Mr. Bojangles Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Hei Har begynt å jogge, og har vel holdt på i en to ukers tid. Det jeg lurer på er hvordan jeg bør forebygge skader i knær, legger osv. Bør jeg bruke slik greie rundt knærne når jeg løper, bør jeg trene knærne på en eller annen måte etc. Hadde Schlatters i det ene kneet for 5 år siden. Det er over nå, men kan dette komme tilbake nå når jeg begynner å trene? Schlatters er vel først og fremst noe man får når man vokser, så nå når jeg er ferdig utvokst er jeg safet eller? Takker. Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) ikke vet jeg, prøv å teip kneet:=) du snakka om knebeskyttere:P snakker du om sånn som hånball spillerne bruker? Endret 27. april 2007 av rulator Lenke til kommentar
lain Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Har ikke direkte god oversikt over treningsmuligheter, men kan du ikke trene kroppen på andre måter enn å løpe, og da trene knærne litt mer rolig i forhold til resten? Er i allefall vanskelig å beskytte knærne ved løping, selv om du kan bruke støtte osv for å holde dem varme. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 28. april 2007 Forfatter Del Skrevet 28. april 2007 Skal få bedre kondisjon og løpe 3000- og 5000-meteren hurtigere, og da er løping så vidt jeg vet den beste utveien. Noen flere forslag? Er grus greit å løpe på, fikk vondt i knærne av å løpe på tredemølle, men har ikke kjent noe på grus så langt. Takker Lenke til kommentar
Tronderbart Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Siden du får vondt i kneet når ny løper på tredemølle burde du kanskje ta det roligere. Jeg annbefaler deg å starte med langløp. Løp rolig og hold pulsen så lavt at du kan prate vanlig og ikke pese, ikke at du prater med noen da XD Om du allikevell begynner å blåse ned hus må du ikke stoppe men gå eller bevege deg roligere... Hvor fort løper du femkilometeren? Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Prøv å løpe i skogen, det skåner knea mest, etter det jeg veit (: Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Ja, man skal ikke løpe på asfalt. Grus eller skogen, skogen er best, også for fettforbrenning da man løper i intervaller Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 Så etter en stund vil knærne og leggene tåle mer hardkjør, altså at de får en høyere terskel for beinhinnebetennelse og det som værre er? Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 for å ungå skader slutt å jogg:) ingen garanti for åssen stander eller form vil være om 5 år men lite slitasje skader. hehe blir bare litt slantrete Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå