Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan forebygge slitasjeskader?

Mr. Bojangles

Anbefalte innlegg

Hei

Har begynt å jogge, og har vel holdt på i en to ukers tid. Det jeg lurer på er hvordan jeg bør forebygge skader i knær, legger osv. Bør jeg bruke slik greie rundt knærne når jeg løper, bør jeg trene knærne på en eller annen måte etc.

Hadde Schlatters i det ene kneet for 5 år siden. Det er over nå, men kan dette komme tilbake nå når jeg begynner å trene? Schlatters er vel først og fremst noe man får når man vokser, så nå når jeg er ferdig utvokst er jeg safet eller?

Takker. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke direkte god oversikt over treningsmuligheter, men kan du ikke trene kroppen på andre måter enn å løpe, og da trene knærne litt mer rolig i forhold til resten?

Er i allefall vanskelig å beskytte knærne ved løping, selv om du kan bruke støtte osv for å holde dem varme.

Lenke til kommentar

Siden du får vondt i kneet når ny løper på tredemølle burde du kanskje ta det roligere.

Jeg annbefaler deg å starte med langløp. Løp rolig og hold pulsen så lavt at du kan prate vanlig og ikke pese, ikke at du prater med noen da XD

Om du allikevell begynner å blåse ned hus må du ikke stoppe men gå eller bevege deg roligere...

Hvor fort løper du femkilometeren? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...