robertaas Skrevet 9. september Rapporter Del Skrevet 9. september (endret) Denne måneden går turen til Tournai for å se en gammel by og opptoget de årlig har hatt siden 1092 for å feire at de overlevde den siste pesten. de mente at iherdig bønn stoppet pesten og da skal alle religiøse relikvier bæres rundt byen. Bare ett år ble dette ikke feiret og det var ikke i 2020. De skal også markere 80-årsdagen av frigjøringen med å gjenskape inntoget av engelske og amerikanske styrker som blir møtt av motstandsbevegelsen. Så går turen til Malbork for å se verdens største slott. Etter dette er 16 andre reiser allerede booket. Endret 9. september av robertaas 2 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 9. september Rapporter Del Skrevet 9. september robertaas skrev (55 minutter siden): Etter dette er 16 andre reiser allerede booket. Og jeg som bare har 5 turer booket. 1 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 9. september Rapporter Del Skrevet 9. september (endret) Jeg hadde ikke så mange turer booket på en gang selv da jeg hadde jobb med ca 60 flyreiser i året.. noen mennesker er mer reiseglade (eller planlegger langt frem i tid) enn andre Endret 9. september av Auto Asmodeus Lenke til kommentar
paatur Skrevet 9. september Rapporter Del Skrevet 9. september Rask tur til Belgia i morgen for og søke om et visum. Rask tur til Dubai neste uke. så Dubai igjen om 25 dager før turen går til til Tsjad i Afrika. 3 ukers tur i Tsjad. Etter det er 2 turer til planlagt til Asia i år. ja alt er ferie ser ut til og ende på 76 fly turer i år, hvor ingen er innenriksfly 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 9. september Rapporter Del Skrevet 9. september (endret) Auto Asmodeus skrev (2 timer siden): Jeg hadde ikke så mange turer booket på en gang selv da jeg hadde jobb med ca 60 flyreiser i året.. noen mennesker er mer reiseglade (eller planlegger langt frem i tid) enn andre Jeg prøver både få lavest mulig pris og få med meg spesielle lokale arrangement. Da jeg skulle til 500-årsfeiringen for Bosch var jeg for sent ute til å få hotellrom i samme by. For en reise i mars så jeg at det en helg var mye høyere priser og klarte ikke finne grunnen. Fikk tilslutt forklaring fra noen lokale. Det var et stort arrengement i nabobyen og de som var for sent ute med å få seg hotellrom der fylte nå opp hotellrom i en rekke andre byer i nærheten. Og det var 7 måneder før. Endret 9. september av robertaas Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 9. september Rapporter Del Skrevet 9. september ilpostino skrev (2 timer siden): Og jeg som bare har 5 turer booket. Rekorden min er 22 private turer booket. Det blir endel planlegging og research, men man må jo ha en hobby. 🙂 1 1 Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 2. oktober Rapporter Del Skrevet 2. oktober Kom nylig tilbake fra noen dager i Litauen og Latvia. To spennende nasjoner. Canada er neste destinasjon. Tilbringer en uke i Toronto i Desember. Reising er moro Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 3. oktober Rapporter Del Skrevet 3. oktober Scarvo skrev (På 2.10.2024 den 9:34 AM): Kom nylig tilbake fra noen dager i Litauen og Latvia. To spennende nasjoner. Jeg likte meg også veldig godt da jeg var der. Eneste jeg angrer på var at jeg ikke besøkte utendørsmarkedet i Tallin. Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 3. oktober Rapporter Del Skrevet 3. oktober (endret) Miami. Blir tur nr 10 utlandet i år😳 Endret 3. oktober av flamethower1234 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 4. oktober Rapporter Del Skrevet 4. oktober Denne måneden går turen til Rhodos for avslapping og historisk stein. Turen går så til Leamington Spa som er praktisk base camp om man planlegger shopping og slottsbesøk i Warwick. Etter dette er 14 andre reiser allerede booket. 2 Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 8. oktober Rapporter Del Skrevet 8. oktober Etter å ha svidd av alt for mye cash i det siste. Blir neste tur skikkelig lavbudsjett. Flyr fra Stavanger til Krakow - pris 338 kr, for t/r (ja, 338 kr,- fikk 1100 kr,- i cashpoints etter å ha byttet til Talkmore... bytte tilbake til Chilimobil etter to måneder, etter at bonusen var mottatt... hah) Deretter Flixbus til Zakopane (119 kr,-), der jeg skal bo i et koselig laftet trehytte/hus/pensjonat tre netter (516 kr,-) Blir vel noen vandreturer opp Tatrafjellene. Deretter Flixbus til Katowice (109 kr,-) for å besøke noen venner et par netter, før jeg har booket en leilighet med stor terrasse for latterlige 1037 kr,- for tre netter.... Tror nesten det må være en feilprising eller noe. 350 kr,- natta for dette; sentralt i Krakow... er ikke rusk! Spoiler Da endte jeg på totalt 2700 kr,- for en 10 dagers tur til Polen. 😜 1 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 8. oktober Rapporter Del Skrevet 8. oktober Ikke så verst! Har skikkelig lyst tli å dra til Gdansk, så det er et mål for neste år. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 8. oktober Rapporter Del Skrevet 8. oktober Milhouse85 skrev (1 time siden): Deretter Flixbus til Zakopane (119 kr,-), der jeg skal bo i et koselig laftet trehytte/hus/pensjonat tre netter (516 kr,-) Blir vel noen vandreturer opp Tatrafjellene. Zakopane, stedet hvor bjørneturister bør passe seg mer for luringer i bjørnekostyme. Zakopane – Travel guide at Wikivoyage Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 8. oktober Rapporter Del Skrevet 8. oktober Auto Asmodeus skrev (40 minutter siden): Ikke så verst! Har skikkelig lyst tli å dra til Gdansk, så det er et mål for neste år. Dit er det bare å dra. Etter at de i 2015 fikk tog via flyplassen i Gdansk er mange byer i området lett å nå for en helgetur fra Norge. Toget ved flyplassen går fx rett til Gdynia og Gdańsk Wrzeszcz. Og derifra er det raskere tog til resten av Polen. Det tok meg kun 32 minutter til Malbork. Jeg vil antagelig finne flere destinasjoner i området til neste høst. 1 1 Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 8. oktober Rapporter Del Skrevet 8. oktober robertaas skrev (8 timer siden): Zakopane, stedet hvor bjørneturister bør passe seg mer for luringer i bjørnekostyme. Zakopane – Travel guide at Wikivoyage Haha, såpass. Fikk meg til å lese på Reddit: https://www.reddit.com/r/poland/comments/18rz0w7/zakopane_a_rant/ Ser ut som det har blitt et aldri så lite turisthelvete. Mulig jeg er heldig som reiser i oktober; etter høysesongen og før skisesongen. Sjelden det er så ille som folk skal ha det til. Når man er bittelitt reisevant; så unngår man lett slike bjørnefeller som den du nevnte, @robertaas. 😅 Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 8. oktober Rapporter Del Skrevet 8. oktober Auto Asmodeus skrev (9 timer siden): Ikke så verst! Har skikkelig lyst tli å dra til Gdansk, så det er et mål for neste år. Jeg har besøkt Gdansk flittig siden, hmmm... 2010 eller noe slikt. Jeg er ekstremt imponert over hvor kjapt byen har utviklet seg. Selv den dag i dag, i skrivende stund, så utbedres gaten langs kanalen - for å gjøre den bredere, og for å takle den stadig økende tilstrømmingen av besøkende. Prisene har vel å merke også økt noe helt sinnsykt siden jeg først besøkte byen i 2010. Men greit nok; det er fremdeles rimelig sammenliknet med norske priser. Og byen er imponerende...!! Passer veldig fint for de som ikke er rå reisevant. WizzAir flyr vel fra 13 norske byer til Gdansk. Så det er MANGE nordmenn i byen. Gdansk er en trygg, flott og enkel by å besøke. Ta gjerne toget til Sopot og Gdynia også. Skal jeg gi et tips i Gdansk, blir det å besøke 100cznia. https://100cznia.pl/en/home-en/ Gå rundt i hele området, og du vil finne det helt utroligste. Prøv å finn noen trange smug, og sidegater/hjørner som kanskje ser stengt ut for offentligheten. 😜 Plutselig ser du noe artig. ^^ 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. oktober Rapporter Del Skrevet 10. oktober ilpostino skrev (På 9.9.2024 den 11.07): Og jeg som bare har 5 turer booket. Formen er bra og fit for fight? Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 10. oktober Rapporter Del Skrevet 10. oktober Gran Canaria, 50 dager igjen, gleder meg vilt 2 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. oktober Rapporter Del Skrevet 10. oktober Jeg orker ikke å sitte i fly over 5-6-7 timer, hvordan er Madeira i feb-mars? Eller noen andre plasser innenfor samme rekkevidde? Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 10. oktober Rapporter Del Skrevet 10. oktober (endret) Jarmo skrev (9 minutter siden): Jeg orker ikke å sitte i fly over 5-6-7 timer, hvordan er Madeira i feb-mars? Eller noen andre plasser innenfor samme rekkevidde? Madeira er vel nord for canari-øyene, ville kanskje satset på mars heller enn februar https://www.tui.no/feriereiser/portugal/madeira/vaer/ Endret 10. oktober av Tussi 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå