robertaas Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar Jeg vil heller anbefale Wikivoyage som jeg som oftest ser som mer omfattende, oppdatert og med raskere servere som en del av Wikipedia. Wikivoyage har også en diger app med alle guidene offline. Ja, jeg har også bidratt litt der. I Dusseldorf er det et must å besøke Wuppertal og ta hengebanen gjennom byen. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar robertaas skrev (35 minutter siden): Jeg vil heller anbefale Wikivoyage som jeg som oftest ser som mer omfattende, oppdatert og med raskere servere Jeg har egentlig aldri brukt den noe særlig, men den er veldig mye mer responsiv å bruke enn Wikitravel. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 13. februar Del Skrevet 13. februar (endret) ilpostino skrev (10 timer siden): Jeg har egentlig aldri brukt den noe særlig, men den er veldig mye mer responsiv å bruke enn Wikitravel. De de, og spesielt Wikivoyage, er gode på er: -Transport inn/fra flyplass -Transport i området -Ting å se og gjøre -Farer/svindler -Spesielle matretter i området, steder å spise og drikke -Faste festivaler/markeringer -Andre destinasjoner man lett kommer til Det ingen av dem er gode på er overnattingssteder. Litt tilfeldig det lille som er med og utdatert. Endret 13. februar av robertaas Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. februar Del Skrevet 14. februar robertaas skrev (9 timer siden): Det ingen av dem er gode på er overnattingssteder. Det er vel såpass bredt spekter av forskjellige turer at det blir hit & miss med anbefalinger. Kompistur, fotballtur, veninnetur, pensjonisttur, alenetur, familietur kan fort kreve litt forskjellige anbefalinger. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. februar Del Skrevet 15. februar https://e24.no/privatoekonomi/i/RzXLd2/her-har-kronen-styrket-seg-mest?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 16. februar Del Skrevet 16. februar Jarmo skrev (3 timer siden): https://e24.no/privatoekonomi/i/RzXLd2/her-har-kronen-styrket-seg-mest?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no Pass på at det at det har blitt billigere i et land ofte korresponderer med at det har blitt mindre ønskelig å reise dit. 2 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 2. mars Del Skrevet 2. mars Denne måneden går turen til Bordeaux. Skal se hvordan man har gjort en tysk ubåtbase om til utstillingslokale. Og så påstår de å ha europas lengste gågate. Turen går så til Ferrara. En by hvor man kan oppleve italiensk arkitektur, historie og kunst uten køene mange andre byer har... håper jeg i alle fall. Etter dette er 12 andre turer allerede booket. 1 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 2. mars Del Skrevet 2. mars robertaas skrev (33 minutter siden): Denne måneden går turen til Bordeaux. Skal se hvordan man har gjort en tysk ubåtbase om til utstillingslokale. Og så påstår de å ha europas lengste gågate. Turen går så til Ferrara. En by hvor man kan oppleve italiensk arkitektur, historie og kunst uten køene mange andre byer har... håper jeg i alle fall. Etter dette er 12 andre turer allerede booket. Du reiser mye. Pensjonist? Vel, uansett. Kos deg i Bordeaux Venter fremdeles på egen reise som er i starter 9. april og varer i 4 uker ❤️ Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 2. mars Del Skrevet 2. mars leticia skrev (8 timer siden): Du reiser mye. Pensjonist? Han har riktige prioriteringer. 2 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 2. mars Del Skrevet 2. mars ilpostino skrev (Akkurat nå): Han har riktige prioriteringer. Ja, jeg liker også planlegging av reiser, likevel så er det stort sett bare 1 - 3 reiser som "ligger på vent" i planleggingen. Men @robertaas høres ut som en ordentlig globetrotter. Spennende å oppleve så mye nye inntrykk over hele verden 😃 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 2. mars Del Skrevet 2. mars (endret) leticia skrev (9 timer siden): Du reiser mye. Pensjonist? Har som de fleste fri i helgen og vet å utnytte det. Har også 5 uker frerie som jeg prøver fordele og utnytte optimalt. Den første reisen denne måneden går etter kjernetid på jobb, for den andre turen må jeg flekse et par timer. Endret 2. mars av robertaas Lenke til kommentar
leticia Skrevet 2. mars Del Skrevet 2. mars robertaas skrev (3 minutter siden): Har som de fleste fri i helgen og vet å utnytte det. Har også 5 uker frerie som jeg prøver fordele og utnytte optimalt. Den første reisen denne måneden går etter kjernetid på jobb, for den andre turen må jeg flekse et par timer. Det høres uansett spennende ut med alle stedene du får opplevd 😃 Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 2. mars Del Skrevet 2. mars robertaas skrev (10 timer siden): Denne måneden går turen til Bordeaux. Skal se hvordan man har gjort en tysk ubåtbase om til utstillingslokale. Og så påstår de å ha europas lengste gågate. Turen går så til Ferrara. En by hvor man kan oppleve italiensk arkitektur, historie og kunst uten køene mange andre byer har... håper jeg i alle fall. Etter dette er 12 andre turer allerede booket. Bordeaux er en veldig fin by. Har vært der tre ganger - da det har vært startpunktet for mine pilegrimsturer i 2019, 2021 og 2024. Bare å glede seg. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 2. mars Del Skrevet 2. mars Er snart ferdig med rundtur i sør Afrika, 3 dager safari i kruger parken, 3 dager i cape town (gikk opp skeleton gorge til table mountain blant annet, anbefales!) og 2 dager i Livingstone, Zambia for å se Victoriafossen. Fikk business billett med Lufthansa fra Stavanger til Johannesburg på vei ned til ca 7500 (må være feilpriset, så klager ikke!), så fikk sitte i andre etasje på 747. 😀 Første og trolig siste gang på business. 🫣 Økonomi hjem igjen, prisen den veien var 31k 🤣 for business. 3 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 3. mars Del Skrevet 3. mars OC-Freak skrev (23 timer siden): Fikk business billett med Lufthansa fra Stavanger til Johannesburg på vei ned til ca 7500 (må være feilpriset, så klager ikke!), så fikk sitte i andre etasje på 747. 😀 Første og trolig siste gang på business. 🫣 Økonomi hjem igjen, prisen den veien var 31k 🤣 for business. Ethiopian er ofte billigere enn Lufthansa i begge klasser og er bra å ta til Afrika. Anbefaler å by på oppgradering til Biz mellom Addis og Oslo som er soveetappen. Bruker by litt over minimum og får oppgradering. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 3. mars Del Skrevet 3. mars (endret) Ble bevisst valgt Lufthansa pga 747 denne gangen, har hatt det på "to do" før de fases helt ut. 😉 Og tror ikke Ethiopian tilbyr videre fly fra osl til andre steder i norge mer. Får null treff om jeg velger SVG. Man kan bestille egen billett så klart, men gir litt merarbeid med ekstra bagasjeinnsjekk og manglende rettigheter ved forsinkelser. Endret 3. mars av OC-Freak 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå