde og til København. Etter dette er 7 andre turer allerede booket. Star Tour til Kapp Verde? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Star Tour til Kapp Verde? Ja, er et par år siden sist jeg prøvde chartertur så jeg får prøve meg igjen. Lenke til kommentar
lillianos Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Har tenkt på å få med noen venner til Split i Kroatia, noen som vet noe interessant om det stedet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå