Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hvor går din neste ferie?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal til familien i Tyskland neste helg. Byen heter Esslingen og ligger ganske langt sør.  En veldig gammel by og en av de få som ikke ble ødelagt under krigen.  Byen har blant annet landets eldste "Sekt Kesslerei". 

Uka etter går turen til Hammerfest og eventyre litt der. Gleder meg masse og håper det blir veldig fint nå i overgangsperioden fra vinter/sommer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Om dette helt teller som "ferie" vet jeg ikke, men skal i hvert fall til Bandai Seri Begawan, Brunei. Med far på arbeidsreise, og mest arbeid for oss begge, men fin middag med fem retter lørdag og så fri et knapt døgn til vi skal hjemover.

Hva bør man se i Bandai Seri Begawan når man er gutt på 17 og med like voksne og fornuftige interesser som far? 

Lenke til kommentar

Hva bør man se i Bandai Seri Begawan når man er gutt på 17 og med like voksne og fornuftige interesser som far? 

Det er endel båtturer for besøkende som drar rundt til pålebyen(e) og også utflukter til jungelen.Ellers er det mulighet for å komme seg inn på deler av slottet og se på glitter og stas der.

Selv var det jeg husker best å stå utenfor moskeen som har en stor steinbåt over vannspeilet (masse glitter og stas) og så snur du seg 180 grader og søppelet flyter bokstavelig talt.

post-18989-0-12938600-1488456029_thumb.jpg

post-18989-0-42473900-1488456040_thumb.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er endel båtturer for besøkende som drar rundt til pålebyen(e) og også utflukter til jungelen.Ellers er det mulighet for å komme seg inn på deler av slottet og se på glitter og stas der.

Selv var det jeg husker best å stå utenfor moskeen som har en stor steinbåt over vannspeilet (masse glitter og stas) og så snur du seg 180 grader og søppelet flyter bokstavelig talt.

Takk for svar, robertaas :)

Muligheter for en tur på slottet og se noen rom der sier jeg ikke nei takk til - og neppe far heller :) Båttur ut til en påleby høres også veldig interssant ut - hvoer er nærmeste? Er de innenfor byen eller langt utenfor? Jungeltur utenfor byen tror jeg derimot må være - har jo bare en kort dag...

Den mosken du har tatt med bilde av, heter den Omar Ali Saifuddien-moskeen? Har nemlig sett på kartet og tror vi skal gå forbi like "bak" Omar Ali Saifuddien-moskeen mer enn én gang i forbindelse med arbeidet... Er det i tilfelle mulighet for å komme inn og se når man er dhimmi eller vantro hund? Ikke under under fredagsbønnen selvfølgelig, men f eks lørdag etter lunsjen?

Lenke til kommentar

Helgetur til Rondane til helgen
Berlin - Dresden - Leipzig neste uke. 
München i slutten av måneden.
Roadtrip i Wales, avslutte i Manchester + et par dager i Irland i påsken.

I slutten av april skal jeg og kjæresten til Miami. Egentlig skulle vi dit med søsteren hans og bo hos fetteren hans, som bor der, men de har begge plutselig ombestemt seg, så vi gjør det beste ut av det og ordner leiebil og drar på roadtrip til New Orleans isteden :D 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...